chiptuning

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
bar honda

chiptuning

Post by bar honda »

ik ben van plan om mijn accord type-r te chiptunen. wie heeft een goed adres en ervaring mee. ik heb gehoord dat rica ook goed in is.
eteuben

Post by eteuben »

Via het suzuki club forum hoor ik vaak de naam De Ringsleutel vallen. Die zitten in Hoogkarspel.
Gangaran

Post by Gangaran »

Kijk op www.chippoint.nl daar had ik laatst gekeken, maar heb verder geen ervaring bij hun.
IvoG

Post by IvoG »

ATR & chiptunen gaan helaas niet samen. Wat ik daarmee bedoel is dat er in de ECU van de ATR geen socket is waar je een chip uit kan halen en vervangen door een eigen gebakken product.

Wat wel kan is de motor tunen middels een vervangend EMS, van Hondata, AEM, of anderen, of middels een piggyback ECU zoals Unichip, VAFC, o.i.d.

Maar wat ik eigenlijk graag wil weten: wat wil je bereiken en waarom wil je chippen? Heb je een meting waaruit blijkt dat je probleemgebieden hebt in je vermogen/koppel productie? Het tunen van de motormanagement is in mijn optiek de allerlaatste puntjes op de i, om deze probleemgebieden op te lossen en de allerlaatste winst te halen.
Voodoo

Post by Voodoo »

wat wil je bereiken en waarom wil je chippen

Ivo heeft gelijk, je moet eerst een goeie meting hebben (RICA). Met de chiptuning zou dan op basis van de LAMBDA-lijn de te rijke of arme mengsel gebieden aan kunnen passen.
Katana

Post by Katana »

Ik sluit me hierbij aan :wink:
Locked