Genesis Coupe Type RS (Turbo wederomgereed up-and-running!)
Zo nog wat spulletjes opgehaald om de turbo set-up af te gaan bouwen in november, komt alleen nog wat flens aansluitingen bij, TIAF wastegate en een oliekoeler.
Flexibele RVS stukken voor de downpipe en de waste gate pijp.
Adapter ring voor de externe olie koeler.
Speciale bougies voor turbo rijden, gaan +/- 25.000 km mee.
Flens aansluitingen voor de Cat vervanger naar tussenpijp.
Aangepast huis voor de Garrett GT29Rs waardoor nu dus plug-and-play! :wink:
Catchcan
Siliconen vacuum slangen
Genesis
Flexibele RVS stukken voor de downpipe en de waste gate pijp.
Adapter ring voor de externe olie koeler.
Speciale bougies voor turbo rijden, gaan +/- 25.000 km mee.
Flens aansluitingen voor de Cat vervanger naar tussenpijp.
Aangepast huis voor de Garrett GT29Rs waardoor nu dus plug-and-play! :wink:
Catchcan
Siliconen vacuum slangen
Genesis
mr. X wrote:De bougies lijken verdacht veel op degene die ik in mijn scooter tijdperk gebruikte. Toentertijd een rib uit je lijf met +- € 25,- ps.
Ze zullen alleen verre van hetzelfde zijn .
Al dat nieuwe spul en mijn handen beginnen te kriebelen.
Ben benieuwd naar verdere foto's!
Volgens mij gingen die bougies niet eens 25k km mee. Tenminste, die van mij niet.. Ik kan niet goed zien wat voor bougies dit zijn, maar vergeet niet dat onze scooters zo 13/14000 toeren draaiden, die Denso's die er bij mij inzaten waren inderdaad ook +/- 25.- p stk.
/ontopic. Goed om te zien dat het project vordert!!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Ik ben met spoed op zoek naar een T3 flens voor downpipe op Garrett GT28RS
Die flens moet de volgende maten hebben:
Binnen diamater 57 mm
Buiten diamter 79 mm
Diameter van hart bout naar hart bout 88 mm
Kan je mij daar aan helpen dan kan ik volgende week beginnen met afbouwen, zoniet dan word het nix meer dit jaar! :cry:
Genesis
Die flens moet de volgende maten hebben:
Binnen diamater 57 mm
Buiten diamter 79 mm
Diameter van hart bout naar hart bout 88 mm
Kan je mij daar aan helpen dan kan ik volgende week beginnen met afbouwen, zoniet dan word het nix meer dit jaar! :cry:
Genesis
genesis wrote:Ik ben met spoed op zoek naar een T3 flens voor downpipe op Garrett GT28RS
Die flens moet de volgende maten hebben:
Binnen diamater 57 mm
Buiten diamter 79 mm
Diameter van hart bout naar hart bout 88 mm
Kan je mij daar aan helpen dan kan ik volgende week beginnen met afbouwen, zoniet dan word het nix meer dit jaar! :cry:
Genesis
Tekening van maken en ergens laten laseren in een metaalbedrijf.
Volgens mij de snelste manier.
Het schiet al lekker op, spruit is aangepast en geplaatst, TIAL wastegate zit erop, de plaatsing van de EGT (uitlaat gassen temp sensor) is netje op de spruit geplaatst (upstream de turbo). Olie aansluiting op de turbo zijn geplaatst. De nippel voor de aansturing van de boost op de Apexi AVC-R hebben we op het compressor huis geboord en getapt.
De downpipe van de turbo en de downpipe van de wastegate samen met de rvs flexibele stukken zijn nagenoeg klaar, dan nog een aansluiting voor de PLX wideband Lambda sensor. hopen we morgen af te maken, daarna gaan we over tot het plaatsen van de lucht inlaat buizen rubbers en de intercooler en we gaan bekijken waar de BOV (Blow Off Valve) gaan plaatsen, heb zelf de voorkeur voor een plekje op de intercooler.
De originele map sensor word vervangen door 1'tje met een bereik van 3 Barg.
Zal binnenkort ff foto's plaatsen. :wink:
Genesis
De downpipe van de turbo en de downpipe van de wastegate samen met de rvs flexibele stukken zijn nagenoeg klaar, dan nog een aansluiting voor de PLX wideband Lambda sensor. hopen we morgen af te maken, daarna gaan we over tot het plaatsen van de lucht inlaat buizen rubbers en de intercooler en we gaan bekijken waar de BOV (Blow Off Valve) gaan plaatsen, heb zelf de voorkeur voor een plekje op de intercooler.
De originele map sensor word vervangen door 1'tje met een bereik van 3 Barg.
Zal binnenkort ff foto's plaatsen. :wink:
Genesis
Ik ben op zoek naar een pothouder voor 2 meters (uitlaatgassen temperatuur sensor & Boost meter), en het is de bedoeling dat ze bovenop, in het midden van het dashboard van mijn Civic Coupe komen. Wie weet daar zo'n potmeter houder voor zou me een groot plezier doen me dat ff te laten weten en waar die te bestellen.
Ik heb namelijk al een raamstijhouder met 3 meters (olie temp & olie druk & airfuel ratio) en daar kunnen er geen 2 meer bij.
Genesis
Ik heb namelijk al een raamstijhouder met 3 meters (olie temp & olie druk & airfuel ratio) en daar kunnen er geen 2 meer bij.
Genesis
Aansluiting van de olie retourleiding van de turbo netje in de carterpan gelast en daarna aan de buitenkant weer netjes in zwart bijgespoten.
De Downpipe en de Wastegate downpipe zijn geheel afgelast en ver volgens 'geheat-wrapped', is zo een net geheel geworden.
De 'hete' kant van de turbo is compleet, tevens is de olie toe-en afvoer aangesloten en alles gemonteerd
De aansluitingen voor de EGT (uitlaatgassen temp.sensor), de Apexi AVCR boostcontroller naar de TIAL wastegate zijn gemonteerd en de bedrading is naar binnen geleid.
Morgen hopen we de 'koude'turbokant met de intercooler en leidingen aan te sluiten en vervolgens moet dan de externe oliekoeler met thermostaat geplaatst worden.
Dan blijft het plaatsen van de Walbro brandstofpomp over en dan maar eens kijken of de bumper zich fatsoenlijk wil laten terugplaatsen.
Dan de minerale inloopolie erin, longlife koelvloeistof de bougies en dan Gaskleppie voor de eerste instelling om te gaan proefdraaien.
Genesis
De Downpipe en de Wastegate downpipe zijn geheel afgelast en ver volgens 'geheat-wrapped', is zo een net geheel geworden.
De 'hete' kant van de turbo is compleet, tevens is de olie toe-en afvoer aangesloten en alles gemonteerd
De aansluitingen voor de EGT (uitlaatgassen temp.sensor), de Apexi AVCR boostcontroller naar de TIAL wastegate zijn gemonteerd en de bedrading is naar binnen geleid.
Morgen hopen we de 'koude'turbokant met de intercooler en leidingen aan te sluiten en vervolgens moet dan de externe oliekoeler met thermostaat geplaatst worden.
Dan blijft het plaatsen van de Walbro brandstofpomp over en dan maar eens kijken of de bumper zich fatsoenlijk wil laten terugplaatsen.
Dan de minerale inloopolie erin, longlife koelvloeistof de bougies en dan Gaskleppie voor de eerste instelling om te gaan proefdraaien.
Genesis