Foutmeldingen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Foutmeldingen

Post by Voodoo »

Kan iemand mij helpen met een probleem. De ECU van mijn ATR geeft de volgende fouten: 72,73 en 74. Ik geloof dat het iets te maken heeft met de cylinders, maar heel zeker weet ik niet.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? :(
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Whoeha, dat is een foutcode dat de cilinders, 2,3 en 4 misfires gehad hebben!
Wat merk je er nu van als je er mee rijd? of rijd hij helemaal niet meer?
ls je er verder niks van merkt zou je de ecu kunnen resetten door de accupool 5 minuten los te gooien en dan kijken of het terug komt.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Het resetten heeft helaas niet geholpen, ik laat het even over aan de dealer. Ik heb namelijk nog garantie gelukkig, dus we kijken wel wat zij ervan zeggen. :-?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

hoe rijd hij nu?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:hoe rijd hij nu?


Uhm, motor draait niet stationair. Het heeft continu de neiging om uit te vallen, dus ik moest continu gas geven als ik stilstond (valt onder de 1k rpm). Het was geen pretje, maar ik kon er wel mee rijden. :cry: Waarschijnlijk had de vorige eigenaar te vaak met een koude start volop gas gegeven...wat je natuurlijk niet moet doen met een VTEC!!!!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat heeft niks met deze storing te maken hoor......

Ik zit al een tijdje te prakkezeren wat de oorzaak kan zijn van deze storing. Lijkt mij dat er wat met de ontsteking mis is. Wel vreemd dat hij daar dan geen codes van geeft, maar ik kan verder niks anders verzinnen. Het is wel een serieuze storing omdat hij anders niet zo rot gaat lopen......

Lijkt erop dat 1 van de sensoren verkeerde signalen geeft zonder dat de ecu die als vreemd bestempelt, vandaar geen codes over een bepaald onderdeel op de motor.

Volgens mij komen er misfire codes als de knocksensor knock detecteerd als de desbetreffende cilinders op dat moment normaal zouden moeten ontsteken. Als op moment van ontsteken de knocksensor knock detecteerd zou je deze storingen kunnen krijgen.
Een arm mengsel door vervuild brandstoffilter zou bijvoorbeeld kunnen....

Of het gevalletje Vpower en vervuilde injectoren. Maar dan ineens 3 tegelijk lijkt me sterk. Is het brandstof filter weleens vervangen?
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hij heeft in juni een grote onderhoudsbeurt gehad, dus ik neem aan dat de brandstoffilter ook vervangen is. Ben gisteren bij Robert-Jan geweest om mijn auto te laten nakijken. De volgende dingen zijn gecontroleerd:
de verdeelkap, sensoren, bougies en de druk in de cilinders. Tijdens de meting is uitgekomen dat cilinder 4 het niet deed :shock:
Nou ben ik bang dat de motor helemaal uitelkaar gehaald moet worden om het te bevestigen. Maar daar hadden we geen tijd meer voor...nu staat de auto bij de dealer, zij mogen het oplossen voor mij :x
Ik hoop dat mijn motor niet beschadigd is door dit akkefietje..want dan heb ik helemaal een probleem. Ik denk meteen aan een revisie.. :shock: Jammer dat je er gisteren niet was Frank, dan kon je het zelf zien.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik ben daar niet altijd hoor.......

Ik hoop dat de dealer niet zielig gaat doen over je spruitstuk. Op aanpassingen binnen garantietijd zijn ze meestal niet dol.....
Het kan nooit de oorzaak zijn van de ellende, maarja dat zal de dealer wel niet vinden...
Honda-ATR
Posts: 157
Joined: Sun Sep 26, 2004 8:19 pm

Post by Honda-ATR »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn atr een paar maanden geleden, het probleem was dat de injectoren vervuild waren omdat de vorige eigenaar zo slim was om geen super plus te tanken. De motor is helemaal gereinigd en rijd weer als een zonnetje.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Honda-ATR wrote:Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn atr een paar maanden geleden, het probleem was dat de injectoren vervuild waren omdat de vorige eigenaar zo slim was om geen super plus te tanken. De motor is helemaal gereinigd en rijd weer als een zonnetje.


Inderdaad, het waren de injectoren. Ze hebben het schoongemaakt en hij loopt nu weer prima. De dealer vroeg of ik niet per ongeluk geen super plus had getankt...zei dus dat ik absoluut zo'n fout niet gemaakt had. Wel tank ik af en toe bij een merkloos benzinestation, dat zou wel een oorzaak kunnen zijn (kwaliteit minder, wordt er beweerd). Voortaan maar gewoon houden bij Shell of Total. :roll:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Om gewoon bang van te worden de laatste tijd!
De een na de ander last van vuile injectoren! De laatste maand heb ik al 5 gevalletjes gezien!
Wat doen ze in die benzine de laatste tijd???

Vpower schijnt ook niet aan te bevelen te zijn, die weekt ook al het vuil los wat er in je filter zit, de volgende filter die dat vuil tegen komt zit in je injectorer , en daar komt het niet doorheen.
Ik blijf lekker gewone 98tanken.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik ben wel zeer tevreden met V-power. Ik heb net brandstoffilter vervangen... :lol:

Ze zeggen ook dat het zwavel in benzine een smerende werking heeft voor de injectoren. En de laatste tijd zit er steeds minder zwavel in benzine (V-power het minst).
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

tevreden ja,,,, tot je ineens ook stil staat..

waarom ben je tevreden dan? loopt hij harder? zuiniger? sneller?

"tevreden" ben ik ook met de benzine die ik altijd al tankte, en die weekt niet allerlij ellende los dat in je injectoren blijft hangen.
Ik heb al te veel gevalletjes gezien waarbij vaak ook Vpower getankt werd om die meuk t egaan tanken.
Plus dat er 1 octaan te weinig in zit naar mijn zin...
Jelte,89
Posts: 201
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:38 am

Post by Jelte,89 »

@frank

Jij kan ook NOS gebruiken om je injectoren te reinigen :lol:
Je krijgt er nog betere prestatie's van ook met gereinigde: Injectoren slangetjes enz enz.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ik bedoelde V-power van DLD. Rijdt wel zuiniger en soepeler, qua power weet ik niet, mijn butt dyno is niet gecalibreerd.
V-Power van NL is niet het geld waard, maar ik heb het een paar keer geprobeerd.
Ik tank normaal Super 98 bij Tinq (= Shell benzine zonder toevoegingen). Scheelt 8 cent/liter of zo.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

ITR1689 wrote:Ik ben wel zeer tevreden met V-power. Ik heb net brandstoffilter vervangen... :lol:

Ze zeggen ook dat het zwavel in benzine een smerende werking heeft voor de injectoren. En de laatste tijd zit er steeds minder zwavel in benzine (V-power het minst).


Ik heb vandaag de dealer aan de telefoon gehad, heb gevraagd of het veilig was om V-power te tanken. De chef van de werkplaats zei dat ik absoluut geen V-power moet gaan tanken, maar moet houden op super plus van bekende fabrikanten. Ik kreeg hetzelfde verhaal te horen wat 'Gaskleppie' zei (zie boven). De motoronderdelen zijn te gevoelig voor vervuilingen, minder kwaliteit benzine..bla bla. :shock:
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:tevreden ja,,,, tot je ineens ook stil staat..

waarom ben je tevreden dan? loopt hij harder? zuiniger? sneller?

"tevreden" ben ik ook met de benzine die ik altijd al tankte, en die weekt niet allerlij ellende los dat in je injectoren blijft hangen.
Ik heb al te veel gevalletjes gezien waarbij vaak ook Vpower getankt werd om die meuk t egaan tanken.
Plus dat er 1 octaan te weinig in zit naar mijn zin...


Maar heb je zelf al ervaringen met Shell V-power???
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

In duitsland wel eens de echte 100octaan geprobeerd en op de ring weer opgemaakt.
Veel verschil heb ik er niet van gemerkt.....
Maar ook bv de 112octaan waar ik mee op zandvoort reed gaf geen merkbaar verschil. Je zou met dat soort benzines je ontsteking bij kunnen stellen wat meer vermogen zou kunnen geven, maar zonder bijstellen scheelt het nagenoeg niks.

Ik kan met die hoge compressie al helemaal niks hebben. Hij pingelt helemaal kapot als je met slecht werkende injectoren rijd.

Die accord van VOODOO heeft ook dik staan pingelen en dat is echt HEEL slecht voor je motor. Die foutcodes komen van de pingelsensor.

Ik hou het lekker bij gewone ron 98
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Dat vroeg ik niet, heb je weleens V-power gebruikt of niet :?:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Frank gaf het antwoord ook al. :-)

Hij heeft de echte V-Power (RON100) gebruikt in Duitsland. V-Power in Nederland is RON97.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked