ATR/ITR/CTR vragen

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Guest

ATR/ITR/CTR vragen

Post by Guest »

Ik loop al ruime tijd met het idee in me hoofd om een Type-R aan te schaffen. Eerst werd het de Civic Type-R, maar bij nader inzien, wil ik toch liever een auto met een 'staart' ipv met een dikke kont, als jullie begrijpe wat ik bedoel.

Nu valt de Civic dus af. En ben dus op zoek naar een Integra Type-R.
Maar na een tijdje het internet afstruinen, heb ik er nog geen één gezien waarvan ik dacht, JA DIE WIL IK NOU ECHT HEBBEN.

De gene die ik echt zou willen hebben zou deze zijn.
Image

Maar nu hoor ik gister, dat deze auto nooit verkrijgbaar was in nederland. Alleen in de USA en natuurlijk Japan.

De ITR's die ik heb gezien hebben allemaal zeg maar 2 koplamper aan elke zijde, en ik wil liever dus dat gedeelte liever in 1 geheel.

Maar, nu komt het verhaal,
een kennis van mij heeft een witte Honda Accord Type-R (48/50) en wil die van de hand doen voor 15.000, bouwjaar is 1999 en km stand staat op de 120000. Nu is mijn vraag, is de ITR die ik wil, wel degelijk te krijgen in nederland? (2e hands dus waarschijnlijk) of moet ik voor deze ATR gaan? en is deze zijn prijs wel waard?

Thanks iig..
Nyther

Post by Nyther »

De Acura RSX is verkrijgbaar in belgië komen nog wat invoerrechten bij enzo.. reken snel op een 30-50K

Koplampen in een geheel is JDM front, idd alleen uitgevoerd in Japan... JE kutn eventueel een integra ombouwen naar een JDM-front maar dan moet je flink pieken neer gaan leggen want je krijgt dan een andere motorkap, andere voorbumper,skirts en koplampen
.....
Guest

Post by Guest »

hmm, en hij is nog te krijgen nieuw in belgie? of 2e hands? dan nóg 30-50k?

en wat vind je van de accord? vind je 15k de prijs wel waard? voor een 99er? 120k km stand?
IvoG

Post by IvoG »

Hallo R0th, :zwaaien:

De auto die je afgebeeld hebt is de nieuwe Integra Type R, met als chassis code DC5 (de oude Integra had asl chassiscode DC2)

Deze auto is niet linksgestuurd verkrijgbaar op het moment, aangezien hij alleen in Japan en Australië bij de dealer te koop is.

In Amerika en Canada is het ook verkrijgbaar onder de merknaam Acura RSX (links stuur) maar niet in de Type R uitvoering, alleen in een standaard (160PK) en een Type-S (200PK) uitvoering.

In Europa is dit chassis dus NIET nieuw bij een dealer te kopen.

Wat is echter het geval? In Engeland zijn er meerdere ingevoerd vanuit Japan, aangezien ze daar rechtsgestuurde auto's hebben. En in Belgie, Duitsland en Zwitserland zijn ook enkele Acura RSX'en ingevoerd, in Type-S uitvoering veelal.

Het zou in theorie geen probleem moeten zijn om dat ook te doen in Nederland, aangezien de wet stelt dat een auto die in een ander EU land typegoedkeuring gekregen heeft in elk ander EU land ook toegestaan is. Echter zal het nog vele haken en ogen met zich meebrengen eer je de auto bij de RDW erdoor krijgt volgens mij. Zij zullen om een certificaat van overeenstemming vragen, welke doorgaans door de fabrikant of officiële importeur afgegeven wordt. Echter zit je hier met een auto waarvoor de importeur dat niet heeft afgegeven, en dan moet je ene andere weg gaan bewandelen, je zal uit het andere EU land een typegoedkeuring moeten bemachtigen om aan te tonen dat het daar typegoedgekeurd is.

Meer informatie over deze procedure kun je bij de RDW aanvragen, of bij http://www.vwe.nl

Als je een echte Type R wil, heb je dus de keus uit de ATR, de ITR (DC2), of de ITR (DC5) via Engeland met het stuur aan de rechterkant en alle hierboven genoemde procedures (maar dan heb je ook iets unieks in Nederland). De CTR was al afgevallen in jouw keuzelijst.

De ATR die je noemt moet je gewoon mee gaan rijden, kijken hoe dat voelt. De prijs en de KM stand zullen meewegen, maar het is moeilijk om daar iets over te zeggen zonder de staat van de auto te kennen of te zien.
Als je nog meer wilt weten over de ATR (zoals bijvoorbeeld waar je op moet letten), kan je me altijd een PM sturen, ik wil je ook wel een keertje meenemen als dat helpt :wink:

Groeten, Ivo :)
HONDA

Post by HONDA »

Een ATR met maar 12000 kilometer voor 15.000 euro?? Ik kan het me niet voorstellen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Hoezo, zo het duurder moeten zijn, of juist goedkoper? :?
HONDA

Post by HONDA »

Duurder, met 12.000 kilometer ruikt dat ding nog nieuw en is die amper ingereden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Volgenz mij sie je een nul over het hooft Zander :toost: :mrgreen:

R0th wrote:en wat vind je van de accord? vind je 15k de prijs wel waard? voor een 99er? 120k km stand?
HONDA

Post by HONDA »

Image

Dacht al... anders had ik die ATR zelf gekocht. Maar zelfs met 120.000 km vind ik het nog niet duur.

Image
ITR1689

Post by ITR1689 »

Roth, je moet kijken wat je met de auto wil doen. Wil je af en toe racen op het circuit dan moet je de oude ITR kopen van 1998-2000. Als je ruimte wil en wat comfort en af en toe een beetje scheuren, dan moet je een ATR of CTR kopen.

De nieuwe ITR kan je vergeten. Die moet je uit Japan halen (of via UK) met stuur rechts en je moet het nog RDW laten keuren (type-goedkeuring). Kost je bergen geld.

De RSX type S met 200 pk uit Amerika is geen echte Type R. Een CTR uit NL is nog sneller want die heeft ook 200 pk en is lichter en racyer.
Guest

Post by Guest »

is idd 120k km stand..excuses..
hahah..
maar ja.. hijs goed onderhouden. hevig verlaagd. draagt nummertje 48/50 championswhite..
nou wil ik al hele tijd een zwarte auto.. vinde jullie dat als ik deze limited edition zwart laat painten, mij eeen cultuurbarbaar?

en hijs goed onderhouden, denk volgens mij origineel spoilertje op, 17 inch's eronder..
enige wat ik niet meekrijg als ik em koop.. is audio systeem.. maar dat maakt niet uit. kheb zelf grootste plannen op dat gebied.,.
Jelte,89

Post by Jelte,89 »

Ik zou hem wit laten een witte ATR hoort gewoon zo (geldt ook voor de rest) en anders kijk ff naar de voor- en nadelen van zwarte lak!

witte lak absorbeerd warmte
zwart zie je alles op

zijn er al 2

en als je hem zwart spuit, wat doe je dan met de "witte" velgen?
IvoG

Post by IvoG »

ITR1689 wrote:Roth, je moet kijken wat je met de auto wil doen. Wil je af en toe racen op het circuit dan moet je de oude ITR kopen van 1998-2000. Als je ruimte wil en wat comfort en af en toe een beetje scheuren, dan moet je een ATR of CTR kopen.

Pardon??? :roll:
Image
Image

Een Championship White ATR zwart spuiten is echt niet kuis, zeer fout, not done! :evil: Koop dan liever een zwarte uit Duitsland of zo, maar spuit een witte aub niet zwart! Je gooit de hele limited edition exclusiviteit ook meteen weg namelijk.

En weet je wat het kost om de hele auto goed te laten overspuiten, alle zichtbare witte delen, bijvoorbeeld onder de motorkap, deuren, kofferbak enzovoorts? Voor dat geld kan je net zo goed een zwarte uit Duitsland halen met de helft aan kilometers :idea:

Of zelfs een S2000 aanschaffen :idea:
ITR1689

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Pardon??? :roll:
Image

Dit is geen ATR meer. Dat ding is 90% omgebouwd. Zit volgens mij een 2 liter motor in voor de homologatie (2L touringcar klasse).
Standaard is de ITR racyer dan de ATR. Dat bedoel ik.
IvoG

Post by IvoG »

Toch zijn ze toendertijd uitgegaan van de ATR voor deze series en niet de ITR :idea:

De ITR heeft een racyer uiterlijk misschien, maar in hart en ziel zijn zowel de ATR als de ITR gelijk in hun race oorsprong en kwaliteiten.

Voor de langeafstandraces in Duitsland op o.a. de Nurnbrugring werden standaard ATR's gekocht en voorzien van een rolkooi en meerpuntsgordels, en racen maar!

Uiteindelijk komt het er op neer, wil je 3 of 4 deuren?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

wil je een paar 100 kilo meer of minder? dat kan je ook vragen.
Voor de endurance races is de ATR een goede omdat de langere wielbasis op de ring meer rust geeft in de auto en daardoor makkelijker te rijden is.
Elke ITR kan sneller zijn dan een ATR op het circuit als ze gelijkwaardig opgebouwd zijn.

btw, de nurnburgring? waar ligt die?
stannyitr

Post by stannyitr »

De ITR heeft een racyer uiterlijk misschien, maar in hart en ziel zijn zowel de ATR als de ITR gelijk in hun race oorsprong en kwaliteiten.

De atr zal het zeker niet slecht doen maar naar mijn bescheiden mening is de itr toch iets meer racy dan de atr en daarbij heeft het uiterlijk dus niets mee te maken maar onderhuids des te meer.
Als je weet dat de itr bij zijn introductie een uitdaging in de groep n tot 2l heeft gedaan met enkel slicks en betere remmen als mods en van de 9 circuits er op 7 de snelste ronde tijd door de zo goed als stock itr gereden zijn :wink: .
stannyitr

Post by stannyitr »

De atr=een compromis tussen comfort en sportiviteit
De itr=alles in functie voor de perfecte balans met als gevolg weinig comfort.
Guest

Post by Guest »

ok ok.. heb het al door :)
niet zwart spuiten..

ander vraagje, wat is men per itr/atr maandelijks kwijt aan benzine? belasting? onderhoud?
IvoG

Post by IvoG »

gaskleppie wrote:wil je ene paar 100 mkilo meer of minder? dat kan je ook vragen.

btw, de nurnburgring? waar ligt die?
Net naast de mkilo :wink: :lol:

Maandelijkse kosten zoals verzekering, wegenbelasting, onderhoud en benzine zullen verschillen per persoon en auto.
Locked