Veel respect voor de RS6

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
CyRaX

Veel respect voor de RS6

Post by CyRaX »

Rondje aan het rijden op Ring Alkmaar met de ITR.
Komt er een Audi RS6 (met een schamele 450 pk :shock: ) naast mij bij het stoplicht staan.

Er gingen wat uitdagende blikken heen en weer.....
Dus ja.....ik wist het al.....ik ga gigantisch op mijn flikker krijgen....

Hoe dan ook, heb 4x de kans gekregen, en 4 keer simelweg het af moeten leggen.

Wat wel opviel was dat ik 2 keer ongeveer 3 wagen lengtes pakte bij de start.....maar ook dat mocht niet baten.....bij de 95 km/u komt ie me gewoon voorbij zeilen....en loopt dan uit tot de 170 km/u.
Daarna bleef de afstand tot 215 km/u ongeveer gelijk @ 7 wagenlengtes....
Dat valt dus dan eigenlijk wel weer tegen.....
Kben dus wel trots op de R eigenlijk....hehehehehehee :wink:

Zo een bak dus:
Image
Voodoo

Post by Voodoo »

Je hebt in ieder je best gedaan :-) !
HondArd

Post by HondArd »

Maar het blijft in principe natuurlijk wel een tank, zo'n RS6. Het overgewicht straalt er aan alle kanten af dus om een beetje vooruit te komen heb je al snel het dubbele aantal pk's van een ATR nodig om een beetje vooruit te komen. En dat je bij de start een paar wagenlengtes pakt bewijst nou eenmaal dat een ITR een heel stuk lichtvoetiger is. Heb vroeger vaak zat meegemaakt dat ik op mijn fiets sneller weg was dan wie dan ook, maar eer ik aan de overkant van de straat was was ik aan alle kanten ingehaald. Maar die eerste meters...niemand die mij voorbij kwam.
eteuben

Post by eteuben »

max. koppel 560 Nm bij 1950tpm

En wat dacht je daarvan. Daarmee ruk je de stenen uit de straat. Alhoewel, zon RS6 is een Quattro die dus grip heeft op alle 4 de wielen. En dan mag zoiets nog ff 1840 kg wegen, maar 0-100 pakt ie net onder de 5sec.
mr. X

Post by mr. X »

beesje :D

zag laatst hier in den dungen een RS4 rijden, rood met chrome spiegels en de bekende extra's van de RS

zo eentje dus:

Image
mr. X

Post by mr. X »

trouwens CyRaX is jou itr nog std? iig wel vet als je mar klein stukje weg hebt waar hij je dus niet voorbij zou komen met zn bak die iets van 100,000 euro kost :lol:
CyRaX

Post by CyRaX »

mr. X wrote:trouwens CyRaX is jou itr nog std? iig wel vet als je mar klein stukje weg hebt waar hij je dus niet voorbij zou komen met zn bak die iets van 100,000 euro kost :lol:

Kheb alleen een cat-back van Invidia....verder is mijn schatje standaard.... :wink:

Maar ik denk dat er heel wat bij komt kijken wil je dit geweld bij kunnen houden met een R....

Misschien in het bochtenwerk.... :roll: :D
ITR1689

Post by ITR1689 »

CyRaX wrote:
Misschien in het bochtenwerk.... :roll: :D

Daar gaat het om bij een ITR, niet sprintjes. Voor sprintjes kan je beter een 4WD of RWD nemen.
chris

Post by chris »

had laatst op mn werk de RS6 van ene meneer maurits van oranje :lol:

wel genieten idd om daarmee te rijden :shock:, vervelend snel..
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Even als vergelijk.

Autovisie heeft weer z'n wintertest gepubliseerd
Vooral de rondetijden op zandvoort vergelijken met mijn eigen tijden is leuk.

Ik noem:
Porsche Cayman S: 2.03,87
Subaru Impreza WRX STi 2,5 liter 2.05,22
Volkswagen Golf R32 DSG 2.10,08
BMW 130i 2.11,50
Subaru legacy 3.0 R spec B 2.12,12
Ford Mustang GT 2.12,61
Mazda MX-5 2.0i 2.14,02
Audi A4 DTM 2.14,05
Saab 9-3 Sport estate Aero 2.15,08

De rest reed in natte omstandigheden, bovenstaande hadden een droge baan.

Mijn tijd: 2.10,8......... WHOEHAHAHAAHA!!!

Ok, mischien niet helemaal te vergelijken. Ik reed op Yokohama a-038 semi slicks, maar ik heb deze tijd nagenoeg geevenaard op m'n gewone Bridgestone Potenza S-03's
En dit was niet met m'n 2 liter motor, maar met m'n 218pk toda cam'd B18. Martin reed deze tijd exact ook dus ik ben niet de enige die het kan.
Plus dat de bovenstaande tijden door een prof coureur gereden werden en ik maar een beetje een wannabee coureur ben.

Geeft een beetje aan hoe belachelijk goed een ITR is! Oja, ik rij met stock suspension en op de remblokken na stock remmen!

Dusse........ hoe goed was die Audi ook alweer? ;)
WinFreak

Post by WinFreak »

Wanneer gaan we tijden zien van jou met nieuwe blok frank?
Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Als het weer een beetje weer wordt, deze natte zooi is maar niks.
HondArd

Post by HondArd »

Gaskleppie wrote:Even als vergelijk.

Autovisie heeft weer z'n wintertest gepubliseerd
Vooral de rondetijden op zandvoort vergelijken met mijn eigen tijden is leuk.

Ik noem:
Porsche Cayman S: 2.03,87
Subaru Impreza WRX STi 2,5 liter 2.05,22
Volkswagen Golf R32 DSG 2.10,08
BMW 130i 2.11,50
Subaru legacy 3.0 R spec B 2.12,12
Ford Mustang GT 2.12,61
Mazda MX-5 2.0i 2.14,02
Audi A4 DTM 2.14,05
Saab 9-3 Sport estate Aero 2.15,08

De rest reed in natte omstandigheden, bovenstaande hadden een droge baan.

Mijn tijd: 2.10,8

:worshippy:

[quote="Gaskleppie"]Dusse........ hoe goed was die Audi ook alweer? ]
:thumbs: Ik kan me trouwens niet herinneren dat ze de ITR ooit serieus hebben getest bij AV. De ATR wel (zelfs een duurtest mee gedaan), maar ik weet zeker dat als ze de ITR ooit serieus hadden getest, dat zelfs Ton Roks er van overtuigd zou zijn geraakt dat een voorwiel aangedreven sportauto echt bestaat.
BugsM

Post by BugsM »

AccordTypeaRd wrote: Ik kan me trouwens niet herinneren dat ze de ITR ooit serieus hebben getest bij AV. De ATR wel (zelfs een duurtest mee gedaan), maar ik weet zeker dat als ze de ITR ooit serieus hadden getest, dat zelfs Ton Roks er van overtuigd zou zijn geraakt dat een voorwiel aangedreven sportauto echt bestaat.

Waar kan ik trouwens die tests terugvinden? Ik ben op zoek naar testresultaten van ATR's, maar kan nergens iets vinden... :cry:
chris

Post by chris »

mn buurman is een van de redacteuren van de AV...als ik m tegenkom zal ik eens voorstellen om de ITR te doen :wink:
HondArd

Post by HondArd »

BugsM wrote:Waar kan ik trouwens die tests terugvinden? Ik ben op zoek naar testresultaten van ATR's, maar kan nergens iets vinden... :cry:
Het was in '98-'99. Ik heb ze allemaal thuis liggen. In de supertest dat jaar kwam 'ie ook langs en daar werd 'ie 4e overall. Duurtest liep van eind '98 tot eind '99
HondArd

Post by HondArd »

chris wrote:mn buurman is een van de redacteuren van de AV...als ik m tegenkom zal ik eens voorstellen om de ITR te doen :wink:

Lijkt me wel leuk om deze een keer tegen te komen bij bijzonder gebruikt, maar een serieuze cirquit-test (wel een beetje laat, maar goed) zal zeker niet verkeerd zijn. Als ik de AV's napluis op aanwezigheid van de ITR kom je niet veel tegen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ze hebben wel eens een speciaal stuk over een auto gek met z'n auto. Daar zou ik best wel een keertje in willen meewerken!
Geef je buurman maar een hint. hihi!
Ik ben trouwens ook al een jaartje of 15 lid van Autovisie dus ik ken alle redacteuren nog net niet persoonlijk ;)
BugsM

Post by BugsM »

AccordTypeaRd wrote:
BugsM wrote:Waar kan ik trouwens die tests terugvinden? Ik ben op zoek naar testresultaten van ATR's, maar kan nergens iets vinden... :cry:
Het was in '98-'99. Ik heb ze allemaal thuis liggen. In de supertest dat jaar kwam 'ie ook langs en daar werd 'ie 4e overall. Duurtest liep van eind '98 tot eind '99

Zou je dat eventueel willen inscannen? :D :?:
wilco

Post by wilco »

Bestaat zo iets ook voor de ITR en ik denk dat er wel meerdere oren naar een ATR test stukje hebben
Locked