DC5 nieuw type op bestmotoring
DC5 nieuw type op bestmotoring
De nieuwe best motoring bevat een flink stuk over de licht gewijzigde DC5 integra.
Torrentje staat hier.:
http://www.torrentspy.com/download.asp?id=324901
Test DC5 tegen DC5 redesign.
DC5 tegen RX8/IS300/MX5 turbo/Civic type R/Impreza
Ook de DC2 komt nog even aan bod.
De aflevering begint met een 500pk Nismo R34 :shock:
Torrentje staat hier.:
http://www.torrentspy.com/download.asp?id=324901
Test DC5 tegen DC5 redesign.
DC5 tegen RX8/IS300/MX5 turbo/Civic type R/Impreza
Ook de DC2 komt nog even aan bod.
De aflevering begint met een 500pk Nismo R34 :shock:
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
yep, krijg em volgende week binnen, ben benieuwd, ook wordt de dc2 weer gereviewed :lol: 8)
Deze dus:
Filmpje hiervan is trouwens ook te vinden op www.bestmotoringvideo.com
Deze dus:

Filmpje hiervan is trouwens ook te vinden op www.bestmotoringvideo.com
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
Re: DC5 nieuw type op bestmotoring
S2KJan wrote:De aflevering begint met een 500pk Nismo R34 :shock:
Das nog weining voor een skyline 500 pk ze halen ook ongeveer 1000 pk uit die dingen d8 ik 8)
Civic Type S
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Das nog weining voor een skyline 500 pk ze halen ook ongeveer 1000 pk uit die dingen d8 ik
Klopt, maar probeer daar maar eens een snelle rondetijd mee te rijden, dat ene rondje blaast ie de hele boel nog op vanwege overhitting, boven dien weten we van nismo dat zij een gigantisch goede circuit wagen afleveren die ook nog eens heel blijft na 5 rondjes VOL stampen en dat is altijd goed te zien.
1000pk is leuk voor een rollenbank, maar nismo is ongekend goed in het afstellen van een circuitwagen, das leuker dan domme pk's :wink:
-
- Posts: 667
- Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
- Contact:
Mau il-Vec wrote:Das nog weining voor een skyline 500 pk ze halen ook ongeveer 1000 pk uit die dingen d8 ik
Klopt, maar probeer daar maar eens een snelle rondetijd mee te rijden, dat ene rondje blaast ie de hele boel nog op vanwege overhitting, boven dien weten we van nismo dat zij een gigantisch goede circuit wagen afleveren die ook nog eens heel blijft na 5 rondjes VOL stampen en dat is altijd goed te zien.
1000pk is leuk voor een rollenbank, maar nismo is ongekend goed in het afstellen van een circuitwagen, das leuker dan domme pk's :wink:
Daar heb je helemaal gelijk in je moet er ook mee kunne rijden :-)
Civic Type S
eteuben wrote:Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.
Te kleine markt. De DC5 Type R wordt alleen met stuur rechts gebouwd. Blijkbaar vinden ze het te duur om een Type R model met het stuur links te ontwikkelen. Voor de normale non-type R DC5 is de markt nog kleiner denk ik (in Europa).
In de UK zie je wel veel geimporteerde JDM DC5 Type R's.
Ik denk ook dat de DC5 te dicht bij de civic type R zit. Als honda hem hier gaat verkopen snoept ie waarschijnlijk alleen verkopen weg van de civic type R, dus zou honda geld uitgeven om met zichzelf te concureren.
Niet echt zinnig marketingtechnisch gezien, wel jammer voor ons.
Niet echt zinnig marketingtechnisch gezien, wel jammer voor ons.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
ITR1689 wrote:eteuben wrote:Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.
Te kleine markt. De DC5 Type R wordt alleen met stuur rechts gebouwd. Blijkbaar vinden ze het te duur om een Type R model met het stuur links te ontwikkelen.
Dit heeft er niks mee te maken, van RHD naar LHD zitten echt geen grote "ontwikkeltijden en -kosten" tussen, want die auto rijdt al in LHD rond in de VS (RSX). Jan is er echter dichter bij, ze willen niet van de CTR markt snoepen. Jammer inderdaad voor ons.

IvoG wrote:Dit heeft er niks mee te maken, van RHD naar LHD zitten echt geen grote "ontwikkeltijden en -kosten" tussen, want die auto rijdt al in LHD rond in de VS (RSX).
Toch hebben ze nog geen LHD DC5 Type R voor de VS gemaakt. Ik neem aan dat de markt daar wel groot genoeg is. Als ze een LHD DC5-R hebben gemaakt, dan wordt het een stuk makkelijker om dat ook in Europa te verkopen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Hij kwam bij lange na niet door de veiligheids tests, crash tests etc.
Ze hebben hem zo licht mogelijk geprobeerd te houden en daarom heel wat vereiste voorzieningen voor de states weggelaten.
Dit naderhand inbouwen ging niet meer zonder opnieuw te beginnen. Plus dat het R-gehalte dan te laag zou worden/
Ze hebben hem zo licht mogelijk geprobeerd te houden en daarom heel wat vereiste voorzieningen voor de states weggelaten.
Dit naderhand inbouwen ging niet meer zonder opnieuw te beginnen. Plus dat het R-gehalte dan te laag zou worden/
eteuben wrote:Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.
Via grijze import komt er wel een incidentele DC5 naar Europa. Zag er trouwens op de weg terug naar huis in Zwitserland eentje staan. Het ging echter te snel (zat op de snelweg en hij stond op een landweggetje schuin daarboven) maar ik herkende hem meteen. Was dezelfde kleur als die van de banner van Type-R-Boy. Dus ik weet niet hoe het officieel in Zwitserland zit, maar het is wel een mooie bak om in het echt te zien.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact: