Met de R op vakantie (naar Le Mans)

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Gaskleppie

Met de R op vakantie (naar Le Mans)

Post by Gaskleppie »

Ik ben afgelopen weekend met een goede vriend van me naar de 24 uren van Le Mans geweest. Met de R dwars door Frankrijk heen gescheurd!! Heerlijk, wat een auto is het toch!!!

Vanaf de Franse grens de snelweg af en helemaal binnendoor over de kleinste wegen die Frankrijk kent regelrecht naar Le Mans.
In dat hele stuk ben ik maar 3 stoplichten tegen gekomen en de gemiddelde snelheid kwam in de buurt van de 80km/h Dus af en toe rustig door de dorpjes en dan weer met 120 door de velden en bossen met haarspeldbochten en al!!

De een kaart lezen (1:200.000 Michelin gids) en de ander sturen, sturen en nog eens sturen!! Waanzinnig wat een bochten zoeker is het toch. Op de ronde wegen was het wel opletten dat je je stuur goed vast hebt ivm spoorvoorming maar de R is echt heel erg geschikt om over de binnenwegen van Frankrijk te rijden. Ik kan het iedereen aanbevelen om ook eens te doen. Gewoon kaart mee en rijden maar, je ziet wel waar je uit komt, tentje mee en gaan met die bannaan.

Het verbruik is dan ook nog eens bijzonder laag te noemen. Ik haal normaal nooit zuiniger dan 1:10 maar nu inclusief Toda nokken assen haalde ik 1:13!! Een absoluut record voor mij.
Door het vette koppel van de Toda's was meer dan 4000 toeren nooit nodig. En door die lage toeren blijft je verbruik erg laag.

Hier wat foto's van de reis over de binnenwegen en een paar van de race.
Het was een superweekend!!! En de R heeft daar erg bij geholpen!!

Image

Image

Image

Image

Image
Dit waren de wegen die we bereden, je komt echt niemand tegen.
Image
Honda in het dorp....
Image
lammers
Image
S'nachts
Image
De winnaar
Image
De verrassing
IvoG

Post by IvoG »

8) Mooi hoor! 8)

Volgend jaar ga ik ook mee! (als ik mee mag dan :o ops: )

Ik zal wel niet bij jouw ITR kunnen blijven waarschijnlijk! :lol:
HONDA

Post by HONDA »

Cool Frank. Mooie foto's ook.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Nyther

Post by Nyther »

Als je van veel bochten weggies houd, raad ik zekers het duitse gebied rond Bitburg/Trier aan! de vele bergen met wijnstruiken en alle bochten de berg omhoog zijn erge en aanrader om eens lekker te "gummen"

Ik ga ieder jaar 2 weekjes op vakantie in eht lokale dorpje "kröv"

heerlijke omgeving, allemaal bergen van 14-18% met continu haarspeldbochten....

Image
één politiewagen gespot in 2 weken tijd, muah das best aardig...

Image
Jááá 150.000KM en ééentje erbij

Image

Image
what a view :D

Image
Meteen mooie fotoshoot daar gemaakt van mijn oude crx..

Image
mooi toch!
IvoG

Post by IvoG »

LOL Die lampen heb je rechtstreeks overgezet dus! :lol:
Guest

Post by Guest »

TOF, volgend jaar ga ik met je mee..

Bitburg e.o. is erg gaaf ja, jammer genoeg had ik een Fiesta bij me (een turbo dat wel en die wil goed tegen een helling van 16% omhoog!)
Locked