mini type-R
-
mini type-R
Hoi lui,
Waar zit een goeie (eerlijke) rolling road met ook nog eens mensen die wat kunnen fine-tunen op een B18C6?
Waar zit een goeie garage (in de buurt van Apeldoorn?) voor het vervangen van de distributieriem (kan ik niet zelf). Ook nieuwe lagers nodig??
Marco
Waar zit een goeie (eerlijke) rolling road met ook nog eens mensen die wat kunnen fine-tunen op een B18C6?
Waar zit een goeie garage (in de buurt van Apeldoorn?) voor het vervangen van de distributieriem (kan ik niet zelf). Ook nieuwe lagers nodig??
Marco
-
re
kunnen die lui in den haag ook een beetje fine tunen?
Thx. btw.
Thx. btw.
-
meer help!
Wat is dat?
Uhm ik heb de mini nu in nederland. Rijdt heerlijk relaxt onder de 4800rpm (pfff dat koppelingspedaal, beetje zwaar
). Als de vtec inkomt dan duurt het echte wel een tijdje voor ie goed doortrekt. Ik d8 dat bij 4800 de actie wat bruter zou zijn. Pas vanaf de 7000 begin je het echt te voelen. Is misschien de eindoverbrenging? De eindoverbrenging is niet echt stil helaas, lijkt wel een straight cut. Klinkt bruut, maar had niet gehoeven van mij. Het hele eindoverbrenging gebeuren is nog in ontwikkeling bij Watsonsrally.
Nu wat raars, soms hoor ik, bv bij op of terugschakelen, een raar hoog ratelend geluid (ook bij 4000rpm). Het lijkt net of een dunne plaat resoneert op het toerental. Of is het misschien iets met kleppen/nokken of zo?? Hoop het niet!
Wanneer gaat iemand eens naar een dyno. Kom ik ook voor een dyno. Kan een ervaren vtec-er eens in de mini rijden en zeggen of ie zich goed gedraagt! Volgens mij zit het niet goed met de vtec. Wel 2x zo veel geluid, maar niet 2x zoveel power.
grt.,
Marco
Uhm ik heb de mini nu in nederland. Rijdt heerlijk relaxt onder de 4800rpm (pfff dat koppelingspedaal, beetje zwaar

Nu wat raars, soms hoor ik, bv bij op of terugschakelen, een raar hoog ratelend geluid (ook bij 4000rpm). Het lijkt net of een dunne plaat resoneert op het toerental. Of is het misschien iets met kleppen/nokken of zo?? Hoop het niet!
Wanneer gaat iemand eens naar een dyno. Kom ik ook voor een dyno. Kan een ervaren vtec-er eens in de mini rijden en zeggen of ie zich goed gedraagt! Volgens mij zit het niet goed met de vtec. Wel 2x zo veel geluid, maar niet 2x zoveel power.
grt.,
Marco
-
raar, dat je de vtec bij 7000rpm pas echt begint te voelen, het vtec moment is echt een snelheids-verschil wat er ineens echt inhakt, nou heb jij het vtec moment wel vervroegd waardoor dit geleidelijker zou moeten gaan, maar dan nog hort de vtec bij zo'n 5700rpm te trekken als een gek en niet pas bij 7000rpm.
Re: meer help!
Als je gewoon de standaard ECU hebt, dan valt er niks te tunen. Is de motor verder helemaal standaard?
Voor meer power tussen 6000 en 8000 toeren moet je de JDM spruitstuk monteren. Mischien is er iets mis met je uitlaat.
Voor meer power tussen 6000 en 8000 toeren moet je de JDM spruitstuk monteren. Mischien is er iets mis met je uitlaat.
-
dta
Ik heb dta cpu en een d&c 4-2-1 erop. Moet ook nog wennen aan het vtec rijden.
Alleen dat rateltje? Bij lage toeren bij opschakelen van 2 naar 3 en weer terug. Zal wel los plaatje of zoiets zijn. Morgen kruip ik r ff onder.
Grt.
Marco
Vandaag snee een type 3 civic (oude model met kont???, met type-r plaatje achterop??) me een beetje. Wilde wat racen, ff gassen en weg was ie
.
Alleen dat rateltje? Bij lage toeren bij opschakelen van 2 naar 3 en weer terug. Zal wel los plaatje of zoiets zijn. Morgen kruip ik r ff onder.
Grt.
Marco
Vandaag snee een type 3 civic (oude model met kont???, met type-r plaatje achterop??) me een beetje. Wilde wat racen, ff gassen en weg was ie

-
Die d&c is inderdaad wat klein, als je dat vergelijkt met de buis die naar de cat gaat. Watsonrally vindt het een raar spruitstuk en snapt niet waarom mensen hem erop zetten.
DTA kun je naar believen programmeren.
De vtec voel je echt bij 7000rpm. Tot daar is het al bruut hoor, maar ik had van de type-r iets meer het "duw in de rug gevoel" verwacht.
Enig idee over het rateltje. Hoor ik als ik opschakel rond de 3500-4000 toeren. Trrrrrrrrrrrrrtttttttt. Eng. Niet altijd btw, maar als ik rustig rij.
O ja en nog iets, hoeveel verbruikt die B18c6 eigenlijk. Ik blijf tanken!!! :-)
En nog iets. Mijn rvsdemperpijpen bleven mooi rvs-kleurig na 2 jaar gummen met de mini. Na een dag rijden zijn ze nu diep goud, hehe. Ik zou wel een uitlaatgastemp.meter willen monteren ooit.
DTA kun je naar believen programmeren.
De vtec voel je echt bij 7000rpm. Tot daar is het al bruut hoor, maar ik had van de type-r iets meer het "duw in de rug gevoel" verwacht.
Enig idee over het rateltje. Hoor ik als ik opschakel rond de 3500-4000 toeren. Trrrrrrrrrrrrrtttttttt. Eng. Niet altijd btw, maar als ik rustig rij.
O ja en nog iets, hoeveel verbruikt die B18c6 eigenlijk. Ik blijf tanken!!! :-)
En nog iets. Mijn rvsdemperpijpen bleven mooi rvs-kleurig na 2 jaar gummen met de mini. Na een dag rijden zijn ze nu diep goud, hehe. Ik zou wel een uitlaatgastemp.meter willen monteren ooit.
- Gaskleppie
-
verbruik
Sja, 1:5 is wat minder. En die zwarte wolk ook als ik ff doortrek. Zet de mini stil tot Gaskleppie kan kijken.
Kan geen kwaad op korte termijn denk ik, maar ben wat voorzichtig.
Grt., Marco
Kan geen kwaad op korte termijn denk ik, maar ben wat voorzichtig.
Grt., Marco