testbank vraagje

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
belgium_dc5

testbank vraagje

Post by belgium_dc5 »

Hallo,

Enige tijd geleden toen ik men wagen net had heb ik deze op de testbank geplaatst.
Deze had toen 182,1 pk gemeten aan de wielen, daarbij een verlies gerekend van 20,3 kwam ik amper op 201,5pk, terwijl deze std 220 dienen te hebben (toch minsten 210-215 op 98ron).
En kwam ik op 195nm ipv 206nm
Wagen had amper 12000KM toen en was volledig stock.
Dus de motor pk waren enorm slecht maar als ik lees op het itr-dc5.com forum lees ik dat daar gemiddelde waarden gemeten worden van 160 a 170 WPK.
Dus daar zit ik dan weer wel ruimschoots boven wat ook te verwonderen is met een stock wagen.
Maar deze komen dan wel uit op 220pk ongeveer ook al hebben ze minder wielpk's.
Dus weet ik niet wat ik er moet van denken ofwel heb ik een uitzonderlijk goede te pakken of een hele slechte :(
Kan iemand me daar wat meer info over geven aub?

Alvast bedankt!

Mvg Kristof
stannyitr

Re: testbank vraagje

Post by stannyitr »

belgium_dc5 wrote:Hallo,

Enige tijd geleden toen ik men wagen net had heb ik deze op de testbank geplaatst.
Deze had toen 182,1 pk gemeten aan de wielen, daarbij een verlies gerekend van 20,3 kwam ik amper op 201,5pk, terwijl deze std 220 dienen te hebben (toch minsten 210-215 op 98ron).
Dus de motor pk waren enorm slecht maar als ik lees op het itr-dc5.com forum lees ik dat daar gemiddelde waarden gemeten worden van 160 a 170 WPK.
Dus daar zit ik dan weer wel ruimschoots boven wat ook te verwonderen is met een stock wagen.
Dus weet ik niet wat ik er moet van denken ofwel heb ik een uitzonderlijk goede te pakken of een hele slechte :(

Alvast bedankt!

Mvg Kristof

De wielpk's zijn het belangrijkste, de krukas pk's worden berekend van de wiel pk's en hier ligt nog al is wat verschil tussen verschillende banken.
De dc2 zit gem. op een 165 wpk dus ik denk dat jou waarde van 182.1 wpk wel ong. zal kloppen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Laat me raden. Je bent bij Intertuning geweest?
Die bank geeft altijd een heel stuk minder aan dan alle andere banken in de rest van volgens mij heel europa!

Niks van aantrekken. Je kunt er zo 15pk bij optellen.

Ik snap echt niet dat ze dat nou nog niet doorhebben daar.......
belgium_dc5

Post by belgium_dc5 »

Gaskleppie wrote:Laat me raden. Je bent bij Intertuning geweest?
Die bank geeft altijd een heel stuk minder aan dan alle andere banken in de rest van volgens mij heel europa!

Niks van aantrekken. Je kunt er zo 15pk bij optellen.

Ik snap echt niet dat ze dat nou nog niet doorhebben daar.......

Nee was bij heinz bij men deur, dit is normaal het tuner voor VAG maar was toch enkel voor een kleine test...
Ik had er wel al aan gedacht om eens langs te gaan bij intertuning omdat die toch op gebied van honda meer ervaring hebben.
Maar als die bank daar ook geen correcte waardes weergeeft ga ik daar ook geen 70km voor rijden :lol:

Mvg Kristof
belgium_dc5

Re: testbank vraagje

Post by belgium_dc5 »

stannyitr wrote:
belgium_dc5 wrote:Hallo,

Alvast bedankt!

Mvg Kristof

De wielpk's zijn het belangrijkste, de krukas pk's worden berekend van de wiel pk's en hier ligt nog al is wat verschil tussen verschillende banken.
De dc2 zit gem. op een 165 wpk dus ik denk dat jou waarde van 182.1 wpk wel ong. zal kloppen.

bedankt voor dit antwoord, ben er heel wat geruster in nu dat ik weet rekening te moeten houden met de wpk, had dit ook wel gedacht omdat dit ook net gemeten wordt. :o ops:
Maar was toch even verschieten als ik daar maar 201 pk zag staan :cry:
wat ik wel raar vind is dat op dyno charts uit de uk grote verschillen laat zien tss wielpk en motorpk
bvb
Image
wagen heeft maar 170whp maar wel bijn 250pk :shock:
S2KJan

Post by S2KJan »

Er wordt dan ook met 32% aandrijflijnverlies gerekend! 8)

Lol, moet flink warm worden ergens.
Je betaalt die bank zeker in ponden*(pk's boven fabriekswaarde).
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

Staar je niet zo blind op al die verschillende banken, de verschillen zijn soms erg groot, [soms te].

Gerbruik een bank voor jezelf en ga terug naar dezelde bank als je mods op je auto hebt gezet, dan kan je zien of er winst is geboekt.

vergelijken met andere auto van hetzelfde merk op verschillende banken is niet erg objectief gebleken. Helaas.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

o, het is een MAHA bank?
Dan wordt het allemaal wat anders. Daarbij kan je niet naar het wielvermogen kijken, dat is door de grote wrijvingsverliezen op de kleine rollen erg hoog. ook ivm rollen in de 4e versn ipv z'n 3 wat ze in de states allemaal doen.
Doordat dit verlies tijdens het uitlopen direkt na de run gemeten wordt compenseren ze dit en komen ze op het juiste motorvermogen.

Ga maar eens zoeken op dit forum, ik heb het al vaker uit de doeken gedaan.

btw, die van Intertuning klopt echt van geen kanten.

Laat jou dyno een zien, daar ben ik wel benieuwd naar.
belgium_dc5

Post by belgium_dc5 »

bedankt voor de info :wink:
Dit is alvast het resultaat tot nu gemeten
Image
Heb nu enkele aanpassingen uitgevoerd maar zal moeten wachten tot na de hondata om hem terug op de testbank te plaatsen, aangezien ik weer met de begrenzer zit (180km/u)

Mvg Kristof
Locked