GASKLEPPIE MAG NIET MEER IN MIJN MINI RIJDEN!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
ITR1689

Post by ITR1689 »

Hij heeft al een langere overbrenging vgl. met standaard ITR.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Ziet zo'n vtec blok er ineens groot uit in zo'n mini :D

Mooi om te zien hoor, fantastisch!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

weer een stapje verder....

Wederom een bevestiging dat we wel goed bezig waren. En wederom een bevestiging dat DTA niet makkelijk werkt... :(

Maargoed, Roel van Rica heeft er even naar gekeken en vond dat hij heel veel vervroeging had in de ontstekings map. Gevaarlijk vroeg zelfs!
Nou kan het zijn dat het crank trigger wheel op de krukas niet helemaal op 0 staat, maar in de basis staat hij erg vroeg. (had ik ook al gezien toen ik hem met mijn ontstekings settings vergeleek)
Bij volgas gaan de meeste Honda's tot maximaal 25graden voorontsteking, maar de jouwe gaat tot 28/29 graden!

Net al Eimert adviseerde Roel om eerst de fuel map op lambda 1 te krijgen bij constante gaspedaal standen, en dan de acceleratie settings goed te zetten. Je mocht ook wel bij hem komen om hem af te stellen. Hij heeft zat ervaring (en ergenis) met DTA. Jou keus, maakt mij niet uit.
Maar mischien is het beter om hem af te stellen door iemand die DTA wel leuk vind om mee te werken. Komt toch altijd een beter resultaat uit lijkt mij :)

Kom zaterdag anders naar TCC, daar ben ik ook. Dan proberen we nog wat.
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Ziet er leuk uit :D
Civic Type S
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Wie is Roel??

Dan bel ik daar ff. Is dat die uit Friesland?

Ik d8 toch dat dta erg goed was?? Of alleen voor racen?

Verder thx. Ik kom van mijn zijde weinig te weten. Kennelijk ben ik de enige met het probleem.

Grtz.,

Marco

Maandag a.s. wordt hij gespoten. Ik vind de wielkastverbreder voor niet mooi, mag geen andere kopen van mijn vrouw :) .
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Roel is de eigenaar van Rica engineering, de rollenbank cq chiptuner bij mij om de hoek. Is een meester in chiptuning. Leverancier van bijna elke chip hier in nederland. DBM, TCC, Jero, Gtech, allemaal komen ze van roel vandaan.
Maargoed, ik heb ook nog een visje uitgegooid op het DTA forum en die adviseren om de MAP sensor ook aan te sluiten en die de acceleratie te laten regelen. Dus de map uit "leanen" en dan een MAP correctie op basis van inlaatspruitstukdruk meting (map sensor)
Moet lukken, alleen nog even kijken of die Honda map sensor op de DTA kan.
Ga ik uitzoeken.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Frank,

Wat bedoel je met gevaarlijk vroeg?

Kan ik er wel mee blijven rijden??
Watson heeft de motor gewoon op het nieuwe subframe gegooid. Verder nix gedaan d8 ik. Alleen DTA aansluiten en map geupload.

Grtz.,

Marco

Very stil vanuit Engeland. Ze weten het daar denk ik niet, tsk^^
ITR1689

Post by ITR1689 »

Heb je zelf DTA gekozen? Lukte de standaard Honda ECU niet? Dan ben je gelijk klaar en het is snel zat. Of Mugen/Spoon ECU, werkt perfect op een standaard ITR motor.

Je hebt pas een DTA nodig als je andere nokkenassen erin gaat doen.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Uhm, was standaard bij Watson. Is rally bedrijf en doet altijd in DTA. Was wel hoog aanbevolen.

Is ook wel makkelijke ecu denk ik, alleen in Nederland nog niet zo veel gebruikt.

Grtz.,

Marco
ITR1689

Post by ITR1689 »

Dan hadden ze gelijk een goed standaard programma moeten inladen dan of tunen.

Mischien kan je dat standaard programma downloaden bij DTA website?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Er zit een standaard ITR programma in volgens hun, maar er is zwaar aan gesleuteld. Normaal gesproken staat elk honda programma bij stationair op 16 graden afgesteld, deze niet. Verder staat hij heel erg vroeg ivm een standaard prog.
Verder werkt de DTA op throtlle position ipv MAP. dus is totaal niet te vergelijken met een standaard programa. Ik had ook liever een P30 gezien. De ECU van de ITR is veel te moeilijk in te bouwen ivm imobilyzer, contact slot etc.
Die DTA doet het volgas best goed. Alleen zuinig rijden??? nooit aan gedacht bij het afstellen!
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

Hi lui,

Ik heb ene Bert Zomer uit Holten gebeld voor wat info. Is goede DTA tuner volgens de spuiter. Zeg ik: "ik heb een b18c6 en hij rijdt 1:5". Zegt hij:"das toch heel normaal voor een race motor als de lambda op 0,85 staat". UGHH, zucht.

Ik kom wel eens naar TCC. Ik rij ook wel langs die Bert om te kijken of het niet iets heel simpels is. Hij zegt onder pag 15 van de DTA staan de lambda instellingen. Ook de hele map verlagen met 2% helpt zegt hij. En koude lucht. Maar waar haal ik dat vandaan Frank?? :-)

Grtz.,

Marco
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

van buiten de motorkap.......

Wederom heb ik iemand gevonden die met DTA kan werken. Vrij veel zelfs.
En wat is het leuke? hij heeft jou mini altijd als droom gehad en wilde wel helpen. MAP sensor aansluiten is aan te bevelen, en verder met de acceleratie settings oplossen.
Het lijkt erop dat iedereen hier op de zelfde lijn zit wat betreft het afstellen van de DTA en dat is hoe wij al bezig waren.

En wederom het antwoord op de vraag "weet jij wat van DTA", "meer dan ik zou willen" hahaha, sorry, maar iedereen die ik spreek over DTA is niet te spreken over het afstellen zelf!

Mail me even wanneer je gaat. Dan neem ik m'n laptop en kabeltje mee.

Frank
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

btw, heb jij de installatie tekeningen van de DTA? dus de schema's waar je de MAP sensor kan aansluiten?
De standaard mapsensor kan erop, dus dat kan zo gebeurd zijn. Neem de schema's maar mee naar TCC.
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

hi Frank,

Ik heb het boek + de cd. Maandag gaat de mini naar de spuiter. Velgen ff poedercoaten, dus ik kan dan een weekje of 2 niet mini-en :( .

Ik kom zsm, ik meel dan wel ff. Wat kost een mapsensor??

Grtz.,

Marco
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

mapsensor zit nog op je gasklephuis. Dus die heb je al. Daarom vind ik het des te krommer dat ze hem niet gebruikt hebben!
(Dat zwarte blokje bovenop)

Ik hoor het wel!
marco gooyaers

Post by marco gooyaers »

oww, die je aanwees^^

nu weet ik het weer. Ik bel wel ffies.
marco gooyaers

poelie

Post by marco gooyaers »

Hi,

Op de poelie zitten 2 ringen (stuurbek. en airco), kan ik die er af laten draaien? Minder ellende op de krukas d8 ik.

Grtz.,

Marco

Ps. Frank over 2 weken rij ik ff langs, de mini is bijna klaar.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Poelie afdraaien? Zou ik niet doen. Denk niet dat dat nog stevig genoeg zal blijven. Je kan dit nemen: http://www.inlinefour.com/ctrn1cranpul.html
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

beter van niet.
Deze poelie zorgt voor stabilisatie van krukastrillingen. Als je deze kleiner maakt is er een kans dat die trillingen je oliepomp uit elkaar laten spatten.
En dat wil je niet......

Ik heb het al een keer zien gebeuren.......
Locked