Niet willen starten
Niet willen starten
Ik heb het volgende zeer vervelende probleem:
Als de ITR ongeveer meer dan 2 dagen heeft stil gestaan, en ik wil hem starten, dan lukt dat bijna niet.
Hiermee bedoel ik:
De startmotor draait, echter de b18 wilt niet starten.
Als ik lang genoeg blijf starten, dan doet ie het na ongeveer 20 seconden
Dan lijkt het net of ze eerst op 3 poten loopt (auto schokt hevig), want na ongeveer 15 seconden hoor ik een soort "klik" en dan loopt ze weer mooi.
Dit probleem doet zich alleen voor als de wagen langer dan 1,5 dag stil heeft gestaan.
Anders start ze altijd meteen.
Wat kan dit zijn.
Ps: De accu is al vervangen door een nieuw exemplaar.
Tevens heeft ze net een grote beurt gehad, en is ook het benzine filter/bougies luchtfilter enz vervangen.
Als de ITR ongeveer meer dan 2 dagen heeft stil gestaan, en ik wil hem starten, dan lukt dat bijna niet.
Hiermee bedoel ik:
De startmotor draait, echter de b18 wilt niet starten.
Als ik lang genoeg blijf starten, dan doet ie het na ongeveer 20 seconden
Dan lijkt het net of ze eerst op 3 poten loopt (auto schokt hevig), want na ongeveer 15 seconden hoor ik een soort "klik" en dan loopt ze weer mooi.
Dit probleem doet zich alleen voor als de wagen langer dan 1,5 dag stil heeft gestaan.
Anders start ze altijd meteen.
Wat kan dit zijn.
Ps: De accu is al vervangen door een nieuw exemplaar.
Tevens heeft ze net een grote beurt gehad, en is ook het benzine filter/bougies luchtfilter enz vervangen.
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Zou idd best wel eens kunnen!
Injectoren reinigen kan zowiezo geen kwaad! Je zou kunnen beginnen met een flesje reiniger in je tank te gooien. Als het beter wordt gooi je het er bij een tweede tankbeurt nog een keer in voor het betere resultaat.
En anders ultrasoon later reinigen.
Of je laat het door je dealer doen, kost ongeveer €160. Mijn motor liep op drie cilinders en de hele motor trilde als een gek. Nadat de injectoren gereinigd was...liep hij weer perfect! Maar ik weet niet of dit bij jou afspeelt.
Trouwens, bijna alle B series motoren hebben problemen met los geraakte stroomverdelerrotorschroef. Iedereen met een B16 of B18 zou dat een keer moeten checken.
Gewoon ff de stroomverdelerkap eraf halen en je ziet het meteen....
De motor draait gewoon met een losgeraakt schroefje, maar dan minder soepel.
Gewoon ff de stroomverdelerkap eraf halen en je ziet het meteen....
De motor draait gewoon met een losgeraakt schroefje, maar dan minder soepel.
Re: Niet willen starten
CyRaX wrote:Ik heb het volgende zeer vervelende probleem:
Als de ITR ongeveer meer dan 2 dagen heeft stil gestaan, en ik wil hem starten, dan lukt dat bijna niet.
Hiermee bedoel ik:
De startmotor draait, echter de b18 wilt niet starten.
Als ik lang genoeg blijf starten, dan doet ie het na ongeveer 20 seconden
Dan lijkt het net of ze eerst op 3 poten loopt (auto schokt hevig), want na ongeveer 15 seconden hoor ik een soort "klik" en dan loopt ze weer mooi.
Dit probleem doet zich alleen voor als de wagen langer dan 1,5 dag stil heeft gestaan.
Anders start ze altijd meteen.
Wat kan dit zijn.
Ps: De accu is al vervangen door een nieuw exemplaar.
Tevens heeft ze net een grote beurt gehad, en is ook het benzine filter/bougies luchtfilter enz vervangen.
Ok zelfde probleem hier, hoe langer ie stil staat des te erger de startproblemen zijn..
als ie 2 dagen stil staat, moe tik 4x starten en dan loopt ie op 3 cylinders en na 10 sec slaat de 4e cylinder in
bij 3-4 dagen stil staan kan ik een half uur jengelen emt ding en tussenpozen houden van 5 min bij starten en dan komt ie langzaam op gang 2cyl, 3 cyl en na een tidje pas de 4e
heeeeeeel irritant
mensen op straat kijken met zon blik van : "tsst dat heb je met zon honda civic, prul"
aarghhhh
CyRaX wrote:Allen thnx voor het meedenken.
De wagen staat inmiddels bij de Honda dealer, en ik heb ze alle tips meegegeven over wat het mogelijk zou kunnen zijn. Met de nadruk op het injectoren verhaal.
Als ik weet/hoor wat het is geweest zal ik het posten ter lering en vermaak.... :wink:
Graag gedaan, ik ben zeer benieuwd wat nou de euvel precies is :-)
En Nyther, dit komt me wel heeel bekend voor. Wacht eerst even af hoe het afgelopen is met CyRaX en of het geholpen heeft om de injectoren te reinigen. En je hebt toch een ITR en geen Civic..dus het moet zijn, weer zon Honda Integra prul :lol:
Re: Niet willen starten
Nyther wrote:als ie 2 dagen stil staat, moe tik 4x starten en dan loopt ie op 3 cylinders en na 10 sec slaat de 4e cylinder in
bij 3-4 dagen stil staan kan ik een half uur jengelen emt ding en tussenpozen houden van 5 min bij starten en dan komt ie langzaam op gang 2cyl, 3 cyl en na een tidje pas de 4e
Wat je zelf kan proberen is eerst gaspedaal helemaal intrappen voor 5 minuten en dan pas proberen te starten. Kijk of dit helpt.
Re: Niet willen starten
ITR1689 wrote:Nyther wrote:als ie 2 dagen stil staat, moe tik 4x starten en dan loopt ie op 3 cylinders en na 10 sec slaat de 4e cylinder in
bij 3-4 dagen stil staan kan ik een half uur jengelen emt ding en tussenpozen houden van 5 min bij starten en dan komt ie langzaam op gang 2cyl, 3 cyl en na een tidje pas de 4e
Wat je zelf kan proberen is eerst gaspedaal helemaal intrappen voor 5 minuten en dan pas proberen te starten. Kijk of dit helpt.
Mja zal eens proberen, maar het moet verholpen worden, zelfs de slopel van me oma start beter :cry:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Goed is het nooit!
Je hebt een redelijk hoog compressie motortje wat gewoon goed moet lopen.
Als hij zo rot start is er wat aan de hand. Zo zou het best kunnen dat hij goed LIJKT te lopen na een kilometertje, maar dat de injectoren half verstopt zitten. Het kan je motor slopen.
Kijk maar naar Voodoo. Die had ook geen compressie meer op 1 cilinder na een vuile injector. Zoveel invloed kan het dus geven.
Oplossen die problemen!
Je hebt een redelijk hoog compressie motortje wat gewoon goed moet lopen.
Als hij zo rot start is er wat aan de hand. Zo zou het best kunnen dat hij goed LIJKT te lopen na een kilometertje, maar dat de injectoren half verstopt zitten. Het kan je motor slopen.
Kijk maar naar Voodoo. Die had ook geen compressie meer op 1 cilinder na een vuile injector. Zoveel invloed kan het dus geven.
Oplossen die problemen!
De Honda dealer adviseerde mij een tijdje geleden om ook regelmatig injectie cleaner in de tank te gooien. De benzine schijnt een stuk vuiler geworden te zijn vergeleken met 5 jaar terug. Bepaalde motoren hebben daar last van en andere weer niet, de ITR helaas wel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Het probleem is opgelost:
Het waren zwaar vervuilde injectoren.
Nadat deze waren gereinigd liep ze weer als een zonnetje. Allen bedankt voor de adviezen.
Hoe dit probleem zo ineens de kop opsteekt blijft een beetje een raadsel.
Ik tank ALTIJD bij de BP dus dan verwacht ik wel schone/kwaliteits benzine. Het kan zich langzaam zijn gaan ophopen en nu dus openbaren.
Hoe dan ook, ik donder er nu wel wat vaker injectiereiniger doorheen. :wink:
Het waren zwaar vervuilde injectoren.
Nadat deze waren gereinigd liep ze weer als een zonnetje. Allen bedankt voor de adviezen.
Hoe dit probleem zo ineens de kop opsteekt blijft een beetje een raadsel.
Ik tank ALTIJD bij de BP dus dan verwacht ik wel schone/kwaliteits benzine. Het kan zich langzaam zijn gaan ophopen en nu dus openbaren.
Hoe dan ook, ik donder er nu wel wat vaker injectiereiniger doorheen. :wink: