17 inch

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Guest

17 inch

Post by Guest »

het gaat nu toch echt gebeuren, binnenkort ga ik 17 inch onder mijn ITR doen, hoewel de huidige originele velgen niet echt lelijk zijn staat 17 inch toch een stuk beter denk ik, nou ja weet ik wel zeker eigenlijk als ik jullie ITR's bekijk. :)

maar nu nog kiezen uit tig verschillende modellen, argh :roll:
CyRaX

Post by CyRaX »

Sja, er is genoeg keuze...als ze eronder zitten wel ff foto's plaatsen ey... :D
IvoG

Post by IvoG »

En het verlies in accelleratie neem je maar voor lief waarschijnlijk? :wink:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

1 advies,
spaar desnoods wat langer, maar kies voor een licht setje velgen. Let ook heeeeel goed op de ET waarde van de velg. Minimaal ET 45 anders steekt het voorwiel al snel uit de wielkast met alle ellende van dien.

Jim van Hyper kan imintatie Volk leveren. Die zijn nog redelijk te betalen, licht en hebben de goede ET waarde.
Een europese velg vinden met de goede ET en of gewicht is haast niet te doen of vinden.

Je zal bijna zeker op een Japanse velg uitkomen. Wel zo mooi. Die passen altijd een stuk beter bij de karakterestiek van de Integra.
Nyther

Post by Nyther »

Image

ik heb dees, als je interesse hebt moet je maar pmén kwil namelijk originele velgen + nieuwe velgen
Guest

Post by Guest »

En het verlies in accelleratie neem je maar voor lief waarschijnlijk?

daarom heb ik er eigenlijk zolang mee gewacht, maar ja het oog wil ook wat. Bovendien heb ik wel een katvervanger wat weer 2 seconden winst opleverd, BLAAT :lol: :lol:
Guest

Post by Guest »

gaskleppie bedankt voor je advies, 'k heb idd al gemerkt dat die ET waarde een lastige verhaal wordt, heb je nog suggesties voor japanse merken?

Nyther, ze zijn idd mooi, ik neem ze in overweging. De originele wil ik iig ook erbij houden.

grtz Leslie[/quote]
CyRaX

Post by CyRaX »

gaskleppie wrote:1 advies,
spaar desnoods wat langer, maar kies voor een licht setje velgen. Let ook heeeeel goed op de ET waarde van de velg. Minimaal ET 45 anders steekt het voorwiel al snel uit de wielkast met alle ellende van dien.

Jim van Hyper kan imintatie Volk leveren. Die zijn nog redelijk te betalen, licht en hebben de goede ET waarde.
Een europese velg vinden met de goede ET en of gewicht is haast niet te doen of vinden.

Je zal bijna zeker op een Japanse velg uitkomen. Wel zo mooi. Die passen altijd een stuk beter bij de karakterestiek van de Integra.

Heb wel eens gehoord dat Honda testen heeft verricht met allerlei velgen voor de ITR en de S2K.
Nou bleek uit dat verhaal dat de beste keuze velg de welbekende witte/zwarte velg is, samen met de Bridgestone Potenza band, en dat elke andere velg/band de wegligging niet zal verbeteren....
Dit kan natuurlijk verkooppraat zijn, maar ik kan best geloven dat hier een grote kern van waarheid in zit.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ik heb dees, als je interesse hebt moet je maar pmén kwil namelijk originele velgen + nieuwe velgen

zo'n setje heb ik ook nog wel liggen. Voor 200eu mag je ze met band en al hebben.
Maar zo'n setje is dus wat ik bedoel wat je net NIET moet hebben. Veel te zwaar. Bij de Integra merk je dat enorm.
Alleen de lichtere merken gaan goed op een Integra.
Ga maar eens met Jim praten die weet presies wat ik bedoel.

Ik rij met beide (15" en 17") en beide zijn ze net zo licht en hebben ze de zelfde ET.
Ook de bandbreedte is het zelfde. Ik weet dus presies wat de verschillen zijn tussen 17 en 15"
Hou je van het beter bochtenwerk en kick je op scherp instuurgedrag, neem dan de 17" velgen.
Hou je van redelijk comfort, en wil je geen getrek aan je stuur bij spoorvorming (ellendig veel bij 17") blijf dan bij de 15"

De gulden middenweg is natuurlijk 16" Ik weet nog een setje MF10 van Mugen (de echte) te koop. In brons staat dat echt retegeil op een witte ITR.

en oja, als je banden zoekt, blijf bij Bridgestone. Echt de beste banden voor de ITR. De s03 is een beetje prijzig, maar de re720 beviel mij ook heel goed, zeker in de regen.
En neem GEEN toyo's op de ITR. Ik heb ervaring, de bandwangen zijn echt veel te slap voor een auto met sper op de voorwielen. Je flext echt alle kanten op in bochten.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

ik heb de 17inch velgen van de civic typeR
Dat merk je meteen ze zijn te zwaar voor de Integra, maar ze zijn zo mooi!
het sturen is beter en op hoge snelheid op de snelweg ook. maar de acceleratie is wat minder.
ik heb 205 R45 terwijl ik eigenlijk r40 moet hebben, maargoed.
de Bridgestone potenza's zijn duur, in rij ze eerst wel even op :D
zo gebeurd :wink:
Nyther

Post by Nyther »

de bbs wat ik heb zijn speciaal gemaakt en wgen niet zo gek veel 9 kg volgens bbs per velg...

ze steken niet buiten de wielkasten ( kan hier eventueel peer zijshots van maken )

tis 17x7,5J en er zitten vrij goede Good year eaglé's F1 op met 215-40-17 profiel
IvoG

Post by IvoG »

Nyther wrote:de bbs wat ik heb zijn speciaal gemaakt en wgen niet zo gek veel 9 kg volgens bbs per velg...
9 kg is veel in mijn boekje! :shock: De ATR heeft standaard 9,9kg wegende velgen! :shock:

Vergeet niet dat het gewicht van de wielen ongeveerd gewicht is, en dat een besparing van 1 kilo gelijk staat aan een besparing van ong. 7 kilo onafgeveerd gewicht! En dan hebben we het niet eens over het grotere moment wat nodig is om een wiel waarvan de meeste massa verder weg van het draaipunt zit rond te draaien, hier zit behoorlijk wat vermogensverlies in.

Leslie, kijk eens bij http://www.teamdynamicsracing.com, zij hebben heel erg lichte velgen in de juiste ET's, kijk bijvoorbeeld naar de Pro Race 1
Image

Code: Select all

Size        Offset      PCD     Stud         Weight 
7.0 x 15 e+23 to e+45 98 - 120 3/4/5 from 6.1kg (13.4 lbs)
7.0 x 17 e+27 to e+50 98 - 120 3/4/5 from 7.3kg (16.1 lbs)
7.5 x 17 e+25 to e+53 98 - 120 3/4/5 from 8.3kg (18.2 lbs)
8.0 x 17 e+20 to e+45 98 - 120 3/4/5 from 9.0kg (19.9 lbs)

of de Pro Race 2
Image

Code: Select all

Size        Offset      PCD      Stud         Weight 
7.0 x 15 e+15 to e+40 98 - 114.3 3/4/5 From 6.4kg (14.1 lbs)
7.0 x 16 e+15 to e+45 98 - 114.3 3/4/5 From 7.0kg (15.3 lbs)
7.0 x 17 e+15 to e+50 98 - 114.3 3/4/5 From 7.5kg (16.5 lbs)
7.5 x 18 e+35 to e+53 98 - 114.3 3/4/5 From 8.2kg (18.0 lbs)

Zij hadden (weet niet of dat nog steeds het geval is) een importeur in Maastricht, FRAMI B.V. MIFRA
Postbus 455
6200 AL MAASTRICHT
Tel: 00.31 (0) 433.621.244
Fax: 00.31 (0) 433.635.949
e-mail: [email="info@frami.com"]info@frami.com[/email]
http://www.frami.com
Nyther

Post by Nyther »

9kg is een net gewicht voor een 17 inch velg...

niet iedereen heeft geld voor 6 kg's volks en dan nog, dit zijn ECHTE bbs, en geen NAMAAK velgen....

kheb tsw 16 inch gehad, 13kg.... dat was pas log en traag...

daarna 17 inch met 9,5kg gekocht ( volk racing GT-N replica ) en toen reed de crx er toch stukken beter mee! )

( had hiervoor een crx ;) )
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Image
Dit zijn mijn velgen.
5.6 kilo per stuk in 17"
Het scheelt echt heel veel op de hele reactie in alles wat je doet. remmen, accelereren, bochten, het lijkt net of je door dikke meuk rijdt

Voor het mooiste effect op een Integra neem je een velg die onder de 8 kilo is. Dat voel je het nog, maar is er mee te leven.
Je komt dat bijna automatisch in de japanse velgen terecht
Guest

Post by Guest »

Poeh jongens jullie maken het er niet makkelijker op :? :wink:

Ik ben idd wel fan van het betere bochtenwerk enzo. Een van de hoofredenen dat ik de ITR heb gekocht is voor zijn uitstekende wegligging en gevoel.

de afweging die ik nu moet maken is, wil ik puur voor design en uiterlijk gaan, of puur voor prestaties. Dat laatste is natuurlijk wel leuk, maar is het nog wel mogelijk met het huidige verkeersbeeld (en nu wil ik niet de moraal ridder uit gaan hangen, maar het wordt waar ik woon steeds lastiger gemaakt wat betreft flitsers en het wordt steeds drukker dus ik heb gewoon steeds minder ruimte) Die keren dat ik met de ITR op het circuit kom is nou ook weer niet zo bijster veel en dan heb ik nog altijd de originele velgen.

OZ bijvoorbeeld heeft ontzettend mooie modellen (heb geen flauw idee wat ze wegen trouwens) maar die zullen hoogstwaarschijnlijk dus de rijeigenschappen (negatief) gaan beinvloeden.

lastig dus. een ding staat vast, de banden worden in ieder geval van bridgestone. ik heb nu RE720 eronder en idd gaskleppie zeker in de regen doen ze het erg goed. hiervoor heb ik michelin gehad, maar die wangen zijn ook aan de zachte kant, dat werd vooral duidelijk toen ik op circuit zandvoort reed.

in ieder geval bedankt voor het meedenken en de adviezen, want anders ga je al snel over tot een verkeerde koop, en zo goedkoop is het niet. ik ga weer verder brainstormen, jullie adviezen en suggesties zijn altijd welkom :wink: :)

De Prorace is o.a. een goede optie, maar die zullen nog een klappie duurder zijn dan 'normale' lichtmetalen velgen. AAAAAHH waar ben ik aan begonnen :D

grtz Leslie
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

velgen bepalen voor een groot deel het uiterlijk en uitstraling van je auto.
Persoonlijk vind ik gewoon allu velgen misstaan op een ITR. Nier racy genoeg. Maar dat is mijn persoonlijke mening, daar kan iedereen anders over denken natuurlijk.

En de velgen die aan de andere kant van de wereld geleverd worden hebben altijd een racy uitstraling en zijn ook vaak in de apartere kleuren (brons, goud, gun metal etc) te krijgen en dat staat erg goed op de ITR.
Vaak zijn ze ook een stuk lichter dan de "zwaarmetalen" velgen die ze hier in europa maken.

Enne, BBS, borbet, oz maken bij mij geen indruk hoor!

volk, 5zigen, racinghart etc des te meer!
Nyther

Post by Nyther »

gaskleppie wrote:Enne, BBS, borbet, oz maken bij mij geen indruk hoor!

volk, 5zigen, racinghart etc des te meer!

tsja, als ik 4000€ had kocht ik ook zon setje hoor frank, helaas is niet iedereen's portemonnee zo goed gevuld daarvoor :cry:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

een setje OZ superlagera's kosten het zelfde hoor.
en de mijne kostte geen 4000eu!
IvoG

Post by IvoG »

integraR wrote:De Prorace is o.a. een goede optie, maar die zullen nog een klappie duurder zijn dan 'normale' lichtmetalen velgen.
Vraag de prijs eens op en je weet het zeker, nu neem je alleen iets aan wat niet helemaal waar hoeft te zijn. :wink:

Ik snap de rest van je dilemma Leslie maar denk er (persoonlijk) als volgt over: als je door "ruimtegebrek" en weinig tracktijd geen "performance" velgen nodig denkt te hebben, waarom überhaupt een ITR houden? :idea:
Nyther

Post by Nyther »

IvoG wrote:
integraR wrote:De Prorace is o.a. een goede optie, maar die zullen nog een klappie duurder zijn dan 'normale' lichtmetalen velgen.
Vraag de prijs eens op en je weet het zeker, nu neem je alleen iets aan wat niet helemaal waar hoeft te zijn. :wink:

Ik snap de rest van je dilemma Leslie maar denk er (persoonlijk) als volgt over: als je door "ruimtegebrek" en weinig tracktijd geen "performance" velgen nodig denkt te hebben, waarom überhaupt een ITR houden? :idea:

mischien vanwege het mooie uiterlijk? denk dat 90% van alle itr lui in NL nooit op cirquit zullen komen....
Locked