Page 1 of 3
spruitstuk welke???
Posted: Thu Mar 10, 2005 3:22 pm
by Guest
ff een discussie op gang brengen, misschien als eens eerder geweest, maar toch;
wat zijn de ideeen en ervaringen met uitlaatspruitstukken,
je hebt de keuze uit 4-1 en 4-2-1, de eerste voor mid- tot top-end power en de andere van low- to mid-end power.
Welke zouden jullie kiezen voor een (integra) typeR?
verder wat voor merk(en) is (zijn) aan te bevelen;
invidia, dc sport, spoon, supersprint, OBX......? voor het 'beste' resultaat. wat zijn daar de ervaringen mee.
ben benieuwd, sta nl op het punt er een aan te gaan schaffen binnenkort.
Posted: Thu Mar 10, 2005 4:16 pm
by HONDA
Posted: Thu Mar 10, 2005 10:00 pm
by Guest
thx dat helpt al Vteccie.
vraagje alleen hierover. Ik heb al meerdere keren en ook in deze link JDM gezien.
Wat is dat? een specificatie, een merk? :-?
Posted: Thu Mar 10, 2005 11:03 pm
by IvoG
JDM = Japanese Domestic Market
USDM = United States Domestic Market
EUDM = European Domestic Market
Het staat voor welke markt een auto in is uitgebracht, en dus ook of een onderdeel voor een auto uit die markt is. Verschillende markten hebben verschillende specificaties, en doorgaans is JDM beter (maar niet altijd).
Posted: Thu Mar 10, 2005 11:13 pm
by ITR1689
De ITR JDM spruitstuk heeft een 65 mm grote flens. Daar moet je op letten.
Posted: Fri Mar 11, 2005 7:12 am
by Gaskleppie
En die MOET je ook hebben. het nadeel is dat je dan dus ook een kat/katvervanger met grotere koppeling moet hebben.
Maar het is het zeker waard! De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Bij sommige shops wordt je dan aangewezen op een JDM kat. Maar die is korter dan de europese kat. Dan moet je je uitlaatsysteem weer aanpassen. Er zijn ook losse flensen te koop die je op je standaard kat/katvervanger kan zetten.
De katvervangers zijn meestal al dik 60mm dus daar past zo'n grotere flens perfect op!
Posted: Fri Mar 11, 2005 9:21 am
by Voodoo
Gaskleppie wrote:En die MOET je ook hebben. het nadeel is dat je dan dus ook een kat/katvervanger met grotere koppeling moet hebben.
Maar het is het zeker waard! De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Bij sommige shops wordt je dan aangewezen op een JDM kat. Maar die is korter dan de europese kat. Dan moet je je uitlaatsysteem weer aanpassen. Er zijn ook losse flensen te koop die je op je standaard kat/katvervanger kan zetten.
De katvervangers zijn meestal al dik 60mm dus daar past zo'n grotere flens perfect op!
Heb je ook een adres waar je de losse flensen kan halen of bestellen?
Posted: Fri Mar 11, 2005 9:43 am
by Guest
dat betekent dus wel dat ik dat expliciet erbij moet vermelden/vragen als ik bv voor een Dcsport ga. Ik las op hun site, dat 55 en 60 mm geleverd kan worden voor de ITR, maar er is dus ook een 65mm.
Posted: Fri Mar 11, 2005 11:40 am
by ITR1689
integraR wrote:dat betekent dus wel dat ik dat expliciet erbij moet vermelden/vragen als ik bv voor een Dcsport ga. Ik las op hun site, dat 55 en 60 mm geleverd kan worden voor de ITR, maar er is dus ook een 65mm.
Als het de JDM versie is, dan is het zeker de 65mm versie. De DC JDM 4-1 spruit is op zich wel OK qua prestaties, maar hij hangt vrij laag onder de carterpan. Moet je dus ook op letten als je auto verlaagd is/wordt. De Peak performance hangt ook vrij laag. De Honda JDM 4-1 is beter wat dat betreft, ongeveer 1 cm onder de carterpan.
Posted: Fri Mar 11, 2005 2:37 pm
by stannyitr
De jdm dc sports 4-1 is toch 1 van de beste prijs-kwaliteit-performance :!:
Posted: Fri Mar 11, 2005 3:23 pm
by ITR1689
stannyitr wrote:De jdm dc sports 4-1 is toch 1 van de beste prijs-kwaliteit-performance :!:
Ben ik voor 50% mee eens.... Qua performance en prijs is ie goed.
Nadelen zijn:
- hangt een beetje laag boven de grond
- Bij de keramische versie gebruiken ze zacht staal
- De roestvrij stalen versie is minder roestvrij dan je zou denken. En het materiaal is een beetje dun vgl. met andere merken.
Posted: Fri Mar 11, 2005 6:50 pm
by Gaskleppie
Toch heb ik met de rvs dc spruit geen problemen gehad. Ik rij er al weer knap lang mee en hij is ook nog eens ingebonden. Dit zou scheuren moeten veroorzaken maar ik heb helemaal nergens last van! Hij heeft het al die jaren perfect gehouden en qua performance is hij ook OK.
De keramische versie rij je zo plat, dat is absoluut waar.
En de ground clearance is kut!
Posted: Fri Mar 11, 2005 8:29 pm
by CyRaX
Gaskleppie wrote:De ITR reageerd mega goed op dikkere uitlaten.
Ik zeg ja.
Neem je bv een Kamikaze (wordt aanbevolen bij superchargen) gaat dat zeker goed komen.
Dit is ook een dikke, en deze presteerd zeer goed.
Ik heb hem ook op mijn ongeblazen b16a laten zetten.....en dat ding ging hard.....ik zeg: hoe dikker hoe beter.
Posted: Sat Mar 12, 2005 9:53 am
by Guest
iemand ook enig idee hoe een brushed uitlaatspruitstuk eruit ziet? kan me daar niet echt iets bij voorstellen. Is dat zoiets als deze link laat zien?
http://www.hondaproducts.com/IBS/Simple ... 94406.html
foto's op internet zijn nou niet allemaal eenduidig, ziet plaatjes met brushed als onder titel wat zeker weten coat of polist is. :-?

Posted: Sun Mar 13, 2005 1:38 pm
by rallyintegraR
Weet iemand waar je zo'n JDM spruitstuk, dat gaskleppie bedoeld, in Vlaanderen kunt bestellen??
Posted: Sun Mar 13, 2005 8:51 pm
by Gaskleppie
Ja, NIET bij Intertuning..........
Woon je in de buurt bij Antwerpen? Dan kan je naar AVB, of naar R-speed die ook hier op het Forum te vinden is.
Posted: Mon Mar 14, 2005 5:18 pm
by stannyitr
Heb mijn jdm dc 4-1 bij intertuning besteld en ben nog aant wachten(3 maanden) :-? ,zou al in belgie zijn geariveerd maar nog niet bij it :cry: .
avb,r-speed,r power,...
Posted: Mon Mar 14, 2005 7:51 pm
by rallyintegraR
Ik heb ook al zo'n leuke ervaring met IT achter de rug met het bestellen van een Hondata computer voor een Civic VTI . Toen hij er eindelijk na een jaar was ben ik naar daar gereden, enkele uren op de bank om af te stellen en wat bleek: 5 pk winst voor €1000. :cry:
Posted: Mon Mar 14, 2005 7:57 pm
by rallyintegraR
Oh ja, bedankt voor de info. Ik ga binnenkort eens langs bij één van die zaken om te informeren. Nog een vraagje: zo'n katvervanger, is dat echt nodig. Ik heb hem bij mij gewoon vervangen door een stuk buis van 45mm. :lol:
Posted: Mon Mar 14, 2005 8:14 pm
by stannyitr
Buis is even goed :lol: maar is 45 mm niet wat smal :?:
Originele diameter is toch al 57 mm.
JDM :arrow: 60mm
Oliver van it was nochtans aant stoefen dat hem van u ne beker had gekrege na een overwinning als gevolg van die hondadata :razz: .