hoeveel km op 1 tank met de ITR?
hoeveel km op 1 tank met de ITR?
hey wou ff weten hoeveel km jullie op 1 tank rijden met de ITR??
ik rij zelf zo'n 450km op 1 tank dan zit er nog 5 liter reserve in...
is dit normaal?? ik rij gewoon normaal? en rij voornamlijk snelweg km's
Re: hoeveel km op 1 tank met de ITR?
HondaFan wrote:hey wou ff weten hoeveel km jullie op 1 tank rijden met de ITR??
Hoeveel liter kan er in de tank van een itr? 45L?
Anders is 450 best wel netjes hoor...
- Gaskleppie
1 op 10 gemiddeld met welke motor maakt niet uit.
Met de standaard B18 reed ik 1 op 10
Met de opgefokte B18 reed ik 1 op 10
Met de standaard B16 reed ik 1 op 10
Met de opgefokte B18 in 2 liter vorm rij ik ook 1 op 10
Waar dat aan ligt?
Aan de korte versnellingen van de ITR bak.
Toeren kosten brandstof!
Met welke motor dan ook!
Waar dat aan ligt?
Toeren kosten brandstof!
Met welke motor dan ook!
Gaskleppie wrote:1 op 10 gemiddeld met welke motor maakt niet uit.
Waar dat aan ligt?
Toeren kosten brandstof!
Met welke motor dan ook!
Klopt inderdaad. Maar bij mijn b16 had ik de benzinedruk iets hoger gezet, zodat ie wat veiliger liep met andere nokken enzo.
Maar verbruik ging wel van 450 naar 400 op een tank, bij zelfde rijomstandigheden... Misschien dat ik stiekem toch wat vaker hem er van langs gaf... :wink:

Ik rij nu alleen maar in het weekend en die weekendritjes zorgen ervoor dat ik nog maar 400km op een tank rij.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
Aangezien 1:11,2 met een ATR heel goed lukt, en een ITR een opgegeven verbruik heeft dat gunstiger is als dat van een ATR denk ik dat je 1:11,5 toch wel moet kunnen halen.
ATR
verbruik binnen b.k. 12.9 l/100km
verbruik buiten b.k. 7.8 l/100km
verbruik gecombineerd 9,6 l/100km
CO2 uitstoot 229 g/km
ITR
verbruik binnen b.k. 12.1 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.9 l/100km
verbruik gecombineerd 8,8 l/100km
CO2 uitstoot 210 g/km
Bron: Autoweek.nl
ATR
verbruik binnen b.k. 12.9 l/100km
verbruik buiten b.k. 7.8 l/100km
verbruik gecombineerd 9,6 l/100km
CO2 uitstoot 229 g/km
ITR
verbruik binnen b.k. 12.1 l/100km
verbruik buiten b.k. 6.9 l/100km
verbruik gecombineerd 8,8 l/100km
CO2 uitstoot 210 g/km
Bron: Autoweek.nl
Ik heb nog nooit zo zuinig gereden , met de Sub. zat ik op het zuinigts 1 op 8 en met circuit 1 op 5 á 6 :shock:
Nu rij ik extreem zuinig , omdat ik hem alleen in het weekend pak of als ik doordeweeks met uitlaatklep moet luchten rij ik ongeveer 375/400KM op een tank.
Laatst ben ik even heen en terug naar Zuid-Limburg gereden en ik presteerde het om 1 op 12 te rijden...... :shock:
Dat doet gewoon zeer want dat is niet goed , benzine is niet om op te sparen!!!, het moet opgestookt worden , dus er moet meer ........worden :wink: .
Ik rij voor mijn plezier en niet voor de €€€€
Nu rij ik extreem zuinig , omdat ik hem alleen in het weekend pak of als ik doordeweeks met uitlaatklep moet luchten rij ik ongeveer 375/400KM op een tank.
Laatst ben ik even heen en terug naar Zuid-Limburg gereden en ik presteerde het om 1 op 12 te rijden...... :shock:
Dat doet gewoon zeer want dat is niet goed , benzine is niet om op te sparen!!!, het moet opgestookt worden , dus er moet meer ........worden :wink: .
wilco wrote:Dat doet gewoon zeer want dat is niet goed , benzine is niet om op te sparen!!!, het moet opgestookt worden , dus er moet meer ........worden :wink: .
Wij rijden 40.000km per jaar met de ATR, dus dan is elke km extra op een liter mooi meegenomen. Maar de ATR wegdoen, ik DENK daar voorlopig niet over, daarvoor vind ik het een te leuke auto.
-
- Gaskleppie
zat ik op het zuinigts 1 op 8 en met circuit 1 op 5 á 6
Heb jij een paar jaar geleden ook op Zandvoort gereden? Ik bedoel dat Do-dare weekend waarbij een select gezelschap van 2xceller8 nog een uurtje mocht knallen?
Daar zat ik ook bij toen met m'n zwarte ITR.
Nog heeeel wat impreza's ingehaald dat uurtje!

AccordTypeaRd wrote:wilco wrote:Dat doet gewoon zeer want dat is niet goed , benzine is niet om op te sparen!!!, het moet opgestookt worden , dus er moet meer ........worden :wink: .
Wij rijden 40.000km per jaar met de ATR, dus dan is elke km extra op een liter mooi meegenomen. Maar de ATR wegdoen, ik DENK daar voorlopig niet over, daarvoor vind ik het een te leuke auto.
Dat kan ik me heel goed voorstellen dat je dan toch wat zuiniger moet rijden , maar in dit geval keek ik naar mezelf omdat ik de auto puur bij mooi weer en in het weekend pak en om dan zuinig te rijden ...nee daar is ie te verslavend voor :wink:
Gaskleppie wrote:zat ik op het zuinigts 1 op 8 en met circuit 1 op 5 á 6
Heb jij een paar jaar geleden ook op Zandvoort gereden? Ik bedoel dat Do-dare weekend waarbij een select gezelschap van 2xceller8 nog een uurtje mocht knallen?
Daar zat ik ook bij toen met m'n zwarte ITR.
Nog heeeel wat impreza's ingehaald dat uurtje! ]
Nee daar ben ik niet bij geweest, ik ben op dit moment alleen nog maar op de ring geweest.
En ik geloof direct dat je zeker een Subs. hebt ingehaald , de meeste willen eXtreem veel vermogen maar dan zie je toch dit gezegde naar boven drijven; Power is nothing without control :wink:
Ik had bijna 300Pk met de Sub. en was net op weg om deze in een nette manier om te zetten in hoge snelheden op de baan ,maar daar is nu de ITR voor terug gekomen en ik moet nog veel leren van de ITR (lees ; weggedrag) :wink: :wink:
Re: hoeveel km op 1 tank met de ITR?
BugsM wrote:HondaFan wrote:hey wou ff weten hoeveel km jullie op 1 tank rijden met de ITR??
Hoeveel liter kan er in de tank van een itr? 45L?
Anders is 450 best wel netjes hoor...
50 Liter gaat er in een ITR, incl. reserve. Na 40 liter staat wijst dat metertje al op E. Bij mij is de reserve dus 10 liter.
-