TRILLENDE REMMEN

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
ITR-B

TRILLENDE REMMEN

Post by ITR-B »

wat kan het zijn als bij het afremen de remmen trillen[je voelt het zelfs in het stuur] heb al nieuwe schijven+remblokken er op gezet maar af en toe trilt hij nog :(
Guest

Re: TRILLENDE REMMEN

Post by Guest »

ITR-B wrote:wat kan het zijn als bij het afremen de remmen trillen[je voelt het zelfs in het stuur] heb al nieuwe schijven+remblokken er op gezet maar af en toe trilt hij nog :(

Ben je zeker dat er nieuwe schijven op staan en geen afgedraaide? Het is af en toe lees ik, wanneer is dat dan waarschijnlijk bij hard en lang remmen?
Tom

Post by Tom »

Heb hetzelfde probleem :( Volgens Jim van hyperstore heb ik "verglaasde" remblokken :?: Of zou dit toch een andere oorzaak hebben?
Guest

Post by Guest »

Tom wrote:Heb hetzelfde probleem :( Volgens Jim van hyperstore heb ik "verglaasde" remblokken :?: Of zou dit toch een andere oorzaak hebben?

Zover ik denk te weten, zal het stuur niet gaan trillen met verglaasde remblokken. Wat je wel heb met die remblokken dat is dat je harder moet trappen voor het zelfde rem effect te bekomen.
ITR-B

Post by ITR-B »

het zijn nieuwe remschijven+blokken van ebc sports {zelf gehaald}
het trillen van de remmen+stuur is ook als ik een lang stuk heb gereden zonder te hoeven remmen
kan het misschien zijn dat ze aanlopen??
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Heb je de remblokken er goed opzitten?
en het kan ook zijn dat je de flens niet goed schoon hebt!? :o ops:
dinitial

Post by dinitial »

Al gecontroleerd of je velgen nog wel rond of recht zijn?
ITR-B

Post by ITR-B »

de remblokken zitten er recht op en de wielen zijn gewoon rond :!:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Trilt het stuur nou alleen tijdens het remmen of ook tijdens het rijden?

Onbalans in de lengterichting (van velgen/schijven/banden) merk je tijdens het rijden (dus ook zonder te remmen). Onbalans in de dwarsrichting van de schijven merk je vooral tijdens het remmen. Bijv. door kromme remschijven of remschijven met ongelijke dikte over de schijf. Of niet-vlakke montage op de wielnaaf. Remblokken kunnen ook trillingen tijdens het remmen veroorzaken als ze niet gelijkmatig remmen. Zijn ze goed ingeremd?
ITR-B

Post by ITR-B »

het trillen is alleen bij het remmen en ook niet altijd maar het is wel kloten
ITR1689

Post by ITR1689 »

Probeer een paar keer flink te remmen (op droog wegdek totdat ABS aanslaat) en kijk of het steeds erger wordt of niet.
Locked