Metersetjes en aansluiten?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
wilco

Metersetjes en aansluiten?

Post by wilco »

Tja ik heb nu een combi erin hangen die er wel uit gaat , 2 simpele CDO oliedruk en temperatuur meter en van Autometer een AFR discometer :lol: .

Ik wil deze het liefst vervangen door meters die echt bij de ITR passen , en kom dan uit op de Defi BF Amber kleur meters , kosten €650+ :shock: , vind ik te duur voor 3 meters.....dan kijk ik naar de SLM meters die stukken minder kosten en ook de Amber kleur hebben en met contact uit ook een compleet zwart display hebben.
Wat ook mag zijn vrij simpele meters die bijv. een achtergrond van Carbon hebben .

Iemand ervaring/cq ideeën?

Op dit moment zit er 1 sensor in de carterpan en 1 vlak bij het oliefilter, volgens mij kan de sensor die in het carterpan zit door de rijwind beinvloed worden en dus net niet de goede waardes aangeven.

Kan ik daardoor zo'n olie sensor ring tussen het blok en oliefilter plaatsen bij een ITR????En gaat dit goed en geeft het nu wel de goede waardes aan?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

er is al een topic hierover geweest. ff zoeken. Een ring geeft idd niet de beste waarden aan ivm de koeler die tussen het blok en filter zit.
Als de sensor achter de pan zit zal hij weinig last hebben van de wind. In de carter aftap plug geeft wel problemen, dan hangt hij te ver weg en midden in de rijwind.
wilco

Post by wilco »

Hij zit achtein de pan , en niet in het aftapplug en de oliedruk zit volgens mij als je voor het blok staat recht van het oliefilter ,dus richting de distributieriem.
Ik heb het idee dat hij toen bij TCC is gemonteerd.

Maar voor de rest niemand ervaring met eventuele meters?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

jahoor, ervaring zat.
Goedkope metertjes kan je beter vermijden. Die zijn vaak meer voor de show en je moet hopen dat ze nog een beetje wat zinnigs aangeven.
Zelf heb ik Autometer en die hebben me nog nooit iets voorgelogen. Gewoon goed spul voor een redelijke prijs.
DC2

Post by DC2 »

Ik heb de oliedruk en -temp SLM meters, gekocht toen de amber verlichting nog niet beschikbaar was in deze lijn. Ik ben er tevreden mee, niet duur en voor mij iig wel genoeg betrouwbaar.

Bij Hyperformance heb ik een Greddy oliefilterring aangeschaft ivm de kwaliteit; geen last van lekkage.

Image
ITR639

Post by ITR639 »

Ik heb oliedruk aangesloten dmv zo'n ring.
De olietemperatuursensor zit achter in de kop tussen inlaatspruit en verdeler.
VTECRob

Post by VTECRob »

Ik heb zelf geen gebruik gemaakt van zo'n adapter ring.

In feite om twee redenen:
* Ik heb hier en daar wat verhalen opgevangen van lekkende adapterringen.
* Ik heb alle topics opgezocht hier en op andere forums. En toen eigenlijk naar Frank geluisterd.... Als je gebruik maakt van zo'n ring, meet je eigenlijk een verkeerde waarde.

Mijn olietemp. sensor is daarom in een adapter geplaatst die in mijn carterpan is gelast:

Image

Mijn oliedruk sensor is op de plek van de originele sensor geplaatst.
(Voordeel van een Defi sensor is, dat de sensor zelf ook klein is. Dat er dus geen groot ding aan je blok hangt te trillen):

Image

Mijn watertemperatuur is geplaatst in een adapter tussen mijn koelslang:

Image
wilco

Post by wilco »

Kijk dat is ook leuke info, wat ik zo zie lijkt verdacht veel op hoe die van mij is gemonteerd, de oliedruk zit op dit moment ook in de carterpan en als ik goed kijk zie ik dat je oliedruk net naast het oliefilter zit?
ALs dat zo is dan is mijn originele sensor ook weg en is daar ook mijn oliedruksensor gemonteerd .

Heb je zo nog een iets betere foto van je watertemperatuursensor , waar die precies is geplaatst?
En die watertemperatuursensor is met bijbehorende dingen ook van Defi?
wilco

Post by wilco »

Ik zat te kijken naar Autometer meters, en de versie die ik wil hebben is alleen in Fahrenheit en PSI , is dit nog een beetje af te lezen of?

En de meters gaan max. tot 138 Graden en de druk tot max. 6,8 Bar, is dit voldoende?
Ik wou deze meters nemen ivm Carbon achtergrond;
Image
Image
Image

Of zijn er nog meer meters die in deze prijs/kwaliteit liggen?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

die olietemp is idd een beetje krap. Al is het net genoeg. Als je tegen het eind van de schaal aanloopt moet je toch echt rustiger aan gaan doen.

Perfecte metertjes.
wilco

Post by wilco »

En qua aflezing is dat te doen , in Fahrenheit en PSI?
Heb jij ook die aflezing Frank?

Ik dacht dat als mijn olie 130 Graden was dat ik al rustig aan moet doen , want bij een vol syntheet olie ligt het kritieke punt toch op en na bij de 130 graden?
En wat kan een B18C6 max. aan graden hebben?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ja, die heb ik ook. Questie van wennen.

130 is ook zo'n beetje de grens wanneer je echt rustigeraan moet doen.
eteuben

Post by eteuben »

Ik zou toch persoonlijk liever in Graden willen aflezen. Dat ben je al zo gewend. Want 212 Fahrenheit is pas 100 Graden.
HONDA

Post by HONDA »

Ik heb nog Blitz meters voor je. In graden en in bar... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked