mini type-R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

mini type-R

Post by marco gooyaers »

Hoi lui,

Waar zit een goeie (eerlijke) rolling road met ook nog eens mensen die wat kunnen fine-tunen op een B18C6?

Waar zit een goeie garage (in de buurt van Apeldoorn?) voor het vervangen van de distributieriem (kan ik niet zelf). Ook nieuwe lagers nodig??

Marco
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Je bedoelt rollenbank. Ik ken Beek Auto Racing en RICA. Ze zitten allebei rond Den Haag.

Distributieriem kan je gewoon door de Honda dealer in de buurt laten doen. Ik neem aan dat elke Honda dealer dat wel goed kan.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

re

Post by marco gooyaers »

kunnen die lui in den haag ook een beetje fine tunen?

Thx. btw.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Ze zijn geen Honda tuners. Je kan beter Dyno tijd huren en zelf doen of hulp vragen aan een kenner.

Je hebt toch alleen V-AFC?
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

meer help!

Post by marco gooyaers »

Wat is dat?

Uhm ik heb de mini nu in nederland. Rijdt heerlijk relaxt onder de 4800rpm (pfff dat koppelingspedaal, beetje zwaar :D ). Als de vtec inkomt dan duurt het echte wel een tijdje voor ie goed doortrekt. Ik d8 dat bij 4800 de actie wat bruter zou zijn. Pas vanaf de 7000 begin je het echt te voelen. Is misschien de eindoverbrenging? De eindoverbrenging is niet echt stil helaas, lijkt wel een straight cut. Klinkt bruut, maar had niet gehoeven van mij. Het hele eindoverbrenging gebeuren is nog in ontwikkeling bij Watsonsrally.

Nu wat raars, soms hoor ik, bv bij op of terugschakelen, een raar hoog ratelend geluid (ook bij 4000rpm). Het lijkt net of een dunne plaat resoneert op het toerental. Of is het misschien iets met kleppen/nokken of zo?? Hoop het niet!


Wanneer gaat iemand eens naar een dyno. Kom ik ook voor een dyno. Kan een ervaren vtec-er eens in de mini rijden en zeggen of ie zich goed gedraagt! Volgens mij zit het niet goed met de vtec. Wel 2x zo veel geluid, maar niet 2x zoveel power.

grt.,

Marco
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

raar, dat je de vtec bij 7000rpm pas echt begint te voelen, het vtec moment is echt een snelheids-verschil wat er ineens echt inhakt, nou heb jij het vtec moment wel vervroegd waardoor dit geleidelijker zou moeten gaan, maar dan nog hort de vtec bij zo'n 5700rpm te trekken als een gek en niet pas bij 7000rpm.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Re: meer help!

Post by ITR1689 »

Als je gewoon de standaard ECU hebt, dan valt er niks te tunen. Is de motor verder helemaal standaard?
Voor meer power tussen 6000 en 8000 toeren moet je de JDM spruitstuk monteren. Mischien is er iets mis met je uitlaat.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

dta

Post by marco gooyaers »

Ik heb dta cpu en een d&c 4-2-1 erop. Moet ook nog wennen aan het vtec rijden.

Alleen dat rateltje? Bij lage toeren bij opschakelen van 2 naar 3 en weer terug. Zal wel los plaatje of zoiets zijn. Morgen kruip ik r ff onder.

Grt.

Marco

Vandaag snee een type 3 civic (oude model met kont???, met type-r plaatje achterop??) me een beetje. Wilde wat racen, ff gassen en weg was ie :) .
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De DC 4-2-1 heeft geen 65 mm flens opening. Ik denk dat ie 55 mm is. Dat is wat klein voor een ITR motor. En mischien moet ie toch wat getuned worden.
Kan je bij de DTA ECU alles resetten naar stock ECU waarden?

Bij mij komt de power zodra VTEC aanslaat. Zo rond de 6000 toeren.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

Post by marco gooyaers »

Die d&c is inderdaad wat klein, als je dat vergelijkt met de buis die naar de cat gaat. Watsonrally vindt het een raar spruitstuk en snapt niet waarom mensen hem erop zetten.

DTA kun je naar believen programmeren.

De vtec voel je echt bij 7000rpm. Tot daar is het al bruut hoor, maar ik had van de type-r iets meer het "duw in de rug gevoel" verwacht.

Enig idee over het rateltje. Hoor ik als ik opschakel rond de 3500-4000 toeren. Trrrrrrrrrrrrrtttttttt. Eng. Niet altijd btw, maar als ik rustig rij.

O ja en nog iets, hoeveel verbruikt die B18c6 eigenlijk. Ik blijf tanken!!! :-)


En nog iets. Mijn rvsdemperpijpen bleven mooi rvs-kleurig na 2 jaar gummen met de mini. Na een dag rijden zijn ze nu diep goud, hehe. Ik zou wel een uitlaatgastemp.meter willen monteren ooit.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Hij staat mischien te rijk afgesteld. Ik rij 1 op 11 gemiddeld. Op de snelweg soms 1 op 13.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

kep hem al gesproken. Ding staat schijtrijk!
Gaan we wat aan doen!
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

verbruik

Post by marco gooyaers »

Sja, 1:5 is wat minder. En die zwarte wolk ook als ik ff doortrek. Zet de mini stil tot Gaskleppie kan kijken.

Kan geen kwaad op korte termijn denk ik, maar ben wat voorzichtig.

Grt., Marco
Locked