Dealer Problemen

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
HONDA

Dealer Problemen

Post by HONDA »

Voordat ik mijn verhaal doe wil ik graag melden dat dit topic niet bedoeld is om de dealer zwart te maken of om een eventuele goede naam door het slijk te halen. Dit topic is bedoeld als waarschuwing voor Type-R rijders om altijd goed op je wagen te letten...

------

Een paar weken geleden moest mijn wagen voor de APK en voor een beurt. Zoals gewoonlijk wordt dit gedaan door mijn lokale dealer.

Rond 16:45 kom ik bij de dealer aan waarop hij zegt: ´momentje hoor ik ben zo bij je´ en ik hoor direct mijn wagen starten.

Ik: he dat is de mijne.
Dealer: ja we rijden nog even een laatste controle rondje.
Ik: Verder geen problemen?
Dealer: Nee hoor, geen problemen.

Ik wacht 20 minuten maar nog geen auto. Ik had in de tussentijd voor 500 euro aan onderdelen besteld toen mijn telefoon ging. Een vriend van mij staat bij de chinees en ziet mijn wagen de garage van de Opel dealer binnengaan. Let wel, de desbetreffende Opel dealer heeft een spuiterij en doet daarom de schades van mijn dealer. Ik dus zeer verbaasd weer naar de balie...

Ik: Joh ik wordt net gebeld dat mijn wagen bij Opel dealer staat, waarom is dat?
Dealer: Ehhh geen idee, dat zou niet zo mogen zijn.
Ik: Tja mijn wagen is bekend zat in de stad dus een vergissing is onmogelijk, kun je het nazoeken?

De dealer loopt naar achteren en er is nu niemand meer bij de receptie. Inmiddels zijn we 35/40 minuten verder als mijn wagen voor de deur komt rijden. Ik wordt gevraagd even naar buiten te komen en ik voel de bui al hangen.

Dealer: Tijdens de APK remtest is je velg tegen een rand gekomen waarbij deze beschadigd is. We zijn nu de hele dag bezig geweest om de schade te repareren en je ziet er nu niets meer van.
Ik *zwaar verbaasd*: Das lekker, dit zijn velgen van 3000 euro.
Dealer: Ja we hebben ons best gedaan om het direct op te lossen.
Ik: Dat geloof ik best maar ik zit met een velg die beschadigd is geweest. Ik moet dit even een paar dagen laten bezinken en dan kijken we verder.

De velg leek goed gemaakt maar ik wist totaal niet waar de schade had gezeten, hoe groot de schade was, wat er precies is gedaan om het te maken en of het wel blijvend netjes gemaakt is. Ik moet maar op de dealer zijn woord afgaan over de plaats en over hoe erg het was.

Daar komt nog bij dat de dealer simpelweg tegen me gelogen had ondanks mijn eerdere directe vragen. Had de dealer het wel verteld als een maat niet had gebeld dat mijn wagen bij de Opel dealer stond...

Mijn wagen rijdt alleen in het weekend dus na dit verhaal is de wagen die maandag direct de oprit opgegaan. Op woensdag ontdekte ik dat er niet 1 velg beschadigd was maar 2... ze hadden schijnbaar dus beide velgen geraakt. Deze beschadiging kon je alleen zien als de beschadiging boven zat, draaide het wiel zodat de beschadiging beneden zit dan zie je vrijwel niets. Dit verklaart waarom zowel de dealer als ik het niet direct gezien hebben.

Na wat heen en weer emailen ben ik langs geweest bij de dealer voor een gesprek met de directeur. De uitkomst is dat ik twee nieuwe velgen krijg.

Al met al heeft de dealer het dus op een zeer nette en coulante manier opgelost maar het blijft altijd de vraag of ze het mij wel verteld hadden als ik niet gebeld was.

Het moraal van het verhaal is, let goed op je wagen en loop desnoods bij het brengen een rondje om de wagen met iemand van de garage om te laten zien dat de wagen schadevrij is. Loop met het ophalen van de wagen ook weer direct een rondje om te kijken of er geen schade is. Zelfs officiele Honda dealers blijken dus helaas niet altijd te vertrouwen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CyRaX

Post by CyRaX »

Dit is heel vervelend ja...vooral voor jou en ook voor de desbetreffende dealer.

Uiteindelijk is het gelukkig opgelost, maar zo had het in eerste instantie natuurlijk niet moeten gaan.... 8)
slydawg

Post by slydawg »

Lastig hoor, als je eigen dealer info van je achter houd.
Ik blijf er daarom meestal bij tijdens een onderhoudsbeurt of apk, heb weleens gehad dat ze het niet wouden maar ik zei gewoon "ik heb vandaag vrij genomen hiervoor, het is mijn auto, ik blijf er niet met me neus boven op hangen, zit meestal door de showroom te wandelen en foldertjes te lezen en hun koffie op te maken.
Iig blij voor je Sander dat het zo netjes is opgelost.
Nyther

Post by Nyther »

2 stoepranden geraakt? wat hebben ze dan ermee gedaan? ff lekker zon stagaire van 18 jaar een rondje laten toeren met een heuse type-r ofzo?

wie weet zeggen liegen ze ook dat het bij de "remmentest" is gebeurd...

kheb zelf nog nooit in me leven een apk gehad waarbij ze me remmen hadden getest op zon bank....

vreemd verhaal, maar goed dat je 2 nieuwe velgen krijgt, heb je tenminste 2 mooie nieuwe thuiskomers :D
ITR1689

Post by ITR1689 »

Een dealer is niet veel anders dan elk ander garage. Allemaal hetzelfde.
Ik blijf altijd bij de auto bij een beurt/APK. Kunnen ze je ook niet naaien wat betreft aantal arbeidsuren. Je leert er ook wat van, als je erbij bent.
DC2

Post by DC2 »

Gelukkig is het goed opgelost en krijg je twee nieuwe velgen. Wel jammer dat het zo moest lopen.
Ben zelf volgende maand aan de beurt. Ik blijf ook altijd in de buurt, na dit verhaal gelezen te hebben wat dichterbij dan maar!
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Das minder vind het niet netjes van hun is toch een grote dealer hier maar gelukkig is het uiteinderlijk goed opgelost maar toch het idee.
Civic Type S
VTECRob

Post by VTECRob »

Beetje gemixte gevoelens persoonlijk...

Aan de ene kant wel erg twijfelachtig gelopen allemaal...
Aan de andere kant denk ik dat de dealer wel gedaan heeft wat hij kon.

Heb jij toevallig gekeken hoeveel km er mee gereden is?
(Ivm testrit of een tourrit)

Waar ik ook benieuwd naar ben, is wat de dealer heeft gezegd over de afhandeling.
Wat was hun uitleg bij het verhaal dat jij van een vriend moet horen dat jouw auto ergens naar binnen wordt gereden?
HONDA

Post by HONDA »

VTECRob wrote:Beetje gemixte gevoelens persoonlijk...

Aan de ene kant wel erg twijfelachtig gelopen allemaal...
Aan de andere kant denk ik dat de dealer wel gedaan heeft wat ze kon.

Heb jij toevallig gekeken hoeveel km er mee gereden is?
(Ivm testrit of een tourrit)

Waar ik ook benieuwd naar ben, is wat de dealer heeft gezegd over de afhandeling.
Wat was hun uitleg bij het verhaal dat jij van een vriend moet horen dat jouw auto ergens naar binnen wordt gereden?

De directeur heeft naderhand zijn verontschuldigingen aangeboden. Hij gaf aan dat de monteurs het niet hadden moeten proberen te verdoezelen want dit soort dingen komt dan altijd uit.

Ik heb ook nog altijd wat gemengde gevoelens, het belangrijkste voor mij is echter dat er twee nieuwe velgen komen. Ik had namelijk geen genoegen genomen met spuiten. Gelukkig deelde de dealer die mening.

Al met al is het vertrouwen in de dealer uiteraard wel beschadigd. Je vraagt je nu met alles af of ze je niet voorliegen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HondArd

Post by HondArd »

Je velgen hebben dus een schade opgelopen, maar is de uitlijning dan nog steeds in orde? De kans bestaat dat als men met je velgen onzacht ergens mee in aanraking komt er ook wel eens problemen met de uitlijning kunnen optreden. Is mijn persoonlijke ervaring. Maar in ieder geval rot dat dit jou moest overkomen, weet ik in ieder geval waar ik volgende keer op moet letten als ik mijn auto voor een beurt weg moet brengen.
eteuben

Post by eteuben »

Ja zo ga ik nu ook denken, misschien komen ze er met deze 2 gratis velgen nog lekker goedkoop af en is er eigenlijk nog meer aan de hand.
Je moet wel vertrouwen hebben in een dealer natuurlijk.

Mijn auto is ook eens teruggekomen met een kras op de bumper, na een APK/beurt. Nou ik weet 100% zeker, dat ie daar niet zat toen ik em bracht.
Heb er nu de striping overheen, dus tis niet meer zichtbaar. Maar ze hebben er ook niks over gezegd. Bij navraag wisten ze ook niet hoe zoiets kon... :-? Blijft vreemd.
HondArd

Post by HondArd »

eteuben wrote:Mijn auto is ook eens teruggekomen met een kras op de bumper, na een APK/beurt. Nou ik weet 100% zeker, dat ie daar niet zat toen ik em bracht.
Heb er nu de striping overheen, dus tis niet meer zichtbaar. Maar ze hebben er ook niks over gezegd. Bij navraag wisten ze ook niet hoe zoiets kon... :-? Blijft vreemd.

Misschien niet zo heel vreemd. Als je dicht langs een auto loopt met iets uitstekends dan hoef je niet altijd te merken dat je een kras achterlaat. Of een popnagel van een spijkerbroek kan ook een oorzaak zijn. Je hoeft het niet te merken dat je het doet.
Guest

Post by Guest »

Hmm, ik heb zoiets al twee keer meegemaakt. Eerste keer hadden ze een deuk in een spatbord gedrukt tijdens het vervangen van een koplamp......niks van gezegd door hen, ik zag het zelf en toen kwamen ze met allerlei veronschuldingen...jaja, ze hebben het netjes gerepareerd de volgende dag.
Toen ik een paar maanden later kwam om remslangen te laten vervangen waren ze "vergeten" dat de wagen verlaagd was volgens mij.......toen ik hem op kwam halen lag de voorbumper rechtsvoor helemaal los doordat ze tegen de stoeprand gereden waren (of tijdens een test ritje ergens tegenaan gereden zijn)!! Weer hadden ze niks gezegd.......dit maal was ik echt kwaad en toen is ook de directeur erbij geweest, weer "het spijt ons echt!" :evil: .....kreeg geen nieuwe bumper maar ze hebben hem wel weer goed vast gezet (je kan het zien als je weet waar je moet kijken).

Dus ik kom daar NIET meer! :x
Voodoo

Post by Voodoo »

Van al deze verhalen krijg je toch de bibbers :-? , misschien moeten we een blacklist gaan aanmaken voor dit soort nare praktijken! :idea:
eteuben

Post by eteuben »

Ze hebben daar bruggen, waarbij je eerst de auto er tussen zet (gelijkvloers) en dan worden de 4 poten er onder geschoven. Vermoedelijk heeft de linkervoor poot de bumper geraakt. Was precies die hoogte en horizontale kras.

Misschien is het per ongeluk gegaan, maar nog niet aangeven dat het gebeurt is, vindt ik slecht. Ook moet ik telkens erbij zeggen dat ze mijn motorkap moeten dicht drukken en niet gooien, ivm de aangelaste booskijkers. Je weet nooit of ze dat wel doen, want je bent er simpelweg niet bij.
WinFreak

Post by WinFreak »

AccordTypeaRd wrote:Je velgen hebben dus een schade opgelopen, maar is de uitlijning dan nog steeds in orde? De kans bestaat dat als men met je velgen onzacht ergens mee in aanraking komt er ook wel eens problemen met de uitlijning kunnen optreden.

De velgen zijn beschadigd tijdens de remmentest op de bank, niet op straat...
Image
IvoG

Post by IvoG »

WinFreak wrote:
AccordTypeaRd wrote:Je velgen hebben dus een schade opgelopen, maar is de uitlijning dan nog steeds in orde? De kans bestaat dat als men met je velgen onzacht ergens mee in aanraking komt er ook wel eens problemen met de uitlijning kunnen optreden.

De velgen zijn beschadigd tijdens de remmentest op de bank, niet op straat...
... was het verhaal van de dealer :idea:
Bleu206gti

Post by Bleu206gti »

Dit soort dingen zijn inderdaad altijd heel erg vervelend! Uiteindelijk is het keurig opgelost, maar je vraagt je inderdaad af wat er gebeurd zou zijn als je niet gebeld was dat je auto bij de Opel dealer binnengereden werd.

Overigens heb ik met dezelfde dealer alleen maar hele goede ervaringen, dus laten we hopen dat dit een eenmalige misser is...

Groeten,

Richard
IvoG

Post by IvoG »

Bleu206gti wrote:...Overigens heb ik met dezelfde dealer alleen maar hele goede ervaringen...
...voor zover je weet... :idea:
HONDA

Post by HONDA »

Bleu206gti wrote:Dit soort dingen zijn inderdaad altijd heel erg vervelend! Uiteindelijk is het keurig opgelost, maar je vraagt je inderdaad af wat er gebeurd zou zijn als je niet gebeld was dat je auto bij de Opel dealer binnengereden werd.

Overigens heb ik met dezelfde dealer alleen maar hele goede ervaringen, dus laten we hopen dat dit een eenmalige misser is...

Groeten,

Richard

Helaas Richard, dit is al de tweede keer. Ze zijn ook een keer vergeten mijn velgen vast te draaien na een beurt. Best lullig als opeens je wiel voorbij kan komen zetten.
Locked