Sinds ik de ITR heb krijg ik behoorlijk vaak schokken als ik uitstap. En niet van die lullige tikjes ook. Het topje van mijn middelvinger is al 1,5 uur gevoelloos van een schok. Deed de deur open met mijn hand in de deurgreep en toen stapte ik uit, op het moment dat ik mijn voet op de grond zette kreeg ik via het schroefje wat in het deurgreepbakje zit weer een behoorlijke schok. Als ik de deur dicht gooi met mijn elleboog, dan gaat de ontlading gewoon door mijn jas heen.
Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen die hier last van hebben. Vind het behoorlijk irritant namelijk dus een oplossing zou leuk zijn. Zo'n sliertje onder je auto staat alleen lelijk en volgens mij werkt het ook niet.
met mn werk stap ik zeker +10keer per uur in en uit, soms verwacht ik die schok en wat ik doe is mn hand in de mouw steken en dan de deur ermee dichtgooien :P
Heb het niet met deze auto. Heb wel eens periodes idd dat ik zo statisch ben als wat. Vooral met kou/droog weer. Ben ik zowat bang om maar iets aan te raken...
Die tip zal ik eens proberen als ik weer zo'n bui heb
Ligt idd eraan hoe isolerend de schoenen zijn -> rubber? Deur vastpakken voordat je voet op aarde zet, wil ook helpen, om niet die vonk te krijgen...
Tevens bij koud en vochtig weer, meer kans...
Het chassis is blijkbaar toch "geladen". Een strip onder de auto wil zeker wel eens helpen. Wel goed monteren aan blank stuk chassis...
roblom wrote:Sinds ik de ITR heb krijg ik behoorlijk vaak schokken als ik uitstap. En niet van die lullige tikjes ook. Het topje van mijn middelvinger is al 1,5 uur gevoelloos van een schok. Deed de deur open met mijn hand in de deurgreep en toen stapte ik uit, op het moment dat ik mijn voet op de grond zette kreeg ik via het schroefje wat in het deurgreepbakje zit weer een behoorlijke schok. Als ik de deur dicht gooi met mijn elleboog, dan gaat de ontlading gewoon door mijn jas heen.
Raakt gewoon dat schroefje aan terwijl je uitstapt. Dat schroefje is verbonden met het chassis.
Wij hadden op ons werk ook in ons vorige pand zo'n leuke vloerbedekking liggen...
De schoenen die ik destijds aanhad, zorgde er ook voor dat ik constant schokken kreeg.
Toen andere schoenen gekocht en probleem was minder.
Ik heb met elke auto die ik heb gehad schokken opgelopen (lag vooral an de schoenen), en dan was ik weer vergeten om de bovenkant van de deur vast te pakken bij het uitstappen. In de ATR nog geen schokken gehad, maar ik stap dan nu altijd uit met m'n hand op de bovenrand van het portier voordat ik de voeten op de grond zet.