
Turbo
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
je kunt natuurlijk ook je itr gedeeltelijk N/a tunen ( uitlaatsysteem/inlaat, mischien cams/ zuigers ) en dan nog eens een JRSC...
ook hoeft zon jrsc niet 4500€ te kosten, je kutn het altijd voor iets meer als de helft importeren d8 ik...
( nog een lááátste turbo vraag: wat is het verschil tussen 6 psi turbodruk en 6psi JRSC druk??? )
ook hoeft zon jrsc niet 4500€ te kosten, je kutn het altijd voor iets meer als de helft importeren d8 ik...
( nog een lááátste turbo vraag: wat is het verschil tussen 6 psi turbodruk en 6psi JRSC druk??? )
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
IvoG wrote:Nyther wrote:kheb altijd al turbo willen rijden en ben NIET van plan om een andere auto aan te schaffen, i love the itr!
Deze 2 uitspraken staan haaks op elkaar Nyther. :idea:
Denk je eens in waarom je van de ITR houdt. Volgens mij gooi je juist datgene waar je van houdt weg als je een turbo kit monteert.
De ITR is een lichtvoeter, geen Myke Tyson. Een turbo kit geeft wel meer vermogen maar voegt ook gewicht toe aan de voorkant van de auto, waardoor de balans ook verstoord wordt.
Als je per sé meer vermogen wil hebben, waarom geen lachgas? :idea:
Efficiënt en on-demand beschikbaar, zonder alle nadelen van een turbo.
Je kan misschien gelijk hebben, :twisted: :twisted: maar ik vind het toch ook al eens leuk dat je met ITR een evo 7 kan voorbij steken.
@Nyther, Met een turbo is het poep simpel om druk te verhogen (enkel aan één knop draaien en blokje om zeep)
Het motor mangement is het belangrijkste bij forced inductie, je zou kunnen verschieten hoeveel pk's je uit een standaard blok kan halen. Het probleem is dat er weinig of geen mensen die ervaring hier hebben. Ik spreek hier dan wel voor een B16, B18. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om met een vinger naar de mensen te wijzen die hun blok opblazen
Ten eerste; Jim was één van de eerste die met een druk gevoede ITR naar buiten kwam, hij kon dan ook aan niemand raad vragen over een engine setup buiten de Amerikaanse forums dan. Dus hij moest dan maar afwachten wanneer er iets mis ging.
Ten tweede; Ik heb veel gepraat met Jim en heb zodoende zijn en mijn ervaring in mijn engine set-up gestoken. En het gaat goed maar X-treme Honda en ik zijn nu bezig om het motormanegemt nog te verbeteren.
Ten derde; Onze ervaring komt goed uit voor de andere rijders die misschien overwegen om ook met forced inductie te rijden.
Ten vierde; Ik raad geen extreme motortuning aan, aan mensen die er niet echt van op de hoogte zijn. want er is altijd wel een prul tenslotte is het race materiaal.
Ten vijfde; Ik had graag turbo gereden, maar Honda heeft er geen dus bouw ik er maar zelf één op basis van de ITR.
Het motor mangement is het belangrijkste bij forced inductie, je zou kunnen verschieten hoeveel pk's je uit een standaard blok kan halen. Het probleem is dat er weinig of geen mensen die ervaring hier hebben. Ik spreek hier dan wel voor een B16, B18. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om met een vinger naar de mensen te wijzen die hun blok opblazen
Ten eerste; Jim was één van de eerste die met een druk gevoede ITR naar buiten kwam, hij kon dan ook aan niemand raad vragen over een engine setup buiten de Amerikaanse forums dan. Dus hij moest dan maar afwachten wanneer er iets mis ging.
Ten tweede; Ik heb veel gepraat met Jim en heb zodoende zijn en mijn ervaring in mijn engine set-up gestoken. En het gaat goed maar X-treme Honda en ik zijn nu bezig om het motormanegemt nog te verbeteren.
Ten derde; Onze ervaring komt goed uit voor de andere rijders die misschien overwegen om ook met forced inductie te rijden.
Ten vierde; Ik raad geen extreme motortuning aan, aan mensen die er niet echt van op de hoogte zijn. want er is altijd wel een prul tenslotte is het race materiaal.
Ten vijfde; Ik had graag turbo gereden, maar Honda heeft er geen dus bouw ik er maar zelf één op basis van de ITR.
^RAZER^ wrote:zal dan wel een standaard 7 zijn
Hij zei iets van een 280 maar als hij dan misschien niet de waarheid zei zijn het er toch nog 265. Hij gaf me wel een kans aan de lichten de vergelijking begon eigenlijk vanaf hoog in tweede of begin derde.
Ik hoop dat het zal verbeteren met tractiecontrol.
nou fred ik heb nml zelf een evo 7 nu. en standaard is het al rap en vooral het koppel is lekker. dus veel respeckt als je hem voorbij tuft
nu heb ik hem laten tunen en voor +- 3000 euro heb je er 100 pk bij en veel koppel dat gaat zo makkelijk met die auto's
dat is ook het limit dat alles heel blijft
met de hks boost controller rij ik op 1.4 boost
hier wat mods van de auto
Fully Flowed Handmade Ralliart Exhaust system.
- HKS Electronic Valve Controler (Boostcontroler).
- HKS FuelCut Defencer.
- HKS SSQV Blow Off Valve.
- ARP Conrod Bolts (drijfstang bouten)
- Ralliart Sports Engine Control Unit group N
-walbro benzine pomp
zit nu op +_ 380 pk & 470 nm
dat is gemeten op een andere evo7 met de zelvde mods
nu heb ik hem laten tunen en voor +- 3000 euro heb je er 100 pk bij en veel koppel dat gaat zo makkelijk met die auto's
dat is ook het limit dat alles heel blijft
met de hks boost controller rij ik op 1.4 boost
hier wat mods van de auto
Fully Flowed Handmade Ralliart Exhaust system.
- HKS Electronic Valve Controler (Boostcontroler).
- HKS FuelCut Defencer.
- HKS SSQV Blow Off Valve.
- ARP Conrod Bolts (drijfstang bouten)
- Ralliart Sports Engine Control Unit group N
-walbro benzine pomp
zit nu op +_ 380 pk & 470 nm
dat is gemeten op een andere evo7 met de zelvde mods
nice!!!