ICE TOPIC

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Voodoo

ICE TOPIC

Post by Voodoo »

Nou ben ik al een tijdje aan het rondneuzen voor wat speakers etc etc om de geluidskwaliteit in mijn auto op te krikken. Ik heb dus totaal geen geen verstand van audio. Helaas is er geen topic over ICE in de forum van Type R Club. Zijn er misschien in de toekomst plannen om een nieuwe topic op het gebied van audio toe te voegen?

Groet,

Voodoo
IvoG

Post by IvoG »

Heb jij volgens mij net gedaan! :lol:

Kijk hier eens naar: ATR speaker installatie (in het Engels)
Voodoo

Post by Voodoo »

IvoG wrote:Heb jij volgens mij net gedaan!

:o ops: O, maar ik bedoel ook op het index scherm.
IvoG

Post by IvoG »

Jij bedoelt een heel forum eraan wijden? Dat hoeft volgens mij niet, zoveel valt er niet over te discussieren hier. In dit topic kunnen alle tips en vragen komen, desnoods splitsen we af en toe en gaan elders verder. :wink:
Voodoo

Post by Voodoo »

Ok, ik wacht wel af...thxx :-)
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

ik heb zelf DLS en ben er goed over tevreden.

( ben met een inbouwcentrum bezig voor clubkorting )

http://www.dls.se
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Ik heb echt van alles wat Polk MOMO , JBL , Sony werk allemaal goed bij elkaar :D
Civic Type S
Dimer

Post by Dimer »

ICE!? dat kost gewicht!!
Nyther

Post by Nyther »

Ik heb er een volledige RF punch install in liggen

compo setje aan voorzijde 60w rms

16cm 3 weg's achter 50w rms

stage 2 subwoofer 200w rms

4 kanaals versterker 4x50w rms

Optima yellowtop, alles 25mm2 bekabeling, tsunami digitale accuklemmen, oehlbach rca kabels

Moet er nog in: aparte amp voor sub, 2Farad tsunami condensator, accu achterin, alles 35 of 50mm2 bekabeling en een navigatie/dvd scherm.

Het kost idd gewicht maar ik kan in 1 minuut de sub en de amps verwijderen... liever een lekker muziekje in de auto dan die 0,1 sec sneller tijd wat ik neer kan zetten in het dagelijkse verkeer... zonder de hifi erin. plus ik heb reserveriwel enzo al eruit en cf kap etc dus dat compenseert zich wel ;)
Type-S-Boy

Post by Type-S-Boy »

Zo is het anders is het ook zo stil in je wagen :D
Civic Type S
DC2

Post by DC2 »

Wat zijn voorbeelden van goeie speakers voorin voor de itr? De inbouwdiepte valt tegen, waardoor de keuze beperkt is.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Pioneer heeft goeie 16 cm speakers met een gereduceerd diepte voor voorin. TS-E16xx TS-G16xx of zoiets.
Anders moet je gewoon dat plastic kapje onder handen nemen. Heb ik ook gedaan, een paar weken erna weer alle speakers eruit gesloopt.. :D
Voodoo

Post by Voodoo »

Heeft hier iemand ook ervaring met een actieve subwoofer, ik ben nogal lui om een versterker in te bouwen :razz:
Ik heb mijn oog laten vallen op het model TS-WX206A van Pioneer.

Image

Of is het wel aan te raden om alles apart in te bouwen?
Nyther

Post by Nyther »

typeR2004 wrote:Wat zijn voorbeelden van goeie speakers voorin voor de itr? De inbouwdiepte valt tegen, waardoor de keuze beperkt is.

De inbouwdiepte hoef je niet per direct naar te kijken, want de ruimte tussen de speaker en het plastic afschermkapje op je deur is vrij groot dus je kunt gewoonafstandbussen tussen de speaker en het frame van de deur zetten, om zo de inbouwdiepte te vergroten... zo het ik dat ook gedaan! ik zou i.i.g voor een goede compo gaan met een crossover en áltijd met een versterker aansturen, geluid wat de radio geeft is bagger en je blaast er binnend e korste keren je speaker me op ( je blaast een speaker 10x sneller op met weinig vermogen als met te veel vermogen! dit klinkt gek maar het heeft met "in balans zijn van de magneet en spoel" te maken )
Nyther

Post by Nyther »

Voodoo wrote:Heeft hier iemand ook ervaring met een actieve subwoofer, ik ben nogal lui om een versterker in te bouwen :razz:
Ik heb mijn oog laten vallen op het model TS-WX206A van Pioneer.

Image

Of is het wel aan te raden om alles apart in te bouwen?

verschil tussen zon actief ding en een 12inch sub met aparte amp is alsof je van een kever overstapt naar je R.......

inbouw is zeker niet moeilijk en alles is netjes weg te werken, de klank wat een 12inch sub geeft in een gesloten kist is ook veel strakker en dieper als zon actieve sub die immers maar een 8 inch sub erin heeft zitten...
Nyther

Post by Nyther »

ITR1689 wrote:Anders moet je gewoon dat plastic kapje onder handen nemen. Heb ik ook gedaan

aiai plastic kapje beschadigt? had niet eens gevoeven, lees mijn vorige reaktie maar eens :lol:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Nyther wrote:
typeR2004 wrote:Wat zijn voorbeelden van goeie speakers voorin voor de itr? De inbouwdiepte valt tegen, waardoor de keuze beperkt is.

De inbouwdiepte hoef je niet per direct naar te kijken, want de ruimte tussen de speaker en het plastic afschermkapje op je deur is vrij groot dus je kunt gewoonafstandbussen tussen de speaker en het frame van de deur zetten, om zo de inbouwdiepte te vergroten... zo het ik dat ook gedaan!

Hoe zien die bussen eruit? Is de rand van de speaker wel afgesloten dan?
Nyther

Post by Nyther »

ITR1689 wrote:
Nyther wrote:

De inbouwdiepte hoef je niet per direct naar te kijken, want de ruimte tussen de speaker en het plastic afschermkapje op je deur is vrij groot dus je kunt gewoonafstandbussen tussen de speaker en het frame van de deur zetten, om zo de inbouwdiepte te vergroten... zo het ik dat ook gedaan!

Hoe zien die bussen eruit? Is de rand van de speaker wel afgesloten dan?

in mijn geval heb ik dikke rubberen bussen van 1 cm gebruikt, rand is niet afgesloten, ook niet nodig, tis geen sub wat kist nodig heeft, maar de echte die hards bouwen er wel een kist achter ja, maar das onbegonnen werk.. je kunt tevens ook van mdf een ring op maat maken....
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik zou de rand wel afdichten, anders is de geluidsproductie niet optimaal. De holle deur werkt zelf als een klankkast (kist).
Nyther

Post by Nyther »

ja das waar maar die ruimte is zowieso veel te groot voor die speaker dus geludisproductie zal nooit optimaal zijn omdat er in die holle ruimte ook weer flinke grote gaten zitten dus heeft geen zin om de rand dicht te maken als er 2cm naast de speaker een gat van 20cm diameter zit in de deur, enige goed eoplossing is een perfect op maat gemaakte mdf ksit die de juiste liters inhoud lucht bevat als opgegeven staat in de specificatie van de speaker, maar goed, de meeste mensen horen het verschil toch niet zo ;) maar je hebt wel gelijk dat het beter is als er een klankkast achter zit
Locked