385 pk at 12psi
385 pk at 12psi
Ff naar de bank geweest en motor manegement laten aanpassen heb nu 385 pk met 12 psi aan de motor. Spijtig genoeg haperde de boostcontroller want ik kreeg de druk niet omhoog, anders had ik zeker en vast een run gehad van 450 pk.
Het is ondertussen in orde met de boostcontroller dus terug een afspraak maken voor een testje. hehe
Het is ondertussen in orde met de boostcontroller dus terug een afspraak maken voor een testje. hehe
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
gaskleppie wrote:Sodeju! Das geen kattepis!
Erg net vermogen voor 12Psi!
Eng he? als je er naast staat en je auto schreeuwt het uit op de rollenbank.
Het went nooit op zoiets aan te horen......
Zeer zeker het is echt eng als je er naast staat. Brr...
ik zou nog enkele veranderingen kunnen doen om bij 12 psi toch nog enkele pk's eruit te kunnen halen.
VTECCIE wrote:Mooie waarde Fred... pff bijna 400 pk op een FWD. :-)
Thanks VTECCIE, hij draaid nu op 15 psi dus zal het wel over de 400 zijn. maar daar heb ik nog geen bewijs van.
Er zijn nog enkele mankement zoals slecht starten bij warme motor en hier en daar nog een dipje. Maar bij volbelasting gaat ie als de brandweer.

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
gaskleppie wrote:Hoe heb je alles electronsch geregeld? AEM, Hondata?
Kan je de uitdraai op het Forum zetten, ik ben benieuwd hoe de lijnen lopen?
Wel dik hoor, 400PK in je Integra! En, al een paar Porsches voor strakke plasser gezet?
EMS van AEM. Spijtig genoeg geen scanner, misschien dat Inter-Tuning het kan plaatsen?

wat een geil ding toch

maar es ff zien, je hebt dus dit allemaal gedaan:
--------------------------
Zuigers 9.8:1 JE
Drijfstangen Eagle
Cilinderkop bouten ARP
Koelventilators FAL
Sleeved engine
Drag generation turbo kit
Turbo T3/T4 Ballbearing
Benzinepomp Airtex 125 psi
Washtegate Tial 35 mm
Blowoff valve Blitz supersound dual drive
Intercooler Spearco
Luchtfilter HKS
FMU Vortech
Turbo timer APEXI
Boost controller Profec-B spec GREDDY
Remote switch system GREDDY
--------------------------------
dus als ik het goed lees heb je alleen andere zuiggers/drijfstangen/ en wat klein grut om het blok safe te houden? of mis ik nog iets?[/url]
Vraag maar ff aan gaskleppie hij is de man van de technische uitleg.
Of anders, het EMS (Engine Manegement System) is een standalone van AEM. Je kan het vergelijken met Hondadata, ik vind het persoonlijk wel iets gemakkelijker van AEM want deze draaid onder windows zodat je ingeval van zelfs iets kan bijregelen. Je kan er trouwen zeer veel dingen mee sturen, Motor, NOS, Boost, tractiecontrol en dergelijke.
En die sleeves, dat zijn andere cylinderwanden je hebt er verschillende de mijne zijn de helft dikker dan die van Honda. Maar zo lang als je niet extreem boost zijn die van Honda zeker niet slecht.
Of anders, het EMS (Engine Manegement System) is een standalone van AEM. Je kan het vergelijken met Hondadata, ik vind het persoonlijk wel iets gemakkelijker van AEM want deze draaid onder windows zodat je ingeval van zelfs iets kan bijregelen. Je kan er trouwen zeer veel dingen mee sturen, Motor, NOS, Boost, tractiecontrol en dergelijke.
En die sleeves, dat zijn andere cylinderwanden je hebt er verschillende de mijne zijn de helft dikker dan die van Honda. Maar zo lang als je niet extreem boost zijn die van Honda zeker niet slecht.
dus je kunt met je eigen pc je "ecu" aanpassen? dat klinkt goed!
waar krijg je dat en wat kost het ongeveer?
dus, met dikkere cylinder wanden, sterkere drijfstangen en turbo zuigers en een goed EMS ben je klaar met je blok en kun je veilig boosten?
kheb ook ergens gehoord dat je met boost niet zomaar 8.5K rpm kunt gaan rijden, klopt dat?
waar krijg je dat en wat kost het ongeveer?
dus, met dikkere cylinder wanden, sterkere drijfstangen en turbo zuigers en een goed EMS ben je klaar met je blok en kun je veilig boosten?
kheb ook ergens gehoord dat je met boost niet zomaar 8.5K rpm kunt gaan rijden, klopt dat?
Nyther wrote:dus je kunt met je eigen pc je "ecu" aanpassen? dat klinkt goed!
waar krijg je dat en wat kost het ongeveer?
dus, met dikkere cylinder wanden, sterkere drijfstangen en turbo zuigers en een goed EMS ben je klaar met je blok en kun je veilig boosten?
kheb ook ergens gehoord dat je met boost niet zomaar 8.5K rpm kunt gaan rijden, klopt dat?
Mijne standalone komt van AVB-SPORTS. De prijs, ik dacht ergens tussen de 1500@1600€
Die 385 pk's zijn er bij 8300 ongeveer. Het is wel zo dat het blok nooit zo safe is dan als je stock laat. Met andere woorden ik moet niet verschieten dat er morgen misschien een zuiger of dergelijke doorvliegt.
Goed bezig dan! Je hoort regelmatig horrorverhalen over geblazen Honda's.
Het blijft een mooie combinatie tussen show en go, gaaf man.
Het blijft een mooie combinatie tussen show en go, gaaf man.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm