Page 1 of 2
Valve cover
Posted: Wed Dec 08, 2004 9:28 pm
by Voodoo
Aan de foto is goed te zien dat het verf aan de voorkant eraf is, hoogstwaarschijnlijk door hitte of slijtage. Maar heeft iemand een tip voor mij om het weer op orde te maken? Behalve dan een nieuwe valvecover te bestellen.
Thxxx

Posted: Wed Dec 08, 2004 9:32 pm
by Tom
Laten spuiten?!
Posted: Wed Dec 08, 2004 9:41 pm
by Voodoo
Tom wrote:Laten spuiten?!
Ik denk dat ik op hetzelfde bedrag uitkom als ik een nieuwe bestel :-?
€175 = H22 valvecover
Posted: Wed Dec 08, 2004 9:56 pm
by IvoG
Of je doet het zelf?
Want welke garantie heb je dat een nieuwe niet hetzelfde doet? Als je het zelf doet kan je het later nog een keer overdoen.
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:10 pm
by HONDA
Pas op met zelf doen... Je zou niet de eerste zijn waarbij het blok in de soep loopt omdat je de kleppendeksel zelf straalt en spuit. Het schijnt niet mee te vallen om de deksel goed schoon te krijgen na stralen. Gevolg, troep in het blok en in de pompen en dus alles naar de klote.
Op het CRX forum heb ik er sowieso al een stuk of 5 gezien met dit probleem.
Posted: Wed Dec 08, 2004 10:22 pm
by IvoG
Als het een ander wel lukt, is het maar een kwestie van kennis en kunde. Maar toch goede raad, DHZ is niet voor iedereen weggelegd! :idea:
Posted: Thu Dec 09, 2004 7:16 pm
by Gaskleppie
Ik heb wel eens iemand gezien die ook de binnenkant gespoten had.
Nou, die verf heeft presies 5 minuten daar gezeten, daarna dreef het rond in de olie. Alles verstopt, blok verrot!
Posted: Thu Dec 09, 2004 8:16 pm
by Voodoo
Gaskleppie wrote:Ik heb wel eens iemand gezien die ook de binnenkant gespoten had.
Nou, die verf heeft presies 5 minuten daar gezeten, daarna dreef het rond in de olie. Alles verstopt, blok verrot!
Oe...das nou niet zo slim :shock:
Kan moeilijk alleen dat stukje spuiten vanwege de kleurverschil vrees ik.
Misschien toch overwegen om een nieuwe cover te bestellen, als ik het veilig wil spelen.
Posted: Thu Dec 09, 2004 10:38 pm
by Jelte,89
Tjah... Ga maar eens na wat een H22 blok kost?!

Posted: Fri Dec 10, 2004 9:21 am
by IvoG
Voodoo wrote:Misschien toch overwegen om een nieuwe cover te bestellen, als ik het veilig wil spelen.
Of misschien overwegen om het gewoon te laten voor wat het is? Want als je een nieuwe hebt is het misschien maar een jaartje of 2 goed, en dan begint het weer helemaal opnieuw.

Posted: Fri Dec 10, 2004 10:13 am
by HONDA
Ik kan het wel begrijpen. :-)
Mijn kleppendeksel heeft ook een kaal plekje van ongeveer 1cm x 1cm en dat irriteert me mateloos. Ik ga daarom ook een nieuwe deksel kopen.
Posted: Fri Dec 10, 2004 10:49 am
by IvoG
Ik begrijp het ook wel, de mijne is in veel ergere staat! :cry:
Alleen voor dat geld kan je allerlei andere dingen voor je auto kopen, zoals benzine, olie, etc. etc. Om elke 2 jaar een nieuw kleppendeksel te kopen lijkt me echt zonde, mijn motorkap staat meestal toch dicht, ik zie het dan toch niet. Alleen als je een en al show onder je motorkap wil, zou ik het niet afraden.
Posted: Fri Dec 10, 2004 10:56 am
by Jelte,89
Kun je het kleppen deksel er niet af halen?
Mischien kun je het ook wel gewoon bijwerken met een rooie stift......
Veel goedkoper !
Groeten Jelte
Posted: Fri Dec 10, 2004 11:06 am
by HONDA
IvoG wrote:Ik begrijp het ook wel, de mijne is in veel ergere staat! :cry:
Alleen voor dat geld kan je allerlei andere dingen voor je auto kopen, zoals benzine, olie, etc. etc. Om elke 2 jaar een nieuw kleppendeksel te kopen lijkt me echt zonde, mijn motorkap staat meestal toch dicht, ik zie het dan toch niet. Alleen als je een en al show onder je motorkap wil, zou ik het niet afraden.
Ach, vergeleken met de meeste tuningsprodukten is dit niet eens zo duur. Ik had een prijs van ongeveer 150 euro gehoord. Duur zat maar ook weer niet heel heftig. Mijn ITR is van 98, met een nieuwe deksel moet ik er dus weer minstens 6 jaar tegenaan kunnen. Ging een uitlaat maar zo lang mee... :wink:
Posted: Fri Dec 10, 2004 11:15 am
by HONDA
Overigens kan dit ook nog...
Een kennis van me spuit kleppendeksels. Dit is wat van zijn werk:
Glad gespoten en letters gepolijst
Blijft gegarandeerd mooi, verkleurd niet.
Deksel word afgebeten en vervolgens glad geschuurd en in de grondverf gezet. Hierna word het deksel met waterproof 800 geschuurd en gespoten. Letters worden naderhand gepolijst.
Voor de b16a1 heb ik een ruilsysteem voor handen....dus oude deksel brengen en je kunt gelijk nwe meenemen.
Ook intake piping spuiten is 1 van de mogelijkheden, word eveneens netjes voorbewerkt en eerst in de grondverf gezet.
Prijs: Deksel------150eurie
Posted: Fri Dec 10, 2004 12:05 pm
by IvoG
ATR kleppendeksel is rond de €240 IIRC
In carroseriekleur spuiten van het kleppendeksel en andere zaken is wel erg mooi, dan doe je het voor de show, en dan is het in mijn optiek wel geoorloofd. Je haalt toch niet een nieuwe carterpan omdat de huidige er vies en versleten uitziet? :wink:
Posted: Fri Dec 10, 2004 12:50 pm
by HONDA
Ik wel maar ik ben ook een juffrouw mier.
:-)
Posted: Fri Dec 10, 2004 1:24 pm
by IvoG
:roll: :lol:
Posted: Fri Dec 10, 2004 8:22 pm
by Gaskleppie
Een juffrouw? Meer een oud wijf!
Posted: Fri Dec 10, 2004 9:58 pm
by HONDA
Kappen he... anders was ik die camouflage zwarte auto niet. :lol: