GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
weer een stapje verder....
Wederom een bevestiging dat we wel goed bezig waren. En wederom een bevestiging dat DTA niet makkelijk werkt...
Maargoed, Roel van Rica heeft er even naar gekeken en vond dat hij heel veel vervroeging had in de ontstekings map. Gevaarlijk vroeg zelfs!
Nou kan het zijn dat het crank trigger wheel op de krukas niet helemaal op 0 staat, maar in de basis staat hij erg vroeg. (had ik ook al gezien toen ik hem met mijn ontstekings settings vergeleek)
Bij volgas gaan de meeste Honda's tot maximaal 25graden voorontsteking, maar de jouwe gaat tot 28/29 graden!
Net al Eimert adviseerde Roel om eerst de fuel map op lambda 1 te krijgen bij constante gaspedaal standen, en dan de acceleratie settings goed te zetten. Je mocht ook wel bij hem komen om hem af te stellen. Hij heeft zat ervaring (en ergenis) met DTA. Jou keus, maakt mij niet uit.
Maar mischien is het beter om hem af te stellen door iemand die DTA wel leuk vind om mee te werken. Komt toch altijd een beter resultaat uit lijkt mij
Kom zaterdag anders naar TCC, daar ben ik ook. Dan proberen we nog wat.
Wederom een bevestiging dat we wel goed bezig waren. En wederom een bevestiging dat DTA niet makkelijk werkt...

Maargoed, Roel van Rica heeft er even naar gekeken en vond dat hij heel veel vervroeging had in de ontstekings map. Gevaarlijk vroeg zelfs!
Nou kan het zijn dat het crank trigger wheel op de krukas niet helemaal op 0 staat, maar in de basis staat hij erg vroeg. (had ik ook al gezien toen ik hem met mijn ontstekings settings vergeleek)
Bij volgas gaan de meeste Honda's tot maximaal 25graden voorontsteking, maar de jouwe gaat tot 28/29 graden!
Net al Eimert adviseerde Roel om eerst de fuel map op lambda 1 te krijgen bij constante gaspedaal standen, en dan de acceleratie settings goed te zetten. Je mocht ook wel bij hem komen om hem af te stellen. Hij heeft zat ervaring (en ergenis) met DTA. Jou keus, maakt mij niet uit.
Maar mischien is het beter om hem af te stellen door iemand die DTA wel leuk vind om mee te werken. Komt toch altijd een beter resultaat uit lijkt mij

Kom zaterdag anders naar TCC, daar ben ik ook. Dan proberen we nog wat.
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Wie is Roel??
Dan bel ik daar ff. Is dat die uit Friesland?
Ik d8 toch dat dta erg goed was?? Of alleen voor racen?
Verder thx. Ik kom van mijn zijde weinig te weten. Kennelijk ben ik de enige met het probleem.
Grtz.,
Marco
Maandag a.s. wordt hij gespoten. Ik vind de wielkastverbreder voor niet mooi, mag geen andere kopen van mijn vrouw
.
Dan bel ik daar ff. Is dat die uit Friesland?
Ik d8 toch dat dta erg goed was?? Of alleen voor racen?
Verder thx. Ik kom van mijn zijde weinig te weten. Kennelijk ben ik de enige met het probleem.
Grtz.,
Marco
Maandag a.s. wordt hij gespoten. Ik vind de wielkastverbreder voor niet mooi, mag geen andere kopen van mijn vrouw

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Roel is de eigenaar van Rica engineering, de rollenbank cq chiptuner bij mij om de hoek. Is een meester in chiptuning. Leverancier van bijna elke chip hier in nederland. DBM, TCC, Jero, Gtech, allemaal komen ze van roel vandaan.
Maargoed, ik heb ook nog een visje uitgegooid op het DTA forum en die adviseren om de MAP sensor ook aan te sluiten en die de acceleratie te laten regelen. Dus de map uit "leanen" en dan een MAP correctie op basis van inlaatspruitstukdruk meting (map sensor)
Moet lukken, alleen nog even kijken of die Honda map sensor op de DTA kan.
Ga ik uitzoeken.
Maargoed, ik heb ook nog een visje uitgegooid op het DTA forum en die adviseren om de MAP sensor ook aan te sluiten en die de acceleratie te laten regelen. Dus de map uit "leanen" en dan een MAP correctie op basis van inlaatspruitstukdruk meting (map sensor)
Moet lukken, alleen nog even kijken of die Honda map sensor op de DTA kan.
Ga ik uitzoeken.
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Er zit een standaard ITR programma in volgens hun, maar er is zwaar aan gesleuteld. Normaal gesproken staat elk honda programma bij stationair op 16 graden afgesteld, deze niet. Verder staat hij heel erg vroeg ivm een standaard prog.
Verder werkt de DTA op throtlle position ipv MAP. dus is totaal niet te vergelijken met een standaard programa. Ik had ook liever een P30 gezien. De ECU van de ITR is veel te moeilijk in te bouwen ivm imobilyzer, contact slot etc.
Die DTA doet het volgas best goed. Alleen zuinig rijden??? nooit aan gedacht bij het afstellen!
Verder werkt de DTA op throtlle position ipv MAP. dus is totaal niet te vergelijken met een standaard programa. Ik had ook liever een P30 gezien. De ECU van de ITR is veel te moeilijk in te bouwen ivm imobilyzer, contact slot etc.
Die DTA doet het volgas best goed. Alleen zuinig rijden??? nooit aan gedacht bij het afstellen!
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
Hi lui,
Ik heb ene Bert Zomer uit Holten gebeld voor wat info. Is goede DTA tuner volgens de spuiter. Zeg ik: "ik heb een b18c6 en hij rijdt 1:5". Zegt hij:"das toch heel normaal voor een race motor als de lambda op 0,85 staat". UGHH, zucht.
Ik kom wel eens naar TCC. Ik rij ook wel langs die Bert om te kijken of het niet iets heel simpels is. Hij zegt onder pag 15 van de DTA staan de lambda instellingen. Ook de hele map verlagen met 2% helpt zegt hij. En koude lucht. Maar waar haal ik dat vandaan Frank?? :-)
Grtz.,
Marco
Ik heb ene Bert Zomer uit Holten gebeld voor wat info. Is goede DTA tuner volgens de spuiter. Zeg ik: "ik heb een b18c6 en hij rijdt 1:5". Zegt hij:"das toch heel normaal voor een race motor als de lambda op 0,85 staat". UGHH, zucht.
Ik kom wel eens naar TCC. Ik rij ook wel langs die Bert om te kijken of het niet iets heel simpels is. Hij zegt onder pag 15 van de DTA staan de lambda instellingen. Ook de hele map verlagen met 2% helpt zegt hij. En koude lucht. Maar waar haal ik dat vandaan Frank?? :-)
Grtz.,
Marco
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
van buiten de motorkap.......
Wederom heb ik iemand gevonden die met DTA kan werken. Vrij veel zelfs.
En wat is het leuke? hij heeft jou mini altijd als droom gehad en wilde wel helpen. MAP sensor aansluiten is aan te bevelen, en verder met de acceleratie settings oplossen.
Het lijkt erop dat iedereen hier op de zelfde lijn zit wat betreft het afstellen van de DTA en dat is hoe wij al bezig waren.
En wederom het antwoord op de vraag "weet jij wat van DTA", "meer dan ik zou willen" hahaha, sorry, maar iedereen die ik spreek over DTA is niet te spreken over het afstellen zelf!
Mail me even wanneer je gaat. Dan neem ik m'n laptop en kabeltje mee.
Frank
Wederom heb ik iemand gevonden die met DTA kan werken. Vrij veel zelfs.
En wat is het leuke? hij heeft jou mini altijd als droom gehad en wilde wel helpen. MAP sensor aansluiten is aan te bevelen, en verder met de acceleratie settings oplossen.
Het lijkt erop dat iedereen hier op de zelfde lijn zit wat betreft het afstellen van de DTA en dat is hoe wij al bezig waren.
En wederom het antwoord op de vraag "weet jij wat van DTA", "meer dan ik zou willen" hahaha, sorry, maar iedereen die ik spreek over DTA is niet te spreken over het afstellen zelf!
Mail me even wanneer je gaat. Dan neem ik m'n laptop en kabeltje mee.
Frank
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
-
- Posts: 159
- Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm
poelie
Hi,
Op de poelie zitten 2 ringen (stuurbek. en airco), kan ik die er af laten draaien? Minder ellende op de krukas d8 ik.
Grtz.,
Marco
Ps. Frank over 2 weken rij ik ff langs, de mini is bijna klaar.
Op de poelie zitten 2 ringen (stuurbek. en airco), kan ik die er af laten draaien? Minder ellende op de krukas d8 ik.
Grtz.,
Marco
Ps. Frank over 2 weken rij ik ff langs, de mini is bijna klaar.
Poelie afdraaien? Zou ik niet doen. Denk niet dat dat nog stevig genoeg zal blijven. Je kan dit nemen: http://www.inlinefour.com/ctrn1cranpul.html
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm