ATR Wielen en andere tuning (afgesplitst)
JAMES-san wrote:Hallo R-drivers,
Misschien een domme vraag maar als "iedereen" aan nieuwe velgen toe is/was waarom hebben jullie dan niet gezamelijk gekocht dat had vast wel een lagere prijs te weeg gebracht......... bij de een of andere velgen'boer'............ tóch? Of op z'n minst een rondvraag op ons forum kunnen plaatsen hierover? Verder veel plezier met die mooie rondingen
JAMES-san
James-san Type-R United Customers. Strak plan eigenlijk.
@JAMES-san: Jij bent toch ooit eens bezig geweest met een nieuw soort luchtfilter voor een ATR? Je liet er een paar mooie grafieken van zien bij de jaarvergadering. Hoe staat het daar trouwens mee?
Inderdaad zoals IVO reeds aan heeft gegeven. komt van K&N Typhoon. IK ben in blijde verwachting daarvan. Productie daarvan zou ongeveer 2/3 maanden(iets langer voor mij omdat ik die 'icepipe' in het gemoffeld rood wilde hebben net als onze 'kleppendeksel') in beslag nemen voordat ik 'm kon verwachten. Zodra het zóver is horen jullie ALLEMAAL ervan........
Doegies,
JAMES-san
Doegies,
JAMES-san
Is een 7x19 velg hetgeen uniek is en dus onder en ATR moet passen.
ET waarde is 45, echter heb nog steeds geen bericht. Wacht nog een twee a drietal weken en dan is mijn geduld op. Bandenmaat 225/35/19 of als dit toch nog te breed is 215/35/19, mijn voorkeur gaat uit naar 225.
P.S. Voor degene die het interreseert, ik heb inmiddels bij TCC mijn ATR voorzien van een cold-air intake/spruitstuk/lichter vliegwiel/einddempers/ benzinedrukregelaar. Moet wel zeggen dat het in combinatie met het max. toerental van 8600 heftig is.
ET waarde is 45, echter heb nog steeds geen bericht. Wacht nog een twee a drietal weken en dan is mijn geduld op. Bandenmaat 225/35/19 of als dit toch nog te breed is 215/35/19, mijn voorkeur gaat uit naar 225.
P.S. Voor degene die het interreseert, ik heb inmiddels bij TCC mijn ATR voorzien van een cold-air intake/spruitstuk/lichter vliegwiel/einddempers/ benzinedrukregelaar. Moet wel zeggen dat het in combinatie met het max. toerental van 8600 heftig is.
Bi-honda
Ik wil wel een keer meerijden Han om dat mee te maken. Ik maak me echter echt zorgen over de ET waarde i.c.m. met 19" velgen.
Overigens: ik kwam er op het circuit achter dat in het geval van mijn ATR, ik zelf de beperkende factor ben. Daarom ben ik dat onderdeel nu aan het tunen. :idea:
Ik heb deze posts uit de andere thread gehaald, omdat er 2 gesprekken door elkaar liepen, ik raakte zelf de kluts bijna kwijt! :lol:
Overigens: ik kwam er op het circuit achter dat in het geval van mijn ATR, ik zelf de beperkende factor ben. Daarom ben ik dat onderdeel nu aan het tunen. :idea:
Ik heb deze posts uit de andere thread gehaald, omdat er 2 gesprekken door elkaar liepen, ik raakte zelf de kluts bijna kwijt! :lol:
Han wrote:Is een 7x19 velg hetgeen uniek is en dus onder en ATR moet passen.
Hallo Han,
Ik ben zeer benieuwd naar de onderdelen...heb je daar geen foto's van? Wat voor een merk einddempers heb je genomen by the way, zit ook na te denken om die ook te gaan vervangen.
Mvg. Kar-ming
Merk einddempers is Sebring, alternatieven zijn er niet meer behalve op maat laten maken !
Ik ben 18 juni in Tilburg (uitdeuk en taxatiedag), dan kun je het zien. Wanneer je hier niet aanwezig bent zal foto's maken en op het forum zetten zodra de auto af is. Dit is incl. velgen/verlaging/achterspoiler (laag).
Ik ben 18 juni in Tilburg (uitdeuk en taxatiedag), dan kun je het zien. Wanneer je hier niet aanwezig bent zal foto's maken en op het forum zetten zodra de auto af is. Dit is incl. velgen/verlaging/achterspoiler (laag).
Bi-honda
Ivo, waarom twijfel je over de ET maat, i.g.v. een 7j velg zal deze 1 cm verder naar buiten steken dan de standaard velg. Moet mijnsinziens geen probleem zijn. Onder mijn vorige ATR had ik 8.5x19 AZEV velgen met een ET van ~ 42, dit was incl. verlaging niet mooi echter wel acceptabel.
Nu wil daarentegen dat de velg/band binnen de carousserie valt.
Nu wil daarentegen dat de velg/band binnen de carousserie valt.
Bi-honda
Dit is mijn persoonlijke mening hoor! Misschien heb ik het fout, maar dat weet ik dus niet. Komt 'ie dan:
De ATR heeft een spoorbreedte die 1 cm breder is dan de gewone Accord. Hier zijn de ingenieurs van Honda na uitgebreid testen op o.a. de Nürburgring op gekomen. Door de auto uit te rusten met een velg met ET45 ipv ET55 wordt de spoorbreedte 2cm breder! :idea: :shock:
Als je dan ook nog eens gaat verlagen, (zie dit topic voor meer info), dan verstoor je mijns insziens de zo goed uitgekiende balans van de ATR, zoals door Honda bedacht en ontworpen. Het zal nog wel rijden, maar het gedrag zal anders zijn. Vooral op het circuit zal dit zich openbaren naar mijn idee.
Maar als je geen circuitrijder bent en alleen in rechte lijnen hard wil, dan zal het misschien ook niet merken denk ik.
De ATR heeft een spoorbreedte die 1 cm breder is dan de gewone Accord. Hier zijn de ingenieurs van Honda na uitgebreid testen op o.a. de Nürburgring op gekomen. Door de auto uit te rusten met een velg met ET45 ipv ET55 wordt de spoorbreedte 2cm breder! :idea: :shock:
Als je dan ook nog eens gaat verlagen, (zie dit topic voor meer info), dan verstoor je mijns insziens de zo goed uitgekiende balans van de ATR, zoals door Honda bedacht en ontworpen. Het zal nog wel rijden, maar het gedrag zal anders zijn. Vooral op het circuit zal dit zich openbaren naar mijn idee.
Maar als je geen circuitrijder bent en alleen in rechte lijnen hard wil, dan zal het misschien ook niet merken denk ik.
Goedenavond ATR´-es,
M.b.t.die eindempers SUPERSPRINT heeft voor onze ATR toch ook nog steeds een ´complete uitlaat´: vanaf KAT, dus dikke tussenpijp, en L + R ovale 80x120 mm einddempers en die claimen vermogens winst !!!!!!) en vlgs.mij heeft REMUS ook eindempers L/R: 97x80 mm
Dus keuze genoeg ! Ik wil ook nog steeds ander einddempers dus als wij met meerdere gaan kunnen wij misschien een deal sluiten .......
Prettige avond., JAMES-san
M.b.t.die eindempers SUPERSPRINT heeft voor onze ATR toch ook nog steeds een ´complete uitlaat´: vanaf KAT, dus dikke tussenpijp, en L + R ovale 80x120 mm einddempers en die claimen vermogens winst !!!!!!) en vlgs.mij heeft REMUS ook eindempers L/R: 97x80 mm
Dus keuze genoeg ! Ik wil ook nog steeds ander einddempers dus als wij met meerdere gaan kunnen wij misschien een deal sluiten .......
Prettige avond., JAMES-san
-
Merk einddempers is Sebring, alternatieven zijn er niet meer behalve op maat laten maken !
Ik heb toen ook lopen kijken naar supersprint, sebring etc. maar ik vond ze geen van allen mooi.
supersprint ziet eruit van ik wil wel maar ik kan niet.
sebring was volgens mij rond,
Dus ik heb ze op maat laten maken bij jim ( hyperformance )
gr. Peter
-
-