Powerchip voor ATR.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
CWATR

Powerchip voor ATR.

Post by CWATR »

Kwam deze website tegen: http://www.accord-type-r.com/modules.ph ... file=index

Die kerel claimt dat ie zo'n 23 pk extra heeft door een Powerchip.
http://www.autosport-fr.com/nouveau_sit ... nomod1=481

Ik weet niet of dat een gemeten en bewezen waarde is maar ik kan het me niet voorstellen....zoveel winst met herprogrammering van de ecu.

Ik stuur die gast vanavond nog een mailtje om te vragen of die extra 23 pk bewezen zijn op een rollenbank of dat hij maar klakkeloos aanneemt dat de claim van powerchips juist is...

Heeft iemand hier een andere chip in z'n ATR?
Voodoo

Post by Voodoo »

Hmmm...zeer interessant. Eventjes bestuderen :-?
Nyther

Post by Nyther »

lijkt me sterk.. 23pk door een chippie? mischien als je een 3 liter turbodiesel + chip hebt ala maar no way op een jappaner.. mischien 3-5 pk ofzo maximum... maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit....
CWATR

Post by CWATR »

Nou, ik ben benieuwd....heb die kerel een email gestuurd.
CWATR

Post by CWATR »

Trouwens, als je naar die site van Powerchip kijkt dan klopt er geen zak van.....acceleratie 0-400m duurt volgens hun bij de standaard ATR 16.0 seconden...met Powerchip 15.5) Echt niet dus....mijn standaard ATR met ging bijna een seconde sneller (G-tech pro 15.1 gemeten ....meerdere malen maar dat was met de originele uitlaat).

Bovendien claimen ze een gain van 17 pk maar is het vermogen voor een Powerchip uigerustte ATR 233 pk....da's 233-212=21pk ?!

Dit soort claims vind ik zeer ongeloofwaardig. ik denk dat ik die gasten is ga vragen om een dynosheet.

Als dit echt zou zijn dan zijn dat de goedkoopste pk's die je kunt wensen....naar 233pk voor 400 euro.

groeten.
Voodoo

Post by Voodoo »

Vaag, geef je een seintje als je de dynosheet van ze binnen hebt? Geloof er niets van, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
CWATR

Post by CWATR »

Voodoo, denk je echt dat die gastn een dynosheet zullen sturen? Ik ben altijd sceptisch met dit soort bedrijven die zulke claims doen....

ciao.
Voodoo

Post by Voodoo »

CWATR wrote:Voodoo, denk je echt dat die gastn een dynosheet zullen sturen? Ik ben altijd sceptisch met dit soort bedrijven die zulke claims doen....

ciao.

Hahaha...nee heb je, ja kan je krijgen toch! :lol: De kans zal wel heell klein zijn dat ze wat opsturen, maar je kan niets uitsluiten.
IvoG

Post by IvoG »

De ECU van de ATR heeft geen socket voor een chip, dus zal elke wijziging met soldeerbout moeten gebeuren of er moet eerst een socket ingezet worden.
stoede

Post by stoede »

IvoG wrote:De ECU van de ATR heeft geen socket voor een chip, dus zal elke wijziging met soldeerbout moeten gebeuren of er moet eerst een socket ingezet worden.

ik had toen een piggyback erin want je moest de originele ecu voor de gek houden
CWATR

Post by CWATR »

Zoals verwacht: geen reactie!

Waardeloos, huh.
Voodoo

Post by Voodoo »

CWATR wrote:Zoals verwacht: geen reactie!

Waardeloos, huh.

Hahaha...just full of XXXX! Wel jammer.
Locked