Onderhoud ITR
Onderhoud ITR
Bij elke andere auto die ik aanschaf gaat alles wat vervangen kan worden en dus noodzakelijk is op de schop en word dus vervangen.
Maar nu even een vraagje , die van mij heeft vanmiddag net er 79.000KM op gezet en ik wil toch eigenlijk de distributieriem laten vervangen en nog wat dingen.
Maar welke dingen kan ik er direct beter bijpakken en wat kost gemiddeld de distributieriem vervangen bij een Honda dealer?
En kleppen stellen noodzakelijk ? En wat mag zoiets kosten?
Misschien hebben jullie nog wel aanvullingen of dergelijks , ik hoor het graag :wink: ?
Maar nu even een vraagje , die van mij heeft vanmiddag net er 79.000KM op gezet en ik wil toch eigenlijk de distributieriem laten vervangen en nog wat dingen.
Maar welke dingen kan ik er direct beter bijpakken en wat kost gemiddeld de distributieriem vervangen bij een Honda dealer?
En kleppen stellen noodzakelijk ? En wat mag zoiets kosten?
Misschien hebben jullie nog wel aanvullingen of dergelijks , ik hoor het graag :wink: ?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
mmm, de gebruikelijke andere onderhouds plekjes mischien?
Zo is het voorste/bovenste puntje aan je deur net achter de spiegel gevoelig voor roest. Als je de spiegel even los haalt zal je het wel zien.
Verder de rubber strip aan de binnenkant van je achter spatbord. Die kan je eraf halen en meestal zijn hier wat beginnende sporen van roest te vinden. Even goed behandelen en dan de rubbers schoon weer terug doen is een goeie tip.
Motorisch bij de dealer is er bij 79.000km nog niet veel te doen.
De kleppen zijn vaak zelfs tot over de ton nog goed gesteld.
Zo is het voorste/bovenste puntje aan je deur net achter de spiegel gevoelig voor roest. Als je de spiegel even los haalt zal je het wel zien.
Verder de rubber strip aan de binnenkant van je achter spatbord. Die kan je eraf halen en meestal zijn hier wat beginnende sporen van roest te vinden. Even goed behandelen en dan de rubbers schoon weer terug doen is een goeie tip.
Motorisch bij de dealer is er bij 79.000km nog niet veel te doen.
De kleppen zijn vaak zelfs tot over de ton nog goed gesteld.
itr-1895 wrote:distributieriem zou ik idd wel laten vervangen want dat moet volgens de dealer bij 100.000km of max 6jaar :idea:
Ik heb de mijne laten vervangen bij 105.000 km. Zag er nog nieuw uit. Dat ding heeft heel veel reserves.
Maar een algehele inspectie bij 80.000 kan geen kwaad....Volgens mij hoef je niks uit voorzorg te vervangen.
De auto is van 98' en is deze riem wel eens vervangen :?:
Want zit toch echt over de 6 jaar heen.....
ops:
Kleppen stellen is dus niet echt nodig maar is het aan te raden als ze toch alles kaal hebben liggen?
En wat is daar ongeveer de tijdsduur van ?
En de tijdsduur van de distributieriem?
Voor de rest ...tja koelvloeistof heb ik zelf al 2X vervangen in 2000KM , is nu goed schoongespoeld , de olie zit er ook net 2000KM ....ach kan er misschien ook wel weer uit, hij begint nu net iets te verkleuren , en dan zal de meeste troep wel schoongespoeld zijn.
Nog meer dingetjes ....bijv. eventueel lekkende keerringen .
Krukaskeeringen/Nokkenaskeerringen?
Tja de remmen kkomen er aan , maar daar wacht ik even mee tot ze echt bijna op zijn .
Want om nu eventjes 4 nieuwe schijven + goede blokken te kopen is wel een hele aanschaf in de portomonee.
Voorschijven en blokken zijn in betere staat als de achterkant maar voor het einde van jaar is het toch echt gebeurd.
Want zit toch echt over de 6 jaar heen.....

Kleppen stellen is dus niet echt nodig maar is het aan te raden als ze toch alles kaal hebben liggen?
En wat is daar ongeveer de tijdsduur van ?
En de tijdsduur van de distributieriem?
Voor de rest ...tja koelvloeistof heb ik zelf al 2X vervangen in 2000KM , is nu goed schoongespoeld , de olie zit er ook net 2000KM ....ach kan er misschien ook wel weer uit, hij begint nu net iets te verkleuren , en dan zal de meeste troep wel schoongespoeld zijn.
Nog meer dingetjes ....bijv. eventueel lekkende keerringen .
Krukaskeeringen/Nokkenaskeerringen?
Tja de remmen kkomen er aan , maar daar wacht ik even mee tot ze echt bijna op zijn .
Want om nu eventjes 4 nieuwe schijven + goede blokken te kopen is wel een hele aanschaf in de portomonee.
Voorschijven en blokken zijn in betere staat als de achterkant maar voor het einde van jaar is het toch echt gebeurd.
Niemand antwoorden op bovenstaande repost?? :wink:
Nog een extra vraag ; Welke Bougies kan ik het best nemen met het vooruitzicht op motorische aanpassingen , althans uitlaat.
De NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?
Zelf had ik wel wat verhalen gehoord over het eventueel afbreken van de puntjes van de Denso bougies?
Ik moest dan bij de Sub. ook echt de NGK nemen want de Denso's werden zeer afgeraden.
En de GAP afstand moest 1.0 of 1.1 mm wezen?
Oh ja , ik moet bij de dealer €260 betalen om de distrubutieriem te vervangen en de kleppen te stellen (incl. distributieriem)
Moeten er ook spanrollen vervangen worden?
Nog een extra vraag ; Welke Bougies kan ik het best nemen met het vooruitzicht op motorische aanpassingen , althans uitlaat.
De NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?
Zelf had ik wel wat verhalen gehoord over het eventueel afbreken van de puntjes van de Denso bougies?
Ik moest dan bij de Sub. ook echt de NGK nemen want de Denso's werden zeer afgeraden.
En de GAP afstand moest 1.0 of 1.1 mm wezen?
Oh ja , ik moet bij de dealer €260 betalen om de distrubutieriem te vervangen en de kleppen te stellen (incl. distributieriem)
Moeten er ook spanrollen vervangen worden?
Echt niemand die weet over hoe en wat over onderhoud ITR?
ops:
Nog een keer dan;
*Moeten de Krukaskeeringen/Nokkenaskeerringen vervangen worden?
*Moeten er ook spanrollen vervangen worden?
*Nog een extra vraag ; Welke Bougies kan ik het best nemen met het vooruitzicht op motorische aanpassingen , althans uitlaat.
De NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?
Zelf had ik wel wat verhalen gehoord over het eventueel afbreken van de puntjes van de Denso bougies?
Ik moest dan bij de Sub. ook echt de NGK nemen want de Denso's werden zeer afgeraden.
*En de GAP afstand moest 1.0 of 1.1 mm wezen?
*Oh ja , ik moet bij de dealer €260 betalen om de distrubutieriem te vervangen en de kleppen te stellen (incl. distributieriem) ,is dit redelijk?
*En welke olie moet er in de versnellingsbak?
*En om hoeveel KM moet het brandstoffilter vervangen worden?

Nog een keer dan;
*Moeten de Krukaskeeringen/Nokkenaskeerringen vervangen worden?
*Moeten er ook spanrollen vervangen worden?
*Nog een extra vraag ; Welke Bougies kan ik het best nemen met het vooruitzicht op motorische aanpassingen , althans uitlaat.
De NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?
Zelf had ik wel wat verhalen gehoord over het eventueel afbreken van de puntjes van de Denso bougies?
Ik moest dan bij de Sub. ook echt de NGK nemen want de Denso's werden zeer afgeraden.
*En de GAP afstand moest 1.0 of 1.1 mm wezen?
*Oh ja , ik moet bij de dealer €260 betalen om de distrubutieriem te vervangen en de kleppen te stellen (incl. distributieriem) ,is dit redelijk?
*En welke olie moet er in de versnellingsbak?
*En om hoeveel KM moet het brandstoffilter vervangen worden?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
*Moeten de Krukaskeeringen/Nokkenaskeerringen vervangen worden?
Nee,
*Moeten er ook spanrollen vervangen worden?
Nee,
*Nog een extra vraag ; Welke Bougies kan ik het best nemen met het vooruitzicht op motorische aanpassingen , althans uitlaat.
De NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?
NGK IFR7G-11,
Zelf had ik wel wat verhalen gehoord over het eventueel afbreken van de puntjes van de Denso bougies?
Ik moest dan bij de Sub. ook echt de NGK nemen want de Denso's werden zeer afgeraden.
Heb je hier geen last van,
*En de GAP afstand moest 1.0 of 1.1 mm wezen?
Standaard staan ze al goed,
*Oh ja , ik moet bij de dealer €260 betalen om de distrubutieriem te vervangen en de kleppen te stellen (incl. distributieriem) ,is dit redelijk?
Voor een dealer is dit redelijk,
*En welke olie moet er in de versnellingsbak?
MTF 2 van Honda
*En om hoeveel KM moet het brandstoffilter vervangen worden?
Zou ik niet presies weten maar gezien de vele vervuilde injectoren de laatste tijd is preventief vervangen nooit gek om te doen.
Nee,
*Moeten er ook spanrollen vervangen worden?
Nee,
*Nog een extra vraag ; Welke Bougies kan ik het best nemen met het vooruitzicht op motorische aanpassingen , althans uitlaat.
De NGK IFR7G-11 of de Denso IK22 ?
NGK IFR7G-11,
Zelf had ik wel wat verhalen gehoord over het eventueel afbreken van de puntjes van de Denso bougies?
Ik moest dan bij de Sub. ook echt de NGK nemen want de Denso's werden zeer afgeraden.
Heb je hier geen last van,
*En de GAP afstand moest 1.0 of 1.1 mm wezen?
Standaard staan ze al goed,
*Oh ja , ik moet bij de dealer €260 betalen om de distrubutieriem te vervangen en de kleppen te stellen (incl. distributieriem) ,is dit redelijk?
Voor een dealer is dit redelijk,
*En welke olie moet er in de versnellingsbak?
MTF 2 van Honda
*En om hoeveel KM moet het brandstoffilter vervangen worden?
Zou ik niet presies weten maar gezien de vele vervuilde injectoren de laatste tijd is preventief vervangen nooit gek om te doen.
Nee , ik woon in een klein plaatsje op de Veluwe , 't Harde.
De auto gaat naar de delaer in Emst, ze ze hebben zelf een x aantal Civics Type R in onderhoud en een paar S2000 .
ER zit nog wel wat delaers maar ik ben zuinig op mijn autootje dus hoe moet een goede en vertrouwde handen in onderhoud gaan.
Hoezo ben ik zo lastig?, Tja ik post/vraag veel maar ja ..soms wil je wat weten hé :wink:
De auto gaat naar de delaer in Emst, ze ze hebben zelf een x aantal Civics Type R in onderhoud en een paar S2000 .
ER zit nog wel wat delaers maar ik ben zuinig op mijn autootje dus hoe moet een goede en vertrouwde handen in onderhoud gaan.
Succes, je bent goed bezig. Ik dacht dat ik lastig was![]()
Hoezo ben ik zo lastig?, Tja ik post/vraag veel maar ja ..soms wil je wat weten hé :wink:
Dit moesten ze op dit moment doen;
*Distibutieriem
*Alle extra riemen (dynamo/etc..)
*Kleppen stellen
*Kleppendeksel/Bougiegat pakkingen
*Alle andere pakkingen die aan vervanging toe zijn
*Eventueel de stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen, erg donker
*Injectoren worden gereinigd, met zo'n .....bad.
*Brandstoffilter
*Bougies worden vervangen door de NGK IFR7G-11KS
*Als extra besteld , de originele sportpedaaltjes
Genoeg dacht ik zo,volgende is als ik de metersetje moet aansluiten de olie weer vervangen en dan alle 4 de remschijven/blokken.
En dan ..is hij voorlopig wel goed onderhouden dacht ik zo.
*Distibutieriem
*Alle extra riemen (dynamo/etc..)
*Kleppen stellen
*Kleppendeksel/Bougiegat pakkingen
*Alle andere pakkingen die aan vervanging toe zijn
*Eventueel de stuurbekrachtigingsvloeistof vervangen, erg donker
*Injectoren worden gereinigd, met zo'n .....bad.
*Brandstoffilter
*Bougies worden vervangen door de NGK IFR7G-11KS
*Als extra besteld , de originele sportpedaaltjes
Genoeg dacht ik zo,volgende is als ik de metersetje moet aansluiten de olie weer vervangen en dan alle 4 de remschijven/blokken.
En dan ..is hij voorlopig wel goed onderhouden dacht ik zo.
ITR1689 wrote:Als je toch bezig bent, vervang gelijk de remvloeistof, versnellingsbakolie, koppelingsvloeistof, onstekingstijdstip naar 18 graden vervroegen, stroomverdelerkap en rotor schoonmaken...![]()
De versnellingsbakvloeistof word veravngen , vergeten bij te zetten.
Maar even serieus , het ontstekingstijdstip vervroegen naar 18 graden kan dat , en wat heeft het voor zin?
En waar staat het standaard op?
Als ik vanavond nog een antwoord heb zal mooi wezen , want dan bel ik dat morgn door en kunnen ze dat ook even doen.
wilco wrote:ITR1689 wrote:Als je toch bezig bent, vervang gelijk de remvloeistof, versnellingsbakolie, koppelingsvloeistof, onstekingstijdstip naar 18 graden vervroegen, stroomverdelerkap en rotor schoonmaken...![]()
De versnellingsbakvloeistof word veravngen , vergeten bij te zetten.
Maar even serieus , het ontstekingstijdstip vervroegen naar 18 graden kan dat , en wat heeft het voor zin?
En waar staat het standaard op?
Standaard is het 16 graden. Je merkt het wel, als je het doet. Wel BP Ultimate tanken en ECU resetten.....
