kapotte velg
kapotte velg
ik kwam afgelopen donderdag avond terug uit driebergen waar ik naar de open dag was geweest van de iva. we rijden daar bij culemborg in de buurt, van 2 banen wordt het 3 banen. dus ik ga weer netjes naar recht en blijf daar rijden maar na nog geen minuut daar te hebben gereden klapten we wel zo hard ergens op! mijn moeder die er langs zat had gezien wat het was. (ik zat eigenlijk niet op te letten en net naar de auto te kijken die langs me reed) uiteindelijk bleek dat er meer mensen met stukken langs de weg stonden. het waren beton blokken die van dat viaduct waarschijnlijk zijn afgevallen en daar zijn wij met +-100 km/h overheen geknald. gelijk begon hij hevig te trillen aan het stuur dus ik had al zo'n vaag vermoeden. eerste benzine pomp gestopt en jawel hoor. echt dikke slag in de rechter voorvelg (bijrijders kant). dus toch maar de laatste 35 km met 80 naar huis gereden. politie en alles gebeld en waarschijnlijk is het te verhalen op rijkswaterstaat ofzoo.
zouden schade rapport moeten laten maken en dan konden we verder kijken... was misschien mooi als heel iemand toevallig kapotte mugen velgen ofzoo heeft liggen om te laten taxeren wat de schade is :twisted:
maargoed was weer mijn avontuur en hij staat nu voorlopig sil :evil:
foto post ik vanavond, ben nou op werk
zouden schade rapport moeten laten maken en dan konden we verder kijken... was misschien mooi als heel iemand toevallig kapotte mugen velgen ofzoo heeft liggen om te laten taxeren wat de schade is :twisted:
maargoed was weer mijn avontuur en hij staat nu voorlopig sil :evil:
foto post ik vanavond, ben nou op werk
ja dankje! had idd zoveel erger kunnen zijn. moet er niet aan denken als ik op dat moment even mn handen van mn stuur had gehaald :shock:
gelukkig is het niet erger dan dit, en gelukkig heb ik nog altijd geen nieuwe velgen :wink:
goed excuus om toch de, zolang al, uitgestelde velgen te gaan halen :-)
gelukkig is het niet erger dan dit, en gelukkig heb ik nog altijd geen nieuwe velgen :wink:
goed excuus om toch de, zolang al, uitgestelde velgen te gaan halen :-)
itr-1895 wrote:zonde man veel suces er mee.
maar gewoon door rijden op de velg :-? was het niet beter geweest even reserve wiel er onder te zetten?
de band was niet kapot ofzo! maar de velg had alleen een aanzienlijke knik erin zitten.
maar idd reserve wiel was wel een goede optie.. mits ik er die niet al uit had gehaald

ik zal eens een betere foto maken en dan maar eens gaan uploaden.. hebben hem geporbeert zelf al terug te tikken
ops: maar als je goed kijkt (weet niet of dit dadelijk ook op de foto is te zien) zie je dat hij ongeveer op de helft al ovaal begint te worden.
+- 10 minuten (moet namelijk ook nog ff de velg weer van de auto afschroeven :evil: )

+- 10 minuten (moet namelijk ook nog ff de velg weer van de auto afschroeven :evil: )
-
Je hoort wel vaker dat dingen die op de weg liggen zorgen voor schade aan andere auto's, degene die de steen op het wegdek heeft gegooit is hiervoor dan ook aansprakelijk [Tenzij ze natuurlijk van een viaduct ofzo zijn afgebrokeld].
Meestal is de dader hiervan niet te achterhalen en proberen een hoop mensen het te verhalen op rijkswaterstaat.
Echter is rijkswaterstaat niet aansprakelijk/verantwoordelijk hiervoor.
Niet om je te ontmoedigen hoor, gewoon op hun proberen te verhalen, soms lukt dat wel.
Meestal is de dader hiervan niet te achterhalen en proberen een hoop mensen het te verhalen op rijkswaterstaat.
Echter is rijkswaterstaat niet aansprakelijk/verantwoordelijk hiervoor.
Niet om je te ontmoedigen hoor, gewoon op hun proberen te verhalen, soms lukt dat wel.
-
mr. X wrote:zou ik idd kunnen doen maar ik vind deze velgen zo ontzettend lelijk , heb liever nieuwe. zou ze wel kunnen laten maken (als dat kan) overspuiten en verkopen maar dat heeft denk ik geen nut
Mooi toch, kun je jezelf nu ompraten om mooie nette velgen aan te schaffen :P en wellicht krijg je nog een leuke vergoeding van de staat terug!