Gewichtbesparing in een ITR

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik heb alleen nog van niemand gehoord die ook zelf op dieet ging... daar moet ook wat te halen zijn! ;-)
Guest

Post by Guest »

whaha mjah iemand die 80 kilo is is sneller als iemand die 100 kilo is lijkt mij dan :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

[quote="IvoG"]Ik heb alleen nog van niemand gehoord die ook zelf op dieet ging... daar moet ook wat te halen zijn! ]
Ben er ook mee bezig in de sportschool! :lol:
Guest

Post by Guest »

van de sportschool kom je aan!!! ben er 5 kilo door aangekomen!!
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

G0tYa tyPe R wrote:van de sportschool kom je aan!!! ben er 5 kilo door aangekomen!!

Is dat 5 kilo vet of spieren? Hahaha. Hangt er van af wat je doet in de sportschool. :D
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Ken kwam van ver idd mij voorbij, stapsvoets lijkt daarbij langzaam maar was degelijk groot verschil :wink:

Vergeet niet dat ik mijn vrouwtje bij me had, is toch ook weer 55/60kg extra :)
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Mau il-Vec wrote:Vergeet niet dat ik mijn vrouwtje bij me had, is toch ook weer 55/60kg extra :)

Is dat nou 55 of 60 kg? 5 kilo verschil is bij een vrouwtje best veel hoor! :lol: :lol: :lol: :lol:
Guest

Post by Guest »

whaha jah je kan er vrouwen behoorlijk mee raken als je hun schat in overgewicht.. net zo als schoenmaat.. vinden ze ook niet leuk als je zegt dat ze grote voeten hebben :(
stannyitr
Posts: 116
Joined: Sun Jun 27, 2004 1:47 pm

Post by stannyitr »

Klopt allemaal wat hier gezegd word,weet dus ook wel dat de motor niet in pk's wint.
Bedoel enkel dat een itr met 190pk die 1120 kg moet meesleuren ongeveer even snel is als een itr met bv. 180 pk die 1050kg moet meesleuren.
Op hogere snelheid(5de versnelling) klopt men uitleg inderdaad niet helemaal meer ,dan gaat de cx waarde en het vermogen een belangrijkere rol spelen :o ops: .

190 pk met 1120kg=5.89 kg per pk
180pk met 1050kg=5.83 kg per pk
Een verschil van 70 kg,ong. 7kg=1pk.....

Zit er dus nie zo ver naast :o ops: :wink: .

Wheigt is the key my friends
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Ik krijg niet precies te horen wat ze weegt :) , ligt idd gevoelig bij de vrouwen, maar daartussen moet het wel liggen :lol:

maar iig zijn dat toch alweer 3 zware standaard motorkappen van 20kg per stuk extra meeslepen
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

He Ken, kom jij ook 2 augustus naar zandvoort om een dagje rondjes te rijden?
Dan kan je dat lagere gewicht ook nog eens in de praktijk uittesten.
Guest

Post by Guest »

whaha... jah 3 moterkappen... pff...mischien scheelt het ook wel gewicht als je er een dakraam inzet :P je weet maar nooit :wink:
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

gaskleppie wrote:He Ken, kom jij ook 2 augustus naar zandvoort om een dagje rondjes te rijden?
Dan kan je dat lagere gewicht ook nog eens in de praktijk uittesten.

2 Aug ben ik op vakantie denk ik. Wat kost rijden op die dag? En hoeveel mag je rijden? Ik ga trouwens nog een paar keer naar de Ring dit jaar.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

kosten zijn best hoog, maar je mag zoveel rijden als je wilt. Er zijn ok wat regeltjes op de baan zodat het nog relatief veilig kan.
info op: www.bookatrack.co.uk

Martin Odijk komt oa rijden met z'n ITR. Ik ook en nog een paar Honda's.
wordt wel gezellig en we kunnen nog wat leren van elkaar.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Een dakraam weegt al gauw 30 kg! :shock:

Meer info over Zandvoort op http://bookatrack.com/-pB?480 om precies te zijn, er zijn nog 21 plaatsen, het is open pitlane dus je bepaalt zelf wanneer je de baan opgaat.

Enkele deelnemers uit NL en BE:
Dick van Wijngaarden met een Porsche RS (300bhp)
Marcello Richardson & Ron Topsvoort met een Honda Civic VTi (160bhp)
Frank van Koppen met een Honda Intergra type R (218bhp)
Martin Odijk met een Honda Integra Type R (197bhp)
Rob Vissers met een Caterham R300 (160bhp)
Ivo Grijt met een Honda Accord Type-R (212bhp)
Thierry & Eric De Clerck met een Lotus Elise (120bhp)

Prijs is 225 pond (ong. 345 euro), passagiers zijn gratis, een 2e rijder ook (kun je de kosten met elkaar delen :idea: )
Helmen zijn verplicht voor iedereen die de baan opgaat, evenals lange mouwen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

he Ivo, mag de 2e rijder nou ook zijn eigen auto meenemen?
Jij zou dat nog eens uitzoeken.

alvast bedankt.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Ik denk niet dat het mag. De ijzige stilte en wegblijven van een reactie op 2 van mijn mailtjes naar de organisator zijn daar de grootste indicatoren van.

Je zal zelf op de dag moeten kijken of je niet even een stickertje kan omruilen ;-)
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

gewichtsbesparing

Post by marco gooyaers »

zet een mini om de B18, scheelt 450 kg :wink:
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Kleine bijdrage van mij :P



1. Passenger Seat (37lbs) - Removing the passenger seat is a very easy and effective way to give your Integra a small boost in power. The nice thing is that the seat is only held in place by 4 bolts.

2. Rear Seat (29lbs) - The rear seat is a little more complicated to remove than the passenger seat. When removing just remember where everything goes and it should be easy to put back in place whenever needed.

3. Rear Seat Cushion (10lbs) - The rear cushion should be removed at the same time as the rear seat.

4. Floor Mats/Front and Rear (6lbs) - This has to be the easiest weight reduction available for the Integra owner.

5. Tire Floor Cover (3lbs) - The tire floor cover is right underneath the rear hatch carpeting.

6. Spare Tire and Jack (32lbs) - Another easily removable item.

------------------------------------------


Intermediate Skill Weight Reductions

The weight reductions included below can even prove more effective than some of the reductions included above. However, once you start removing these items you are taking away from the cars overall appearance and in some cases its more predominent ammenities.

7. Air Conditioning (40lbs) - Removing the air conditioning will net you a reduction of about 40lbs. Be sure to remove everything from the engine as well as behind the dash. Should be completed by the experienced only.

8. Front Hood (50lbs) - Replacing the Front Hood with a lightweight fiberglass or carbon fiber hood is a great way to remove some weight around the front end of the car. Total weight reduction will be close to 50lbs or greater depending on the aftermarket hood you choose.. If you dont intend on replacing the entire fron hood you could also remove the sound dampener on the inside of the hood. This should help in cooling your engine a little.

9. Stock Wheels (16.3lbs each/replacement weight from 11lbs each) - Replacing the wheels is a must for anyone seriously interested in increasing there cars performance. The stock wheels are quite heavy and can be replaced with a variety of aftermarket models. We would suggest searching for lightweight wheels. Replacing your wheels with lightweight wheels will dramatically increase your cars acceleration. We suggest not going over 17 inches if maximum performance is what you desire to achieve.

10. Front Drivers Seat (40-60lbs/replacement weight from 14lbs) - Replacing the two front seats in your Integra with lightweight racing alternatives can save you a dramatic amount of weight. We suggest going with lightweight carbon fiber or fiberglass seats.

------------------------------------

More Weight Reductions

Stock Flywheel - Can be replaced with lightweight aluminum flywheels or machined down in excess of just 13lbs.

Stock Steering Wheel - Can be replaced with lighter performance steering wheel with no airbag.

Passenger Airbag Removal - Can save some extra weight as well. (Not recommended for normal driving)

Interior Panels - Both the drivers side and passenger side front door panels as well as the rear panels can be removed to save in excess of over 40lbs.

Stock Speakers - With a weight of over 2 pounds a piece these can also be easily removed. The power antenna as well as the stock stereo and amplifier can also be removed to save weight.

Rear Hatch Cover - This can simply be removed whenever needed. Weight is close to 6 lbs.

Replace Stock Exhaust - The stock Integra exhaust weighs considerably more than some of the aluminum aftermarket exhausts. We suggest going with GReddy Cat back exhaust or Borla Cat back.

Wiper Motors - Although they are generally needed under almost all driving conditions they CAN be removed if need be although we do not personally recommend it.

Carpet - Removing the carpet as well as the carpet lining underneath will reduce the cars overall weight by close to 40lbs. Removing excess wiring and bolts and brackets will also net you a reduction of close to 10lbs.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

Pfft , niemand blij met mijn mooie info :) wel handig om te weten allemaal!
Locked