Huis gekocht

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
CyRaX

Huis gekocht

Post by CyRaX »

Het is zover.
Heb samen met m'n vriendin een huis gekocht.
Het is nieuwbouw in Alkmaar.
Het is een 2 onder 1 kap. Er staat nu een carport bij, maar we zijn al bezig met de gemeente om er een stenen garage van te maken met carport......kan de ITR warm staan en de ee9 droog...hehehee...

Foto:
Image

Heb er zin in.. 8)
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Ziet er schitterend uit.

Ben ook al een beetje aan het kijken naar wat anders.
Ik zit ook nog te wachten op bouwgrond, alleen dat duurt nu al 8 jaar

Veel suc6
HaRdCoRe-WeZ

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Dat ziet er heel erg mooi uit. Gefeliciteerd :thumbs:
Image
HondArd

Post by HondArd »

Veel succes met je nieuwe huis. Je mag ven geluk spreken dat het nieuwbouw is, we zijn op dit moment aan het verbouwen en dat wil niet echt vlotten als je veel zelf moet doen dan wel door de vader van mijn aanstaande.
IvoG

Post by IvoG »

Ook nieuwbouw heeft zijn gebreken. Je kan lang niet altijd alles wat je wil ook krijgen, de prognoses voor oplevering lopen uit, en in ons geval mogen we het terrein niet op om de voortgang met eigen ogen te bekijken en te letten op fouten in een vroeg stadium.
VTECRob

Post by VTECRob »

Nice man... leuk vooruitzicht... :D
autodre

Post by autodre »

Waar is het?(kom nl ook uit die omgeving)
HondArd

Post by HondArd »

IvoG wrote:Ook nieuwbouw heeft zijn gebreken. Je kan lang niet altijd alles wat je wil ook krijgen, de prognoses voor oplevering lopen uit, en in ons geval mogen we het terrein niet op om de voortgang met eigen ogen te bekijken en te letten op fouten in een vroeg stadium.

Wat dat betreft is het kopen van een nieuwbouwhuis een trieste aangelegenheid. Het is het duurste wat je ooit in je leven zult kopen (voor de meeste mensen dan) maar het is nooit helemaal wat je wil. Dan is het de locatie die je niet aanstaat, welstand doet moeilijk over het uiterlijk en be/verbouwingen aan je huis, sommige aansluitingen worden gewoon niet gemaakt (niet elk nieuwbouwhuis heeft een gas-aansluiting tegenwoordig), de oplevering is vaak huilen met de pet op en als klap op de vuurpijl heb je misschien niet eens vaste perkeerplaatsen bij je huis. Maar je kunt meestal niet anders want er is niets anders aan koophuizen en/of het wordt de eerste jaren niet gemaakt, en als je de gelukkige bent die in aanmerking komt voor bouwgrond om zelf iets te bouwen dan zijn er ook te veel beperkingen.
wilco

Post by wilco »

Leuke aanwinst!!Ik zit nu ook nog in een huurhuis en wacht op de nieuwbouw hier die eigenlijk in 2010 af moet zijn maar ik heb een flauw vermoeden dat het nog wel langer gaat duren.
Maar ja,...ik zit 50mtr van het bos en heb een grote tuin en een grote 1 gezinswoning en lach me rot wat ik moet betalen aan huur dus voorlopig zit ik hier goed.
slydawg

Post by slydawg »

Gefeliciteerd man!
Ziet er leuk uit.
Voor mij is een garage ook een must als ik een huis ga kopen.
IvoG

Post by IvoG »

Jij wil niet deze kant op zeker he Miguel? :idea:

www.groenzuilen.nl ? :dunno:
slydawg

Post by slydawg »

Ziet er leuk uit maar ik ben anti-file, ik zou dan via de a2-a9 naar me werk moeten waar het dagelijks vast staat, gaat er heel veel moeten gebeuren wil je mij in die files vinden.
Snap?
Tom

Post by Tom »

Ziet er goed uit man!
itr-1895

Post by itr-1895 »

mooie woning.
en een top bouwkavel aan het water :thumbs:
vtecmoon

Post by vtecmoon »

mooi hoor! zeker handig voor het klussen...die garage
Voodoo

Post by Voodoo »

Mooie woningen, ik heb ook naar die woningen zitten kijken. Maar we hebben uiteindelijk toch gekozen voor een ander project 8)
autodre

Post by autodre »

Voodoo wrote:Mooie woningen, ik heb ook naar die woningen zitten kijken. Maar we hebben uiteindelijk toch gekozen voor een ander project 8)

Ook omgeving Alkmaar?
CyRaX

Post by CyRaX »

Allen bedankt voor de positieve reacties.

@ Autodre: Het is nieuwbouwproject: Nollen West. Dat is tegen Sint Pancras aan.

We zijn nog bezig met de garage. Er wordt behoorlijk moeilijk gedaan over vergunningen enzo.
Gezeur over aanzicht en eentonigheid in de straat....ppppfffff....moeite allemaal.....
Waarschijnlijk mag ombouwen naar garage op carport plek niet, maar moet de garage verderop in de tuin (tegen het huis aan) worden gebouwd....mits de desbetreffende commissie hier toestemming voor geeft.
Steekpenningen roelen.....
autodre

Post by autodre »

CyRaX wrote:Allen bedankt voor de positieve reacties.

@ Autodre: Het is nieuwbouwproject: Nollen West. Dat is tegen Sint Pancras aan.

We zijn nog bezig met de garage. Er wordt behoorlijk moeilijk gedaan over vergunningen enzo.
Gezeur over aanzicht en eentonigheid in de straat....ppppfffff....moeite allemaal.....
Waarschijnlijk mag ombouwen naar garage op carport plek niet, maar moet de garage verderop in de tuin (tegen het huis aan) worden gebouwd....mits de desbetreffende commissie hier toestemming voor geeft.
Steekpenningen roelen.....

Ja vertel mij wat over gemeentes en vergunningen. DRAMA. Kan ik me soms echt zo kwaad over maken. Zelfde hier: Schuurtje neergezet en creme/geel geverfd. (lang geleden) geen vergunningen(dom dom, weet ik)

Nu ineens komen ze, je moet vergunning of anders moet ie weg. Vergunning aangevraagd(300 euro) en afgewezen. Geen goede kleur! Dus vraag, welke kleur mag WEL, nee sorry dat kunnen we niet zeggen!!!! Uiteindelijk na de gemeenteraadsverkiezingen een ander op die post, die minder regels etc wilt, en nu mag het wel

Maar dat laat maar zien hoe scheef het is...

Andre
HONDA

Post by HONDA »

Als ik ooit ga verhuizen dan is mijn eerste eis een garage want dat mis ik echt. Gelukkig is er keuze genoeg hier in de stad maar wat een geld... dat houdt me echt tegen want ik zit nu redelijk goedkoop qua hypotheek.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked