CTR uit Duitsland?
CTR uit Duitsland?
Wie heeft hier ervaring met het kopen van een auto (CTR) bij onze Oosterburen.
Het aanbod is daar vele malen groter dan hier,en met de BPM meegerekend zijn ze over het algemeen ook net een tikkie goedkoper dan bij ons.
Wat zijn de voors en tegens van het kopen van zon auto in Duitsland en heeft Honda bv een Europese garantiebepaling waar je aanspraak op kan maken bij problemen?
Het aanbod is daar vele malen groter dan hier,en met de BPM meegerekend zijn ze over het algemeen ook net een tikkie goedkoper dan bij ons.
Wat zijn de voors en tegens van het kopen van zon auto in Duitsland en heeft Honda bv een Europese garantiebepaling waar je aanspraak op kan maken bij problemen?
Re: CTR uit Duitsland?
Petertje wrote:Wie heeft hier ervaring met het kopen van een auto (CTR) bij onze Oosterburen.
Mocht er fabrieksgarantie op zitten, dan is honda NL volgens mij verplicht deze over te nemen.
Nadeel; veel zoekwerk, afstand, tijdsduur tot keuren, geen NL auto...
Het zwaarste tegenargument vind ik zelf dat de historie niet vast te stellen is. Afgestempelde boekjes zeggen ook niet altijd iets.
Enne, ja het blijft dan altijd een geimporteerde auto. Maar als dat verschil in waarde bij doorverkoop even groot is als het verschil in aanschafprijs,dan is er eigenlijk niks aan de hand,toch :lol:
Ik heb liever een Nederlander,maar kijk nou eens hoe weinig je er tegekomt..
Enne, ja het blijft dan altijd een geimporteerde auto. Maar als dat verschil in waarde bij doorverkoop even groot is als het verschil in aanschafprijs,dan is er eigenlijk niks aan de hand,toch :lol:
Ik heb liever een Nederlander,maar kijk nou eens hoe weinig je er tegekomt..
Ja je hebt zeker gelijk sommige CTR's zijn daar incl BPM enz. nog 2 tot 3 duizend euro goedkoper als hier. Veel zoeken en elke auto heeft risico's maarja het is de moeite waard natuurlijk ik heb er ook over gedacht 2 maandjes geleden maar uiteindelijk toch een Nederlandse gekocht. En op marktplaats staat trouwens ook een goedkopere waar alleen veel kilometers op staan en ik weet niet of dat een probleem voor je is.
Wat weet je nou eigenlijk van een Nederlandse auto? Welke auto zou jij liever kopen:
Die van iemand die elke ochtend zijn auto eerst 5 a 10 minuten stationair laat draaien en vervolgens meteen op weg naar werk zo'n 15KM verderop helemaal tot aan de limiter aftrapt, tijdens de lunch ook even naar de Mac toe rijdt, maar vervolgens wel volgens het boekje laat onderhouden en uiteindelijk weinig KM op de teller heeft staan vanwege die korte afstanden; of
De auto die keer op keer in een deuk ligt en oppervlakkig (lees: voor het oog) gerepareerd wordt maar waar er onderhuids nog veel meer mee aan de hand is; of
De auto van degene die 's ochtends meteen wegrijdt en niet eerst stationair de motor laat draaien, die tijdens de 50KM die hij naar werk aflegt geleidelijk aan de motor opwarmt, en pas als de olie warm genoeg is de VTEC onderdelen doorsmeert :wink:, die misschien wel hier en daar een krasje of parkeerdeukje heeft waar ie jammer genoeg niks tegen kan doen maar verder geen onderhuidse gebreken kent, die vaak zelf de olie e.d. vervangt en daardoor wat dealerstempels mist in het boekje waarin overigens iets meer KM in staan doordat er langere ritten mee zijn uitgevoerd.
Ik zou wel weten welke ik wil hebben. :idea:
Die van iemand die elke ochtend zijn auto eerst 5 a 10 minuten stationair laat draaien en vervolgens meteen op weg naar werk zo'n 15KM verderop helemaal tot aan de limiter aftrapt, tijdens de lunch ook even naar de Mac toe rijdt, maar vervolgens wel volgens het boekje laat onderhouden en uiteindelijk weinig KM op de teller heeft staan vanwege die korte afstanden; of
De auto die keer op keer in een deuk ligt en oppervlakkig (lees: voor het oog) gerepareerd wordt maar waar er onderhuids nog veel meer mee aan de hand is; of
De auto van degene die 's ochtends meteen wegrijdt en niet eerst stationair de motor laat draaien, die tijdens de 50KM die hij naar werk aflegt geleidelijk aan de motor opwarmt, en pas als de olie warm genoeg is de VTEC onderdelen doorsmeert :wink:, die misschien wel hier en daar een krasje of parkeerdeukje heeft waar ie jammer genoeg niks tegen kan doen maar verder geen onderhuidse gebreken kent, die vaak zelf de olie e.d. vervangt en daardoor wat dealerstempels mist in het boekje waarin overigens iets meer KM in staan doordat er langere ritten mee zijn uitgevoerd.
Ik zou wel weten welke ik wil hebben. :idea:
lux wrote: ... op marktplaats staat trouwens ook een goedkopere waar alleen veel kilometers op staan en ik weet niet of dat een probleem voor je is.
Die heb ik ook in de gaten.Tja,ik vind het persoonlijk veel km's voor zo'n jonge auto. Net als een Subaru,veel km dus.Op zich zou het geen probleem zijn als je het als een 2e auto gebruikt.
Petertje wrote:Het zwaarste tegenargument vind ik zelf dat de historie niet vast te stellen is. Afgestempelde boekjes zeggen ook niet altijd iets.
Geldt ook voor Nederlandse boekjes. :idea:
Petertje wrote:Enne, ja het blijft dan altijd een geimporteerde auto.
Dat zijn ze allemaal, geen enkele Honda wordt hier gemaakt. :lol:
Petertje wrote:Maar als dat verschil in waarde bij doorverkoop even groot is als het verschil in aanschafprijs,dan is er eigenlijk niks aan de hand,toch :lol:
Inderdaad! :wink:
Petertje wrote:Ik heb liever een Nederlander,maar kijk nou eens hoe weinig je er tegekomt..
En uiteindelijk gaat het erom dat je de auto rijdt die je wil rijden, kan je het hier niet krijgen maar daar wel, dan koop je het toch daarvandaan? Natuurlijk let je op zoveel mogelijk, maar dat doe je hier toch ook? 8)
Dus blijft het advies: altijd goed nakijken, neem desnoods iemand met kennis van zaken mee, en wees bereid om onverichterzake terug te rijden. Als het niet bevalt (om wat voor reden dan ook) gewoon weglopen, laat ze niet het idee krijgen dat je die auto per se moet kopen omdat je helemaal daarheen bent gereden.
Neem iemand mee die Duits spreekt, helpt ook heel veel.
Ik ben normaal ik zo één die absoluut geen auto's buitenland wil hebben (behalve Japan :wink: ) en heb tot nu toe alleen maar echt NL gereden met altijd onderhoudshistorie.
Wat me altijd tegen sprak is dat je bijv. je onderhoudshistorie niet goed of niet kunt nagaan en ze zeggen dat je voor een geïmporteerde auto wat minder terug krijgt , al blijkt dat laatste niet echt want bijv. de Duitse Honda's of andere merken doen het erg goed in de protomonnee , om gevuld te worden wel te verstaan.
En heb dus nu mijn eerste geïmporteerde auto , die van mij is amper 2 jaar in Duitsland geweest en toen geïmporteerd , ik heb zeker wel boekjes erbij en in NL alle rekeningen erbij , maar net wat hierboven staat omschreven , het licht erg gewoon aan welke bestuurder er in heeft gezeten en dat zegt veel en ik denk dat ik ook liever een auto kies die altijd wat langere afstanden heeft gereden dan net zo als in NL korte stukjes.
En ik zeg dit echt niet omdat ik nu een geïmporteerde auto heb maar er zit gewoon een kern van waarheid in, en wat wil je zelf en waar kijk je door heen , een origineel NL of een mooie goedrijdende auto!
Het is in princiepe zelfde als de reclame dat de mensen voor delfde reis meer betalen als die vent die elke keer zegt; zelfde zee!, zelfde zon!,zelfde ..! , we rijden allemaal Honda en of die uit Duitsland komt ..tja oké ...maar het is en blijft Honda of zijn de Nederlandse Honda's sneller???
Wat me altijd tegen sprak is dat je bijv. je onderhoudshistorie niet goed of niet kunt nagaan en ze zeggen dat je voor een geïmporteerde auto wat minder terug krijgt , al blijkt dat laatste niet echt want bijv. de Duitse Honda's of andere merken doen het erg goed in de protomonnee , om gevuld te worden wel te verstaan.
En heb dus nu mijn eerste geïmporteerde auto , die van mij is amper 2 jaar in Duitsland geweest en toen geïmporteerd , ik heb zeker wel boekjes erbij en in NL alle rekeningen erbij , maar net wat hierboven staat omschreven , het licht erg gewoon aan welke bestuurder er in heeft gezeten en dat zegt veel en ik denk dat ik ook liever een auto kies die altijd wat langere afstanden heeft gereden dan net zo als in NL korte stukjes.
En ik zeg dit echt niet omdat ik nu een geïmporteerde auto heb maar er zit gewoon een kern van waarheid in, en wat wil je zelf en waar kijk je door heen , een origineel NL of een mooie goedrijdende auto!
Het is in princiepe zelfde als de reclame dat de mensen voor delfde reis meer betalen als die vent die elke keer zegt; zelfde zee!, zelfde zon!,zelfde ..! , we rijden allemaal Honda en of die uit Duitsland komt ..tja oké ...maar het is en blijft Honda of zijn de Nederlandse Honda's sneller???
liever een DLD die constant 170 rijd dan een NL die constant in de file rijd :lol:
maar bij aanschaf van een duitse auto kan je op de fahrzeugbrief zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad
dus de historie is meestal erg goed na te trekken
meestal nog beter dan van een NL auto
enige nadeel wat ik kan bedenken is het mindere inruil wat je krijgt
maar daar staat dus tegenover dat je de auto goedkoper koopt
maar bij aanschaf van een duitse auto kan je op de fahrzeugbrief zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad
dus de historie is meestal erg goed na te trekken
meestal nog beter dan van een NL auto
enige nadeel wat ik kan bedenken is het mindere inruil wat je krijgt
maar daar staat dus tegenover dat je de auto goedkoper koopt
IvoG wrote:Dus blijft het advies: altijd goed nakijken, neem desnoods iemand met kennis van zaken mee, en wees bereid om onverichterzake terug te rijden. Als het niet bevalt (om wat voor reden dan ook) gewoon weglopen, laat ze niet het idee krijgen dat je die auto per se moet kopen omdat je helemaal daarheen bent gereden.
Gelukkig kan ik mezelf behoorlijk goed verstaanbaar maken in het Duits,dus dat scheelt. En inderdaad, onverrichter zake huiswaarts keren is het risico. Als ik echter zou kiezen voor een Duitser,dan zou ik toch minstens 2 verschillende auto's willen bekijken aldaar.
Ik denk dat we met z'n allen zeer verkijken op het zogenaamde hoge Nederlandse kwaliteitsniveau. Ik denk dat er evenveel (zo niet meer) gesjoemeld en mogelijk meer problemen met auto's kunnen voorkomen in Nederland dan in andere landen. Het is een schijnveiligheid, elke auto moet goed nagekeken worden, en in elk land komen rotte appels en fijne diamanten voor.
Om maar wat te noemen: een BTW percentage verschil kan al ertoe leiden dat de onderhoudskosten lager zijn in een ander land dan hier, en dat men dus sneller iets goed onderhoudt.
Om maar wat te noemen: een BTW percentage verschil kan al ertoe leiden dat de onderhoudskosten lager zijn in een ander land dan hier, en dat men dus sneller iets goed onderhoudt.
Veel garages in Nederland doen bijvoorbeeld zaken met bepaalde keuringsstations. Die keuringsstations worden zowat gedwongen om een auto goed te keuren (ook al is er duidelijk iets mis mee) omdat er anders wel eens "iets" kan gebeuren. De auto van mijn zwager bijvoorbeeld had nooit goedgekeurd mogen worden op kapotte schokbrekers, met een 180° slipper op de snelweg tot gevolg, maar het keuringsraport zat er wel bij. Uiteindelijk zijn ze kosteloos vervangen, maar het mocht onder geen beding bekend gemaakt worden bij de garage.
Kom een keer naar een meeting dan mag je vast wel een rondje meerijden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007