Statische elektriciteit

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
roblom

Statische elektriciteit

Post by roblom »

Sinds ik de ITR heb krijg ik behoorlijk vaak schokken als ik uitstap. En niet van die lullige tikjes ook. Het topje van mijn middelvinger is al 1,5 uur gevoelloos van een schok. Deed de deur open met mijn hand in de deurgreep en toen stapte ik uit, op het moment dat ik mijn voet op de grond zette kreeg ik via het schroefje wat in het deurgreepbakje zit weer een behoorlijke schok. Als ik de deur dicht gooi met mijn elleboog, dan gaat de ontlading gewoon door mijn jas heen.

Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen die hier last van hebben. Vind het behoorlijk irritant namelijk dus een oplossing zou leuk zijn. Zo'n sliertje onder je auto staat alleen lelijk en volgens mij werkt het ook niet.

Iemand tips?
greet

Post by greet »

voordat je met je voet de grond aan raakt, moet je met je hand het chassis
vastpakken en pas weer los laten als je op de grond staat.
wilco

Post by wilco »

Geen last van met de ITR
slydawg

Post by slydawg »

Zo'n strip is idd niet mooi maar werkt wel hoor.
Met je hand het chassis vastpakken en los laten als je op de grond staat is werkt idd ook goed.
chris

Post by chris »

voor mn werk rijd ik ook tientallen auto's per dag, en er zitten van die dagen tussen dat ik ook de hele dag schokken krijg van die gebakkies! :evil:

zal dat chassis vastpakken trucje s proberen :D
CyRaX

Post by CyRaX »

Dat kan ook aan je schoenen liggen.
Ik heb het bij de ene set schoenen wel, en de andre nooit!
Blokkie_R

Post by Blokkie_R »

Heb het soms alleen met koud weer........en inderdaad geen kleine schokjes. Gewoon door de kleren heen :-?
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb het ook alleen met bepaalde schoenen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Maskertje

Post by Maskertje »

met mn werk stap ik zeker +10keer per uur in en uit, soms verwacht ik die schok en wat ik doe is mn hand in de mouw steken en dan de deur ermee dichtgooien :P
autodre

Post by autodre »

Heb het niet met deze auto. Heb wel eens periodes idd dat ik zo statisch ben als wat. Vooral met kou/droog weer. Ben ik zowat bang om maar iets aan te raken...

Die tip zal ik eens proberen als ik weer zo'n bui heb :)
BugsM

Post by BugsM »

Ligt idd eraan hoe isolerend de schoenen zijn -> rubber? Deur vastpakken voordat je voet op aarde zet, wil ook helpen, om niet die vonk te krijgen...
Tevens bij koud en vochtig weer, meer kans...
Het chassis is blijkbaar toch "geladen". Een strip onder de auto wil zeker wel eens helpen. Wel goed monteren aan blank stuk chassis...
ITR1689

Re: Statische elektriciteit

Post by ITR1689 »

roblom wrote:Sinds ik de ITR heb krijg ik behoorlijk vaak schokken als ik uitstap. En niet van die lullige tikjes ook. Het topje van mijn middelvinger is al 1,5 uur gevoelloos van een schok. Deed de deur open met mijn hand in de deurgreep en toen stapte ik uit, op het moment dat ik mijn voet op de grond zette kreeg ik via het schroefje wat in het deurgreepbakje zit weer een behoorlijke schok. Als ik de deur dicht gooi met mijn elleboog, dan gaat de ontlading gewoon door mijn jas heen.

Raakt gewoon dat schroefje aan terwijl je uitstapt. Dat schroefje is verbonden met het chassis.
VTECRob

Post by VTECRob »

Heel soms en inderdaad met bepaalde schoenen aan.

Wij hadden op ons werk ook in ons vorige pand zo'n leuke vloerbedekking liggen...
De schoenen die ik destijds aanhad, zorgde er ook voor dat ik constant schokken kreeg.

Toen andere schoenen gekocht en probleem was minder.
HondArd

Post by HondArd »

Ik heb met elke auto die ik heb gehad schokken opgelopen (lag vooral an de schoenen), en dan was ik weer vergeten om de bovenkant van de deur vast te pakken bij het uitstappen. In de ATR nog geen schokken gehad, maar ik stap dan nu altijd uit met m'n hand op de bovenrand van het portier voordat ik de voeten op de grond zet.
Maskertje

Post by Maskertje »

of van die voetbalshirtjes die je aanhebt, ...die zijn ook statisch..
WinFreak

Post by WinFreak »

Heb dat met de auto nog nooit gehad eigelijk... wel als ik m'n vriending aanraak als ze een fleece jas aan heeft... zou zo'n sliertie dan ook helpen? :D
Image
baRt

Post by baRt »

dan moet je een ander sliertje gebruiken...

maar met de crx had ik het ook nooit... begon bij de civic en kennelijk is de itr niet veel beter :p

ik zal ook dat truukje eens gaan testen...

trouwens ook afhankelijk van weersomstandigheden en schoenen...
roblom

Post by roblom »

Het lijkt te werken, nog geen schokken gehad vandaag.
Ben alleen bang dat ik het weer vergeet, maar dat leer je dan snel af :D
eteuben

Re: Statische elektriciteit

Post by eteuben »

roblom wrote:Sinds ik de ITR heb krijg ik behoorlijk vaak schokken als ik uitstap.

Jij zit natuurlijk ook vol spanning achter het stuur van je ITR!! :wink: :D
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Het chassis is blijkbaar toch "geladen". Een strip onder de auto wil zeker wel eens helpen. Wel goed monteren aan blank stuk chassis...

heb ik geprobeerd, werkt niet.....
Locked