Turbo

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

hmm interresant :D
Tom
Posts: 343
Joined: Sat Jan 24, 2004 9:28 pm

Post by Tom »

Hij reed op 6 PSi zei hij... de witte dan!
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

ja das de stock pulley van de charger d8 ik
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

6 psi gaat ook wel goed. Alleen is het niet het vermogen wat je wilt. Een goede NA ITR rijd zo'n supercharger nog steeds zoek.
Schiet niet op dus.
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

je kunt natuurlijk ook je itr gedeeltelijk N/a tunen ( uitlaatsysteem/inlaat, mischien cams/ zuigers ) en dan nog eens een JRSC...

ook hoeft zon jrsc niet 4500€ te kosten, je kutn het altijd voor iets meer als de helft importeren d8 ik...

( nog een lááátste turbo vraag: wat is het verschil tussen 6 psi turbodruk en 6psi JRSC druk??? )
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

6 psi turbodruk geeft een hoger rendament door lagere verliezen en koudere inlaatlucht.
6psi superchargerdruk heeft grotere mechanische verliezen en de verwarmde lucht wordt niet gekoeld.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Boost is boost.... :?
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

hm ja ik vroeg me af waardoor het komt dat als men een turbo itr rijd, dat dat wel kapot gaat,ook al was het maar 6 psi boost, en als je een SC hebt met 6 psi dat het wel goed blijft... daarom wilde ik weten wat dan het verschil was.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik zeg niet (en nooit gedaan ook) DAT het kapot gaat, de kans dat het een keer mis gaat is redelijk groot. Als je dat risico niet wilt nemen moet je niet gaan boosten!
simpel!
Nyther
Posts: 698
Joined: Wed Nov 12, 2003 5:09 pm

Post by Nyther »

oki, d8 dat er verschil zat in boost met jrsc en turbo that's all...
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ok, de zwarte ITR met 12Psi supercharger is kapot...........

1 keer olie niet op tijd bijgevuld en samen met veel boost was het gelijk raak.
Drijfstangen door het blok!



risico's??? Snap je nou wat ik bedoel?
Guest

Post by Guest »

IvoG wrote:
Nyther wrote:kheb altijd al turbo willen rijden en ben NIET van plan om een andere auto aan te schaffen, i love the itr!

Deze 2 uitspraken staan haaks op elkaar Nyther. :idea:

Denk je eens in waarom je van de ITR houdt. Volgens mij gooi je juist datgene waar je van houdt weg als je een turbo kit monteert.
De ITR is een lichtvoeter, geen Myke Tyson. Een turbo kit geeft wel meer vermogen maar voegt ook gewicht toe aan de voorkant van de auto, waardoor de balans ook verstoord wordt.

Als je per sé meer vermogen wil hebben, waarom geen lachgas? :idea:
Efficiënt en on-demand beschikbaar, zonder alle nadelen van een turbo.


Je kan misschien gelijk hebben, :twisted: :twisted: maar ik vind het toch ook al eens leuk dat je met ITR een evo 7 kan voorbij steken.
^RAZER^
Posts: 69
Joined: Tue Jun 10, 2003 10:01 pm

Post by ^RAZER^ »

zal dan wel een standaard 7 zijn
nice!!!
Guest

Post by Guest »

@Nyther, Met een turbo is het poep simpel om druk te verhogen (enkel aan één knop draaien en blokje om zeep)

Het motor mangement is het belangrijkste bij forced inductie, je zou kunnen verschieten hoeveel pk's je uit een standaard blok kan halen. Het probleem is dat er weinig of geen mensen die ervaring hier hebben. Ik spreek hier dan wel voor een B16, B18. Het is natuurlijk wel gemakkelijk om met een vinger naar de mensen te wijzen die hun blok opblazen

Ten eerste; Jim was één van de eerste die met een druk gevoede ITR naar buiten kwam, hij kon dan ook aan niemand raad vragen over een engine setup buiten de Amerikaanse forums dan. Dus hij moest dan maar afwachten wanneer er iets mis ging.

Ten tweede; Ik heb veel gepraat met Jim en heb zodoende zijn en mijn ervaring in mijn engine set-up gestoken. En het gaat goed maar X-treme Honda en ik zijn nu bezig om het motormanegemt nog te verbeteren.

Ten derde; Onze ervaring komt goed uit voor de andere rijders die misschien overwegen om ook met forced inductie te rijden.

Ten vierde; Ik raad geen extreme motortuning aan, aan mensen die er niet echt van op de hoogte zijn. want er is altijd wel een prul tenslotte is het race materiaal.

Ten vijfde; Ik had graag turbo gereden, maar Honda heeft er geen dus bouw ik er maar zelf één op basis van de ITR.
Guest

Post by Guest »

^RAZER^ wrote:zal dan wel een standaard 7 zijn


Hij zei iets van een 280 maar als hij dan misschien niet de waarheid zei zijn het er toch nog 265. Hij gaf me wel een kans aan de lichten de vergelijking begon eigenlijk vanaf hoog in tweede of begin derde.

Ik hoop dat het zal verbeteren met tractiecontrol.
^RAZER^
Posts: 69
Joined: Tue Jun 10, 2003 10:01 pm

Post by ^RAZER^ »

nou fred ik heb nml zelf een evo 7 nu. en standaard is het al rap en vooral het koppel is lekker. dus veel respeckt als je hem voorbij tuft
nu heb ik hem laten tunen en voor +- 3000 euro heb je er 100 pk bij en veel koppel dat gaat zo makkelijk met die auto's
dat is ook het limit dat alles heel blijft
met de hks boost controller rij ik op 1.4 boost
hier wat mods van de auto
Fully Flowed Handmade Ralliart Exhaust system.

- HKS Electronic Valve Controler (Boostcontroler).

- HKS FuelCut Defencer.

- HKS SSQV Blow Off Valve.

- ARP Conrod Bolts (drijfstang bouten)

- Ralliart Sports Engine Control Unit group N

-walbro benzine pomp

zit nu op +_ 380 pk & 470 nm
dat is gemeten op een andere evo7 met de zelvde mods
nice!!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Goed bezig!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Guest

Post by Guest »

Ik wil ook een evo7 :P :P
^RAZER^
Posts: 69
Joined: Tue Jun 10, 2003 10:01 pm

Post by ^RAZER^ »

ik zag dat je ook bij EM minni meting was ik ben ook nog gegaan maar kon het niet vinden jammer of was beetje laat dat ze ergens anders heen zijn gegaan
had je ff met mij een blokje om kunnen gaan in mijn evo
nice!!!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Had Peter gebeld voor mijn nummer John... :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked