Page 1 of 1

Te arm of te rijk mengsel

Posted: Thu May 25, 2006 12:06 am
by Voodoo
Ik ben benieuwd wat er te doen valt om de hiaten van de verbranding te verhelpen oftewel te verbeteren/optimaliseren.

Heeft hier iemand ervaring mee met zowel een ITR, ATR of een CTR?

Is dit softwarematig op te lossen of komt er weer iets anders bij kijken :?:

Posted: Thu May 25, 2006 8:45 am
by Katana
Ik zou eerst mijn gasklephuis en EGR klep/plaat schoon maken(zie topic Ivo EGR). Dit zou wat problemen met een te rijk mengsel kunnen oplossen (meer lucht).

Gasklephuis bij mijn B16A1 motor was na verloop van tijd ook aardig vervuild, na wat foutmeldingen op de ECU en gezoek heb ik het hele zaakje laten schoonmaken, gasklephuis uit elkaar gehaald (gebruik niet alleen de schoonmaak spuitbus!). Probleem opgelost EN een veel soepelere motor met een feller eindschot :D

BDW: Ik heb nog even voor je geïnformeerd naar het verleden van je ATR bij Honda Koot te Hillegom. Hier is ie altijd in onderhoud geweest vanaf het begin, maar geen bijzonderheden.

Posted: Thu May 25, 2006 11:03 am
by Voodoo
Het verleden toen bij Beek aan Patrick al gevraagd, maar toch bedankt :-)

Posted: Thu May 25, 2006 5:15 pm
by IvoG
Met een VAFC kan een en ander gedaan worden. Andere mogelijkheid is een Unichip.

Posted: Fri May 26, 2006 9:09 am
by Martin.O
apexi kopen ?

Posted: Fri May 26, 2006 9:23 am
by Voodoo
Martin.O wrote:apexi kopen ?


Maar is het mogelijk om een apexi te monteren en te regelen op een ATR?

unichip

Posted: Fri May 26, 2006 9:38 am
by VTEClover
in mijn itr zou ook een unichip zitten v d vorige eigenaar nu ruim 2 jaar en ik ben er toch content van.
zou wel eens moeten zien of het wel degelijk zo is :-)

deze week mn bougies vervangen en die zagen heel mooi van verbanding dus.
vtec slaat in op 5500 dus er moet wel een unichip opzitten

Posted: Fri May 26, 2006 10:12 am
by BugsM
Voodoo wrote:
Martin.O wrote:apexi kopen ?


Maar is het mogelijk om een apexi te monteren en te regelen op een ATR?


Ik zit te denken aan een zeitronix wb lambda en vafc icm mijn "gechipte" ecu...

Om zo met de vafc de boel wat recht te trekken...

Of zoals gaskleppie vermelde; overschakelen op obd1, dus conversie harness obd2b naar obd1 en draaien op p28 van ESi...
o.a. geen startblokkering en EGR meer en geen 2de lambda...
Voor de mapping zou zoiets als chrome moeten gaan werken, alleen dat besteed ik dan wel uit....

Re: unichip

Posted: Fri May 26, 2006 1:03 pm
by roblom
VTEClover wrote:in mijn itr zou ook een unichip zitten v d vorige eigenaar nu ruim 2 jaar en ik ben er toch content van.
zou wel eens moeten zien of het wel degelijk zo is :-)

deze week mn bougies vervangen en die zagen heel mooi van verbanding dus.
vtec slaat in op 5500 dus er moet wel een unichip opzitten

Dus jij kan aan je bougies zien wat voor maps er in de ecu zitten :D
Dacht je echt dat de bougies van een niet gechipte motor er vies en vuil uit zouden zien?

unichip

Posted: Fri May 26, 2006 10:11 pm
by VTEClover
nee maar heb gezegd dat ik v d unichip content ben!! :-)

m a w aan de bougieskan ik wel zien dat hij niet SLECHT gechipt is met de unichip

hoe de afstelling gebeurd lijkt me bijzaak als het eindresultaat maar goed is