Daar wordt je even stil van........

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Gaskleppie

Daar wordt je even stil van........

Post by Gaskleppie »

http://www.youtube.com/watch?v=ORs-8GT6SMU

Kippevel van begin tot eind.....
Rust in vrede mannen! Jullie zijn mijn helden!
Sjakiera

Re: Daar wordt je even stil van........

Post by Sjakiera »

Gaskleppie wrote:http://www.youtube.com/watch?v=ORs-8GT6SMU

Kippevel van begin tot eind.....
Rust in vrede mannen! Jullie zijn mijn helden!

Ik kan daar niks meer aan toevoegen..... :cry:
genesis

Post by genesis »

Je kan je ook afvragen of het geen waanzin is! (heb dat op een circuitdag met de motorfiets op Zolder meegemaakt met een jongen van toen mijn leeftijd ook een echtgenoot en vader van 2 kinderen :( )

Genesis
autodre

Post by autodre »

Tja is triest. Maar moet wel zeggen, ik vind het erger als iemand op de 'normale' weg buiten zijn schuld het leven laat. Deze mannen zoeken het op....
genesis

Post by genesis »

autodre wrote:Tja is triest. Maar moet wel zeggen, ik vind het erger als iemand op de 'normale' weg buiten zijn schuld het leven laat. Deze mannen zoeken het op....

Sommige mannen laten zich in hun passie en gedrevenheid meeslepen naar een rekening niveau die ze niet kunnen betalen! :cry:

Genesis
Filip

Post by Filip »

Nog steeds wordt ik stil bij de beelden van Ayrton Senna,
de laatste echte held in de F1.
CW ITR 01034
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Filip wrote:Nog steeds wordt ik stil bij de beelden van Ayrton Senna,
de laatste echte held in de F1.

Inderdaad. Ik kan het me nog herinneren alsof het gisteren was.
Filip

Post by Filip »

Sindsdien is de F1 niet meer wat ze geweest is.
CW ITR 01034
eteuben

Post by eteuben »

Helaas zijn dit soort ongelukken niet helemaal te voorkomen. Wel komen er nieuwe veiligheidseisen na dit soort crashes, wat F1 nu erg veilig maakt.
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

aangescherpte eisen en dingen als het HANS-systeem zijn een gouden keuze, 12jaar lang hebben we dit gelukkig niet meer gehad.

De crash van Senna en Ratzenberger herinner ik me nog heel goed.

Nog steeds onbegrijpenlijk dat de wishbone precies door het smalle rubber van helm en vizier zich een weg baande boven Senna's wenkbrauw :(

1cm hoger en de man had nog geleefd. :(
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Sommige mannen laten zich in hun passie en gedrevenheid meeslepen naar een rekening niveau die ze niet kunnen betalen! Huilen of verdrietig/Crying or Very sad

Zijn we daar ook allemaal hier niet een beetje mee bezig? De 1 wat meer dan de ander maar allemaal houden we van snelheid en op bepaalde hoogte moet het gevaarlijk zijn anders is het niet leuk meer...........

Als ik zou moeten kiezen waar dood te moeten gaan, geef mij dan een dood in het harnas! Op zandvoort met een grote grijns op mn bek!
IvoG

Post by IvoG »

Als ik dit zie dan kan ik moeilijk de gedachte onderdrukken: Waar waren ze mee bezig? :dunno:

Geen marshals met blusapparatuur, slechte veiligeidsmaategelen, etc.

Gelukkig is het nu stukken beter, maar toch...

Misschien een goede vraag voor ons allemaal om af en toe bij stil te staan: Waar ben ik mee bezig? :idea:
genesis

Post by genesis »

Gaskleppie wrote:
Sommige mannen laten zich in hun passie en gedrevenheid meeslepen naar een rekening niveau die ze niet kunnen betalen! Huilen of verdrietig/Crying or Very sad

Zijn we daar ook allemaal hier niet een beetje mee bezig? De 1 wat meer dan de ander maar allemaal houden we van snelheid en op bepaalde hoogte moet het gevaarlijk zijn anders is het niet leuk meer...........

Als ik zou moeten kiezen waar dood te moeten gaan, geef mij dan een dood in het harnas! Op zandvoort met een grote grijns op mn bek!

We weten allemaal wanneer boven ons kunnen de grenzen aan het verkennen zijn, als je daar een veilige marge onder houdt dan hebben nog steeds de "thrill" van opwinding en uitdaging zonder dat dat hoeft te resulteren in een fataliteit! :wink:

Genesis
IvoG

Post by IvoG »

genesis wrote:We weten allemaal wanneer boven ons kunnen de grenzen aan het verkennen zijn, als je daar een veilige marge onder houdt dan hebben nog steeds de "thrill" van opwinding en uitdaging zonder dat dat hoeft te resulteren in een fataliteit! :wink:

Genesis
Dat is juist het probleem, dat weten we lang niet altijd! En zelfs al weet je waar jouw grens ligt, je weet niet of de grens van de weg, omstandigheden, andere rijders, en je eigen auto (nog steeds) daar liggen waar je denkt dat ze liggen. :idea:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat is juist het probleem, dat weten we lang niet altijd!

Dat is niet het probleem, maar juist de reden waarom we het doen! De spanning tot hoe ver je kan gaan!
chris

Post by chris »

de mens is gemaakt om spanning op te zoeken... zonder geregeld een shot adrenaline zou het maar een saaie boel zijn :woow:

ik heb niets dan respect voor deze kerels... helden zijn 't
genesis

Post by genesis »

IvoG wrote:Dat is juist het probleem, dat weten we lang niet altijd! En zelfs al weet je waar jouw grens ligt, je weet niet of de grens van de weg, omstandigheden, andere rijders, en je eigen auto (nog steeds) daar liggen waar je denkt dat ze liggen. :idea:

Dat heet "Leven" Ivo daar zijn we allemaal aan onderhevig, we gaan per slot van rekening allemaal dood aan de ziekte die leven heet! 8)

Genesis

P.s.:en ik ben het met Frank eens, ook ik ga liever met een "Bang" de wereld af, maar ik leef niet alleen (heb gezin) dus dit geeft verantwoording waardoor ik mezelf meer in acht neem dan ik als alleenstaande zou doen! (zoals Frank :wink: )
genesis

Post by genesis »

Bedoel met het hierbovenstaande niet dat Frank een onbewuste "wildeman" is, (voordat het een storm aan kritiek gaat oproepen :roll: ) maar dat het voor Frank makkelijker is "for pushing the envelope" !

Genesis
IvoG

Post by IvoG »

Ik zal de wijze raad van een vriend nu maar opvolgen.

:dontspeak:
genesis

Post by genesis »

IvoG wrote:Ik zal de wijze raad van een vriend nu maar opvolgen.

:dontspeak:

Zulke lange tenen heb je toch niet?! 8) Btw over "pushing the envelope en "live life on the edge" heb jezelf toch ook aan de lijve ondervonden, ben je niet slechter van geworden. Zal je wel heel veel Thrill gegeven hebben! :lol:

Genesis
Locked