Blok kaduk......

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
wilco

Blok kaduk......

Post by wilco »

Ja ja je leest het goed , blok kapot , één en al ellende :(

Maar het gaat hierom mijn werkbus.....(Sl)Opel Vivaro 1.9 D

Ik kom gisteren van mijn werk en kom van de snelweg af en rij rustif naar huis en hoorde toen de turbo begon met opspoelen iets ratelen, en het ratelen gebeurde alleen toen de turbo ging opspoelen.
Ik dacht zelf aan een lager of asje in de turbo en heb toch de dealer opgebeld en die zei; Rij morgenochtend maar even hierlangs, even hierlangs betekent voormij 20KM snelweg en wat 5KM binnendoor.

Ik zogezegd zogedaan vanochtend , ik probeerde het ratelen met het opspoelen te voorkomen en reed rustig op de snelweg 80km/h- .
Na 5KM was het lichte geratel er niet meer .....Hé dacht ik ..maar dat denken hoefde ik niet aan mij overte laten want ik miste ook motorvermogen.
Ik naar de vluchtstrook en de bus reageerde nergens meer op....zo dacht dat is gebeurt.
Ik zag achterme in 1 keer gigantische witte rookpluimen ,ik stoppen en sleutel eruit halen maar de motor begon door te lopen en begon volgas te draaien 4000+rpm.
Hmmm raar maar ik kreeg hem niet uit en de rook werd zo erg dat ik eerst maar 112 heb gebeld en waarop zei vroegen met er een brandweer bijkomen ?Waarop ik zei ; Kan ik niet zeggen , de motor loopt volgas en de rook komt uit alle hoeken misschien is er een kans dat dat hij straks in de brand vliegt, WE KOMEN ERAAN.....

Dan duurt tijd erg lang en onder de kap kwamen ook pluimen uit, waarop ik dacht dit duurt te lang , en ik ben naar de bus gesprint en heb de mat aan de kanten gegoid en de bodemplaat in de rook verwijdert en de accupolen door geknipt ,maar de motor liep nog door.
Ondertussen stond iedereen op de A28 stil want je kon niks meer zien , ik snel wat belangrijke spullen uit de bus gehaald en met mijn gedachten van ...goh..duurt wel erg lang met de brandweer maar met dat ik dat dacht sloeg de motor af of vast.
De rook nam af en de brandweer kwam er net aan met 2 wagens en 10 man personeel...ook een politieauto arriveerde.
Maar de motor was al uit ....brandweer wat dingen checken en de politie wat noteren, waarop ze nog commentaar had opdat ik mijn rijbewijs niet bij me had , waarop ik zei; Ik heb de werkbus altijd los en de kans is erg groot dat hij dan gestolen word, maakte de politie niks uit ,rijbewijs moest ik gewoon bij me hebben.
Maar ja mijn hoofd stond ergens anders naar.
Bus weggesleept en hij word niet meer gemaakt want hij is net 4 jaar oud en heeft er net 195.000KM op zitten.

Dus ik krijg over een poosje een andere bus en met het nu/straks doen met een huurbus.

Achteraf ga je wat dingen denken van , ik zat toen ik de accupolen ging afknippen met mijn hoofd in de cabine waar het wit was van de giftige rook , nu nog steeds last van de keel , ik heb veel brandbare stoffen bij me , tank zit vrij vooraan de bus..etc.

Maar ook een diesel moet makkelijk 4 ton kunnen draaien.
Elke keer dat ik die bus start rij ik hem 15KM warm (niet gelogen) , word supernetjes onderhouden , olie blijft altijd op peil staan.
Kortom ondanks dat het een Opel is word hij toch goed onderhouden, maar mij loopt hij kapot, collega's die altijd koud trappen weinig eraand doen en die rijden nog!!!

Ook bij het blijven draaien van de motor dacht ik even van, weer het contactslot kapot (was net 3 weken terug gemaakt ,want sleutel eruit maar de motor bleef draaien) dat dacht ik vanochtend ook , daarom die actie van accupolen losknippen.
Maar achteraf denk je van de motor heeft gewoon toen hij op hol sloeg op olie/koelvloeistof gelopen.Omdat het een zelfontbrander is heeft hij bij olieverbranding geen stroom nodig, maar ja achteraf...

We zitten gelukkig heel thuis ,moets het even kwijt :wink:
Maskertje

Post by Maskertje »

gelukkig is iedereen heel :)

dacht dat het om je ITR ging.... gelukkig niet :D
Voodoo

Post by Voodoo »

Jeetje, wat een boel ellende...gelukkig is het een bedrijfsbus en geen gewonden gevallen.
eteuben

Post by eteuben »

Een hoop ellende, maar het is en blijft een Opel he!
HondArd

Post by HondArd »

En ze maakten ooit goeie blokken. De 1.2S uit mijn D-Kadett destijds was niet stuk te krijgen. Maar ik denk eerder dat het blok in de Opel bestelwagens van Renault afkomstig is.
Jordan

Post by Jordan »

toen ik de 1e zin las, dacht ik ook van nee toch.....
gelukkig gaat het om wat anders. blijft K*T maar je bent nog heel!
da's het belangrijkste
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
HONDA

Post by HONDA »

Kon ook geen b blok zijn. Dat maak je vrijwel niet mee namelijk...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
wilco

Post by wilco »

Klopt het is in samenwerking met GM & Renault gemaakt.

Resultaat vandaag gehoord, er komt een nieuw blok in :roll:
Erg raar die leasemaatschappijen , bij een collega van mij is die ook bij net 2 ton kapot gelopen en word niet gemaakt en bij de 1 is een brandstofpomp te duur om de auto te maken en krijgen ze een andere bus.
En bij lepelen ze er even voor een paar €€€€€ een nieuw blok in.

Ik vind het niet erg , heb ik weer een vers blok voor een jaar want volgend jaar Mei gaat hij er wel uit.En ik behoud mijn juiste indeling met stellingen en hoef niet in een tijdelijke bus te rijden.
Locked