Wat is dit?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Wat is dit?

Post by autodre »

Zat foto's te kijken van een hele mooie ITR en zag dit

Image

wat is dat? (niet lachen, ben niet zo technisch :) )
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Dat is een Benzinedrukregelaar met een drukmetertje.

Volgens mij zelfs dezelfde als ik heb, maar dan op een andere locatie gemonteerd en ik heb op de plek van dat metertje een sensor zitten, waardoor ik IN de auto de druk af kan lezen.
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Plagiaat... :D

Ik eis bronvermelding.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

wat voor merk heb jij?
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Dankjulliewel, volgende vraag. Welk nut heeft dat(zeker onder de motorkap)? Staat wel heel mooi trouwens
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Dat staat vast op mijn website, CR dacht ik.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
accordR alias AccordS
Posts: 1387
Joined: Thu Jan 01, 1970 1:00 am
Contact:

Re: Wat is dit?

Post by accordR alias AccordS »

autodre wrote:Zat foto's te kijken van een hele mooie ITR en zag dit

Image

wat is dat? (niet lachen, ben niet zo technisch :) )


Ben je niet de enige :o ops:
Ik heb ook zón metertje op het werk alleen dan voor de compressor :lol:
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

autodre wrote:Dankjulliewel, volgende vraag. Welk nut heeft dat(zeker onder de motorkap)? Staat wel heel mooi trouwens


Nut ervan is, dat je je benzinedruk hoger of lager kunt afstellen.

Ik ben de rollenbank bij Rica op geweest en uit mijn eerste curve zag Gaskleppie dat die van mij veel te hoog stond.

Toen die lager gezet was, had ik zo'n 3-4 pk winst.

(Daarna nog eens 5-6pk erbij nadat mijn Apexi erbij geregeld was)
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Ahh duidelijk
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ik heb hem laatst ook naar beneden gezet op mijn standaard motor,het schijnt op een standaard motor niks uit te halen , ik heb de druk bij warm stationair 3,4 bar gezet en bij volgas op 3,8 á 3,9 bar.
Standaard was het stationair 3,2 en bij volgas 3,7 dacht ik.

Merdendeels wat bij TCC afkomt staat veel te rijk en ze worden daar op ruim 3,6 en 4,1 gezet......
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Kijk maar naar mijn motor... dat haalde toch wel degelijk uit.

Mijn druk is naar beneden op 2.5bar stationair...
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECRob wrote:Kijk maar naar mijn motor... dat haalde toch wel degelijk uit.

Mijn druk is naar beneden op 2.5bar stationair...

Hoe heb je het afgelezen? Met vacuumslang aangesloten of niet aangesloten?
Standaard druk bij stationair met vacuumslang niet aangesloten = 3,2 - 3,7 bar.
Stationair druk met vacuumslang wel aangesloten = 2,6 - 3,1 bar.
Edit: waardes aangepast.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

origineel:
Met slang aangesloten: 3.2-3.8 bar.

Na aanpassen:
Met slang aangesloten: 2.5-3.1 bar.
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Waarom verlaag je je benzinedruk??
roblom
Posts: 1202
Joined: Sat Aug 06, 2005 3:55 pm
Contact:

Post by roblom »

wilco wrote:Waarom verlaag je je benzinedruk??


Omdat op de dyno bleek dat dit nodig was.

Meer is niet altijd beter, zo blijkt maar weer :D
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

VTECRob wrote:origineel:
Met slang aangesloten: 3.2-3.8 bar.

Na aanpassen:
Met slang aangesloten: 2.5-3.1 bar.

Als ik dit zie, dan heb je gewoon de druk verlaagd naar stock waardes. Hij stond blijkbaar te hoog afgesteld door de vorige eigenaar.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

wilco wrote:Waarom verlaag je je benzinedruk??


Te rijk mengsel
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

ITR1689 wrote:
VTECRob wrote:origineel:
Met slang aangesloten: 3.2-3.8 bar.

Na aanpassen:
Met slang aangesloten: 2.5-3.1 bar.

Als ik dit zie, dan heb je gewoon de druk verlaagd naar stock waardes. Hij stond blijkbaar te hoog afgesteld door de vorige eigenaar.


Dan vraag ik me af of de vorige eigenaar wel wist waar die mee bezig was dan :shock: .
wilco
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 22, 2005 5:59 am
Contact:

Post by wilco »

Ja maar je verlaagt hem nu eiegenlijk net iets lager als stock drukwaardes?
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

ITR1689 wrote:Als ik dit zie, dan heb je gewoon de druk verlaagd naar stock waardes. Hij stond blijkbaar te hoog afgesteld door de vorige eigenaar.


Ik heb niks gewijzigd naar stock waardes... dat heeft Frank gedaan.

En idd naar aanleiding van de dyno.

De vorige eigenaar ben ik.

Bij installeren destijds afgesteld op de aanwezige waarde.
Locked