TRILLENDE REMMEN
TRILLENDE REMMEN
wat kan het zijn als bij het afremen de remmen trillen[je voelt het zelfs in het stuur] heb al nieuwe schijven+remblokken er op gezet maar af en toe trilt hij nog 

Re: TRILLENDE REMMEN
ITR-B wrote:wat kan het zijn als bij het afremen de remmen trillen[je voelt het zelfs in het stuur] heb al nieuwe schijven+remblokken er op gezet maar af en toe trilt hij nog![]()
Ben je zeker dat er nieuwe schijven op staan en geen afgedraaide? Het is af en toe lees ik, wanneer is dat dan waarschijnlijk bij hard en lang remmen?
Tom wrote:Heb hetzelfde probleemVolgens Jim van hyperstore heb ik "verglaasde" remblokken :?: Of zou dit toch een andere oorzaak hebben?
Zover ik denk te weten, zal het stuur niet gaan trillen met verglaasde remblokken. Wat je wel heb met die remblokken dat is dat je harder moet trappen voor het zelfde rem effect te bekomen.
Trilt het stuur nou alleen tijdens het remmen of ook tijdens het rijden?
Onbalans in de lengterichting (van velgen/schijven/banden) merk je tijdens het rijden (dus ook zonder te remmen). Onbalans in de dwarsrichting van de schijven merk je vooral tijdens het remmen. Bijv. door kromme remschijven of remschijven met ongelijke dikte over de schijf. Of niet-vlakke montage op de wielnaaf. Remblokken kunnen ook trillingen tijdens het remmen veroorzaken als ze niet gelijkmatig remmen. Zijn ze goed ingeremd?
Onbalans in de lengterichting (van velgen/schijven/banden) merk je tijdens het rijden (dus ook zonder te remmen). Onbalans in de dwarsrichting van de schijven merk je vooral tijdens het remmen. Bijv. door kromme remschijven of remschijven met ongelijke dikte over de schijf. Of niet-vlakke montage op de wielnaaf. Remblokken kunnen ook trillingen tijdens het remmen veroorzaken als ze niet gelijkmatig remmen. Zijn ze goed ingeremd?