Goh, ik vond het al zo verdacht dat ik rond de 1:11 uitkwam, of is dat een normaal verbruik als je het rustig aandoet en zo af en toe de VTEC er in laat knallen.
1 op 11? Gasgeven doe je toch met de meest rechtse pedaal, he? Niet de middelste. Ik rij meestal zo'n 1 op 9 met de ATR. Als ik het echt heel, heeeel rustig aan doe en niet of weinig vtec dan haal ik 1 op 10-10.5 .....maar dat gebeurt dus heel zelden :lol:
CWATR wrote:1 op 11? Gasgeven doe je toch met de meest rechtse pedaal, he? Niet de middelste. Ik rij meestal zo'n 1 op 9 met de ATR. Als ik het echt heel, heeeel rustig aan doe en niet of weinig vtec dan haal ik 1 op 10-10.5 .....maar dat gebeurt dus heel zelden :lol:
Het lukt me voor geen meter om rustig aan te doen, je weet waar je aan begint als je zo'n auto aanschaft. Heb nog steeds veel plezier met mijn ATR ondanks het hoge verbruik. :razz:
kijk dat bedoelde ik bij mijn topicje in ëven voorstellen" mijn wrx deed gemiddeld 1 op 8 <--normaal gebruik....1/10 nooit gehaald......meest van de tijd 1\6...1\7..turbo trapte bij 3000rpm al in is ook wel lastig om RUSTIG te rijden trouwens :roll: ....mijn ctr weet ik nog niet maar denk zoals jullie aangeven wel haalbaar is 1/9... :wink:
1 op 10 is vrij goed voor zo'n zware bak (en zware motor) als de ATR. Mijn ITR weegt 1060 kg en toch rij ik maar gemiddeld 1 op 11. Af en toe 1 op 12.
De CTR/K20 motor is moderner en moet wel zuiniger zijn dan de B18 en de H22.
Is het geen idee om eens een keer als clubmeeting een zogenaamde zuinigheidsmarathon in het leven te roepen? Uitgaande van het gemiddelde verbruik wat er voor opgegeven wordt (zie bijvoorbeeld de diverse autojaarboeken) proberen een verbruik te realiseren die nog zuiniger is, en degene die procentueel het zuinigst rijdt is dan de winnaar? Het maakt dan niet uit of je met een ATR, CTR of ITR aan de wedstrijd meedoet, enkel het opgegeven gemiddelde verbruik (dus niet wat je zelf rijdt) is maatgevend. Wel handig is dan wel dat je er niet te veel aan getuned heb, maar dat houdt het helemaal spannend.
Begrijp me niet verkeerd, op een paar kleine probleempjes na ben ik echt super tevreden met mijn ATR, en ik ga hem zeker eens een keer "uitlaten" in Duitsland (vooral het stuk voorbij de vroegere grens met de DDR richting Berlijn is een aanrader), maar ik vind het persoonlijk (ook) een sport om een zo zuinig mogelijk verbruik te realiseren, in plaats van een zo snel mogelijke rondetijd op de Nürnbergring.
Een ATR heb ik om gas mee te geven. ...it's the Law !!!Zijn ze ook voor gemaakt. Dus een zuinigheid wedstrijd doen met zo'n soort auto......dacht het niet :wink:
Benzineverbruik is naar mijn mening lineair met het plezier dat ik in die ~320-350km heb beleefd. Laat mij maar vaker tanken, dus.
Een ATR heb ik om gas mee te geven. ...it's the Law !!!Zijn ze ook voor gemaakt. Dus een zuinigheid wedstrijd doen met zo'n soort auto......dacht het niet :wink:
Benzineverbruik is naar mijn mening lineair met het plezier dat ik in die ~320-350km heb beleefd. Laat mij maar vaker tanken, dus.
als je de airco aanzet verbruikt de motor ongeveer 10% meer brandstof had ik ergens gelezen. starten zonder gas te geven helpt ook bij het zuinig rijden. ramen dichtlaten onder het rijden. en onder zn vtec punt houden helpt ook wel denk ik zomaar :razz:
mr. X wrote:als je de airco aanzet verbruikt de motor ongeveer 10% meer brandstof had ik ergens gelezen. starten zonder gas te geven helpt ook bij het zuinig rijden. ramen dichtlaten onder het rijden. en onder zn vtec punt houden helpt ook wel denk ik zomaar :razz:
En de correcte bandenspanning, ook niet geheel onbelangrijk 8)
mr. X wrote:als je de airco aanzet verbruikt de motor ongeveer 10% meer brandstof had ik ergens gelezen. starten zonder gas te geven helpt ook bij het zuinig rijden. ramen dichtlaten onder het rijden. en onder zn vtec punt houden helpt ook wel denk ik zomaar :razz:
En de correcte bandenspanning, ook niet geheel onbelangrijk 8)
Ook belangrijk: ver vooruit kijken en afstand houden. Hoef je niet op het laatste moment te remmen en kun je de auto een beetje laten uitrollen.