Inbouw APEXi AFC-II V-tec control in civic

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
homie
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 4:05 pm

Inbouw APEXi AFC-II V-tec control in civic

Post by homie »

Ik heb een Apexi v-tec & Air flow controller gekocht, maar heb een probleem.
Image

Ik rijd een civic HB 1.8 VTI met een B18C4 blok uit 1997. Alleen in het aansluitschema van Apexi staat niet het goede blok met bijbehorend schema. Heeft iemand ervaring met een apexi en dit blok??? Is trouwens hetzelfde blok als Integra Type-R (170pk). Alleen de stekker aansluiting is anders...dus dat schema van de integra kan ook niet. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Hallo Homie, welkom op dit forum. Kun je je eerst even voorstellen in onze topic 'even voorstellen'? :-)
homie
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 4:05 pm

Post by homie »

ja was ik net mee bezig...haha :)
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Welke computer heb je? Dat bepaalt wat voor aansluiting je moet maken.
homie
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 4:05 pm

Post by homie »

IvoG wrote:Welke computer heb je? Dat bepaalt wat voor aansluiting je moet maken.


Moet ik dan op de computer kijken naar serie nummer of zo iets het is er een met 3 steker aansluiting
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Dat zijn ze bijna allemaal! :lol: Je moet inderdaad kijken of je een modelcode ziet.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Is trouwens hetzelfde blok als Integra Type-R (170pk).


is absoluut niet waar! De B18c4 heeft een andere slag, andere cilinderkop, kleppen, klepveren, nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, gasklep verstevegingen in het blok, andere bak en ga zo nog maar even door.

Zoek een schema van deze auto op en vergelijk de aansluitingen met de ander waar je wel de gegevens van hebt.
homie
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 4:05 pm

Post by homie »

Gaskleppie wrote:
Is trouwens hetzelfde blok als Integra Type-R (170pk).


is absoluut niet waar! De B18c4 heeft een andere slag, andere cilinderkop, kleppen, klepveren, nokkenassen, inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, gasklep verstevegingen in het blok, andere bak en ga zo nog maar even door.

Zoek een schema van deze auto op en vergelijk de aansluitingen met de ander waar je wel de gegevens van hebt.


Het enige schema wat ik heb is een 4 stekker van een computer of een 3 stekker maar waar er plaats is voor een vierde stekken.En je bedoeld een schema van mijn auto (computer).Waarom moet mijn auto nau altijd anders zijn als de rest :evil:
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

homie wrote:Waarom moet mijn auto nau altijd anders zijn als de rest :evil:

Jouw auto hoeft niet anders te zijn als de rest. Misschien ben je wel de enige hier met dat blok in deze auto.
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

Maar wat is nou de modelcode van het ECU?
homie
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 4:05 pm

Post by homie »

ga na me werk ff de modelcode van de ECU opzoeken...
R-SPEED
Posts: 33
Joined: Mon Feb 21, 2005 3:52 pm
Contact:

Post by R-SPEED »

Plug & Play harnas kopen...

[email="sales@r-speedonline.be"]sales@r-speedonline.be[/email]

Geen problemen meer met Uw schema, zijn trouwens voorradig !

Mvg.
Image
---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
---------------------------------------
homie
Posts: 9
Joined: Fri Sep 23, 2005 4:05 pm

Post by homie »

hier een paar fotootjes van me comp.
Image
Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

type codering zegt me niks! Als ik de stekkers zie plus het type motor zou ik zeggen dat je gewoon de aansluit voorschriften van de P30 ecu kan nemen. Dus de computer uit de civic Vti 92-95
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Of even contact opnemen met R-Speed voor advies.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
R-SPEED
Posts: 33
Joined: Mon Feb 21, 2005 3:52 pm
Contact:

Post by R-SPEED »

Is dit inmiddels opgelost of nog niet ?
Image
---------------------------------------
Webshop: www.r-speedonline.com
Website: www.r-speedonline.be
---------------------------------------
Locked