DC5 nieuw type op bestmotoring

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

DC5 nieuw type op bestmotoring

Post by S2KJan »

De nieuwe best motoring bevat een flink stuk over de licht gewijzigde DC5 integra.

Torrentje staat hier.:

http://www.torrentspy.com/download.asp?id=324901

Test DC5 tegen DC5 redesign.
DC5 tegen RX8/IS300/MX5 turbo/Civic type R/Impreza
Ook de DC2 komt nog even aan bod.

De aflevering begint met een 500pk Nismo R34 :shock:
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

yep, krijg em volgende week binnen, ben benieuwd, ook wordt de dc2 weer gereviewed :lol: 8)

Deze dus:

Image

Filmpje hiervan is trouwens ook te vinden op www.bestmotoringvideo.com
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Deze is trouwens ook wel leuk:



Image

Kan je zien hoe de nsx-r de vloer aanveegt met al dat ferrari, lambo en carrera spul :wink:
Geweldig! puur op wegligging en dat met 280pk :wink:
bUnDiE
Posts: 21
Joined: Mon Jun 13, 2005 7:18 pm

Post by bUnDiE »

yeahhhhh

6laps circuit racing...

1 DC5
2 scooby
3 CTR

fuck subaru! hehe
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

DC2-R is toch meer Type R....
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

absoluut! Zo puur worden ze nooit meer gemaakt.
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

De Die-Hards hebben gesproken :lol:

Maar de DC5 is veel mooier 8)
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Re: DC5 nieuw type op bestmotoring

Post by Type-S-Boy »

S2KJan wrote:De aflevering begint met een 500pk Nismo R34 :shock:


Das nog weining voor een skyline 500 pk ze halen ook ongeveer 1000 pk uit die dingen d8 ik 8)
Civic Type S
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Das nog weining voor een skyline 500 pk ze halen ook ongeveer 1000 pk uit die dingen d8 ik


Klopt, maar probeer daar maar eens een snelle rondetijd mee te rijden, dat ene rondje blaast ie de hele boel nog op vanwege overhitting, boven dien weten we van nismo dat zij een gigantisch goede circuit wagen afleveren die ook nog eens heel blijft na 5 rondjes VOL stampen en dat is altijd goed te zien.

1000pk is leuk voor een rollenbank, maar nismo is ongekend goed in het afstellen van een circuitwagen, das leuker dan domme pk's :wink:
Type-S-Boy
Posts: 667
Joined: Thu Jul 15, 2004 11:28 am
Contact:

Post by Type-S-Boy »

Mau il-Vec wrote:
Das nog weining voor een skyline 500 pk ze halen ook ongeveer 1000 pk uit die dingen d8 ik


Klopt, maar probeer daar maar eens een snelle rondetijd mee te rijden, dat ene rondje blaast ie de hele boel nog op vanwege overhitting, boven dien weten we van nismo dat zij een gigantisch goede circuit wagen afleveren die ook nog eens heel blijft na 5 rondjes VOL stampen en dat is altijd goed te zien.

1000pk is leuk voor een rollenbank, maar nismo is ongekend goed in het afstellen van een circuitwagen, das leuker dan domme pk's :wink:


Daar heb je helemaal gelijk in je moet er ook mee kunne rijden :-)
Civic Type S
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

eteuben wrote:Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.

Te kleine markt. De DC5 Type R wordt alleen met stuur rechts gebouwd. Blijkbaar vinden ze het te duur om een Type R model met het stuur links te ontwikkelen. Voor de normale non-type R DC5 is de markt nog kleiner denk ik (in Europa).
In de UK zie je wel veel geimporteerde JDM DC5 Type R's.
S2KJan
Posts: 184
Joined: Sat Feb 19, 2005 3:55 pm

Post by S2KJan »

Ik denk ook dat de DC5 te dicht bij de civic type R zit. Als honda hem hier gaat verkopen snoept ie waarschijnlijk alleen verkopen weg van de civic type R, dus zou honda geld uitgeven om met zichzelf te concureren.

Niet echt zinnig marketingtechnisch gezien, wel jammer voor ons.
Nurburgring blauwe S2000 2005
Alfa rosso 155Q4 wb 1995
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Inderdaad jammer voor ons. :cry: Ben het met je eens, dat ie concurrent is van zijn eigen broer, de Civic R.
Tis ook geen snelloper (qua verkoopantallen :wink: :lol: ) ...
IvoG
Posts: 2402
Joined: Wed Jun 11, 2003 1:32 pm

Post by IvoG »

ITR1689 wrote:
eteuben wrote:Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.

Te kleine markt. De DC5 Type R wordt alleen met stuur rechts gebouwd. Blijkbaar vinden ze het te duur om een Type R model met het stuur links te ontwikkelen.

Dit heeft er niks mee te maken, van RHD naar LHD zitten echt geen grote "ontwikkeltijden en -kosten" tussen, want die auto rijdt al in LHD rond in de VS (RSX). Jan is er echter dichter bij, ze willen niet van de CTR markt snoepen. Jammer inderdaad voor ons. :(
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Dit heeft er niks mee te maken, van RHD naar LHD zitten echt geen grote "ontwikkeltijden en -kosten" tussen, want die auto rijdt al in LHD rond in de VS (RSX).

Toch hebben ze nog geen LHD DC5 Type R voor de VS gemaakt. Ik neem aan dat de markt daar wel groot genoeg is. Als ze een LHD DC5-R hebben gemaakt, dan wordt het een stuk makkelijker om dat ook in Europa te verkopen.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Hij kwam bij lange na niet door de veiligheids tests, crash tests etc.
Ze hebben hem zo licht mogelijk geprobeerd te houden en daarom heel wat vereiste voorzieningen voor de states weggelaten.
Dit naderhand inbouwen ging niet meer zonder opnieuw te beginnen. Plus dat het R-gehalte dan te laag zou worden/
HondArd
Posts: 2650
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:11 pm

Post by HondArd »

eteuben wrote:Weet iemand een reden waarom een DC5 model nooit in Europa geleverd is/wordt?
Tis een schitterend model, die bij een klein publiek erg geliefd is.


Via grijze import komt er wel een incidentele DC5 naar Europa. Zag er trouwens op de weg terug naar huis in Zwitserland eentje staan. Het ging echter te snel (zat op de snelweg en hij stond op een landweggetje schuin daarboven) maar ik herkende hem meteen. Was dezelfde kleur als die van de banner van Type-R-Boy. Dus ik weet niet hoe het officieel in Zwitserland zit, maar het is wel een mooie bak om in het echt te zien.
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Kheb The beast unleashed gezien en het is een erg leuke dvd voor CTR en ITR rijders :!:

Ook de oude ITR DC2 komt nog aan bod, erg leuk :wink:
Locked