Niet willen starten

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
CyRaX

Niet willen starten

Post by CyRaX »

Ik heb het volgende zeer vervelende probleem:

Als de ITR ongeveer meer dan 2 dagen heeft stil gestaan, en ik wil hem starten, dan lukt dat bijna niet.
Hiermee bedoel ik:
De startmotor draait, echter de b18 wilt niet starten.
Als ik lang genoeg blijf starten, dan doet ie het na ongeveer 20 seconden
Dan lijkt het net of ze eerst op 3 poten loopt (auto schokt hevig), want na ongeveer 15 seconden hoor ik een soort "klik" en dan loopt ze weer mooi.

Dit probleem doet zich alleen voor als de wagen langer dan 1,5 dag stil heeft gestaan.
Anders start ze altijd meteen.

Wat kan dit zijn.

Ps: De accu is al vervangen door een nieuw exemplaar.
Tevens heeft ze net een grote beurt gehad, en is ook het benzine filter/bougies luchtfilter enz vervangen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

ontsteking rot, of beginnend rot?
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

vocht misschien :?:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Of je injectoren lekken, waardoor de verbrandingskamers langzaam verzuipen na het motor afzetten.

Na wat ronddraaien van de motor is het weer weg, en dan start ie weer.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zou idd best wel eens kunnen!
Injectoren reinigen kan zowiezo geen kwaad! Je zou kunnen beginnen met een flesje reiniger in je tank te gooien. Als het beter wordt gooi je het er bij een tweede tankbeurt nog een keer in voor het betere resultaat.

En anders ultrasoon later reinigen.
Voodoo

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:Zou idd best wel eens kunnen!
Injectoren reinigen kan zowiezo geen kwaad! Je zou kunnen beginnen met een flesje reiniger in je tank te gooien. Als het beter wordt gooi je het er bij een tweede tankbeurt nog een keer in voor het betere resultaat.

En anders ultrasoon later reinigen.

Of je laat het door je dealer doen, kost ongeveer €160. Mijn motor liep op drie cilinders en de hele motor trilde als een gek. Nadat de injectoren gereinigd was...liep hij weer perfect! Maar ik weet niet of dit bij jou afspeelt.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Trouwens, bijna alle B series motoren hebben problemen met los geraakte stroomverdelerrotorschroef. Iedereen met een B16 of B18 zou dat een keer moeten checken.
Gewoon ff de stroomverdelerkap eraf halen en je ziet het meteen....
De motor draait gewoon met een losgeraakt schroefje, maar dan minder soepel.
CyRaX

Post by CyRaX »

Allen thnx voor het meedenken.

De wagen staat inmiddels bij de Honda dealer, en ik heb ze alle tips meegegeven over wat het mogelijk zou kunnen zijn. Met de nadruk op het injectoren verhaal.

Als ik weet/hoor wat het is geweest zal ik het posten ter lering en vermaak.... :wink:
Nyther

Re: Niet willen starten

Post by Nyther »

CyRaX wrote:Ik heb het volgende zeer vervelende probleem:

Als de ITR ongeveer meer dan 2 dagen heeft stil gestaan, en ik wil hem starten, dan lukt dat bijna niet.
Hiermee bedoel ik:
De startmotor draait, echter de b18 wilt niet starten.
Als ik lang genoeg blijf starten, dan doet ie het na ongeveer 20 seconden
Dan lijkt het net of ze eerst op 3 poten loopt (auto schokt hevig), want na ongeveer 15 seconden hoor ik een soort "klik" en dan loopt ze weer mooi.

Dit probleem doet zich alleen voor als de wagen langer dan 1,5 dag stil heeft gestaan.
Anders start ze altijd meteen.

Wat kan dit zijn.

Ps: De accu is al vervangen door een nieuw exemplaar.
Tevens heeft ze net een grote beurt gehad, en is ook het benzine filter/bougies luchtfilter enz vervangen.

Ok zelfde probleem hier, hoe langer ie stil staat des te erger de startproblemen zijn..

als ie 2 dagen stil staat, moe tik 4x starten en dan loopt ie op 3 cylinders en na 10 sec slaat de 4e cylinder in

bij 3-4 dagen stil staan kan ik een half uur jengelen emt ding en tussenpozen houden van 5 min bij starten en dan komt ie langzaam op gang 2cyl, 3 cyl en na een tidje pas de 4e

heeeeeeel irritant

mensen op straat kijken met zon blik van : "tsst dat heb je met zon honda civic, prul"

aarghhhh
Voodoo

Post by Voodoo »

CyRaX wrote:Allen thnx voor het meedenken.

De wagen staat inmiddels bij de Honda dealer, en ik heb ze alle tips meegegeven over wat het mogelijk zou kunnen zijn. Met de nadruk op het injectoren verhaal.

Als ik weet/hoor wat het is geweest zal ik het posten ter lering en vermaak.... :wink:

Graag gedaan, ik ben zeer benieuwd wat nou de euvel precies is :-)

En Nyther, dit komt me wel heeel bekend voor. Wacht eerst even af hoe het afgelopen is met CyRaX en of het geholpen heeft om de injectoren te reinigen. En je hebt toch een ITR en geen Civic..dus het moet zijn, weer zon Honda Integra prul :lol:
ITR1689

Post by ITR1689 »

Nyther wrote:als ie 2 dagen stil staat, moe tik 4x starten en dan loopt ie op 3 cylinders en na 10 sec slaat de 4e cylinder in

bij 3-4 dagen stil staan kan ik een half uur jengelen emt ding en tussenpozen houden van 5 min bij starten en dan komt ie langzaam op gang 2cyl, 3 cyl en na een tidje pas de 4e

Wat je zelf kan proberen is eerst gaspedaal helemaal intrappen voor 5 minuten en dan pas proberen te starten. Kijk of dit helpt.
Nyther

Post by Nyther »

ITR1689 wrote:
Nyther wrote:als ie 2 dagen stil staat, moe tik 4x starten en dan loopt ie op 3 cylinders en na 10 sec slaat de 4e cylinder in

Wat je zelf kan proberen is eerst gaspedaal helemaal intrappen voor 5 minuten en dan pas proberen te starten. Kijk of dit helpt.

Mja zal eens proberen, maar het moet verholpen worden, zelfs de slopel van me oma start beter :cry:
stannyitr

Post by stannyitr »

Bougies vervangen kan dikwijls wonderen doen
Nyther

Post by Nyther »

hmm dat maar eens doen, trouwens als ie op 3cyl loopt, dan is dat binnen 500 meter rijden weg, kan het kwaad als ik dat stukje rij>
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Goed is het nooit!
Je hebt een redelijk hoog compressie motortje wat gewoon goed moet lopen.
Als hij zo rot start is er wat aan de hand. Zo zou het best kunnen dat hij goed LIJKT te lopen na een kilometertje, maar dat de injectoren half verstopt zitten. Het kan je motor slopen.
Kijk maar naar Voodoo. Die had ook geen compressie meer op 1 cilinder na een vuile injector. Zoveel invloed kan het dus geven.

Oplossen die problemen!
HONDA

Post by HONDA »

De Honda dealer adviseerde mij een tijdje geleden om ook regelmatig injectie cleaner in de tank te gooien. De benzine schijnt een stuk vuiler geworden te zijn vergeleken met 5 jaar terug. Bepaalde motoren hebben daar last van en andere weer niet, de ITR helaas wel.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CyRaX

Post by CyRaX »

Het probleem is opgelost:

Het waren zwaar vervuilde injectoren.
Nadat deze waren gereinigd liep ze weer als een zonnetje. Allen bedankt voor de adviezen.

Hoe dit probleem zo ineens de kop opsteekt blijft een beetje een raadsel.
Ik tank ALTIJD bij de BP dus dan verwacht ik wel schone/kwaliteits benzine. Het kan zich langzaam zijn gaan ophopen en nu dus openbaren.
Hoe dan ook, ik donder er nu wel wat vaker injectiereiniger doorheen. :wink:
HONDA

Post by HONDA »

Wat kost dat ultra soon reinigen Frank?
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
ITR1689

Post by ITR1689 »

Ik las ergens dat veel auto's last hebben van vervuilde injectoren omdat benzine steeds minder zwavel bevat. Zwavel heeft een smerende werking waardoor vuil makkelijker blijft zitten.
CyRaX

Post by CyRaX »

VTECCIE wrote:Wat kost dat ultra soon reinigen Frank?

Dat zal ik nog even voor je navragen (het was namelijk garantie werk).....je hoort het morgen!
Locked