Civic Type-R

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Guest

Civic Type-R

Post by Guest »

Hallo allemaal

Ik heb onlangs via via een civic type-r aangeboden gekregen, en heb daar wat vragen over.

De auto is van eind 2001 en heeft rond de 50000 KM gelopen. Het zou volgens zeggen om een goedonderhouden exemplaar gaan, met tevens een aantal aanpassingen die ook op het nieuwere model zouden zitten (modificatie ivm moeilijk te selecteren 2e versnelling bij koud weer, nieuwe synchromesh van alle versnellingen, nieuwe koppelingsplaat en aangepaste reactiestangen achterwielophanging). De auto is verder schadevrij en met airco.

Mijn vraag is wat een redelijke prijs voor deze auto is. Wellicht dat iemand ook nog tips heeft om mogelijke problemen te spotten.

Alvast mijn dank!
HONDA

Post by HONDA »

Nieuwe synchromesh ringen en nieuwe koppelingsplaten na 50.000 km? :-?

Dat lijkt me geen normaal onderhoud voor 50.000 km.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
IvoG

Post by IvoG »

Toch lijkt het me allemaal wel mogelijk hoor.

Als ik lees dat er modificaties zijn mbt. de versnellingsbak dan komt mij dat niet vreemd voor, en als je toch de bak eruit haalt om dat te fixen dan zou ik ook de koppelingsplaat en alle synchromeshringen vervangen, de arbeid kost meer dan die onderdelen.

De reactiestangen achter is mij ook bekend bij de CTR, ik weet alleen niet meer welk technisch bulletin nummer daarvoor was, heb jij die info meegekregen defiler?

Neem een potlood mee, en tik op wat panelen met de gum. Plaats het potlood op wat richels en naden om zo de gap te meten. Neem een emmer mee en wat schoonmaakspullen en vraag of je de auto mag wassen, dan ga je beter naar de lak kijken (als hij nu buiten staat en vies is zeker een aanrader!).

Maak een afspraak om te gaan kijken/rijden en neem iemand mee met verstand van CTR's/Honda's (bijv. iemand die er zelf ook eentje heeft hier op het forum).
Guest

Post by Guest »

De auto zou gebruikt zijn door de eigenaar van een honda dealer. Arbeidstijd kost ze dan erg weinig.

Een vader van een maatje van mij heeft een accord type-r. Ik kan komende zondag een aantal uur rijden, en ik denk dat ik daar dan ook maar even aanklop.
IvoG

Post by IvoG »

Welke Honda dealer is dit? Ik heb weleens in een CTR gereden die men voor testritten ingezet had, alleen had het arme ding maar 200KM op de teller toen wij het meekregen, en men had al de hele ochtend mee lopen knallen, en toen wij de dealer vroegen of dat geen probleem was zei hij dat er geen inrijdtijd meer nodig was, dat men dat tegenwoordig af fabriek al gedaan had! :shock:

Wij hebben toen ook maar mee geknald, maar ik zou het zelf niet hebben gekocht hoor!
Guest

Post by Guest »

De dealer zit in Ridderkerk.

Iemand een idee wat ik qua prijs kan verwachten? Ik heb een aantal sites doorgekeken maar dat zijn alle auto's van rond 2003. Deze prijzen liggen rond de 20.000 euro.
ITR1689

Post by ITR1689 »

Honda importeur zit in Ridderkerk.

Goed kijken of het een demomodel is geweest van Honda NL. Anders nooit zonder garantie kopen....
IvoG

Post by IvoG »

Die ene waar ik het over had was een xwarte.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

gekke kleur........
Dimer

Post by Dimer »

Dat van die 2e versnelling is inderdaad een probleem bij de oude CTR, ik heb het elke ochtend als ie koud is. Ik krijg 'm dan bijna niet in z'n 2!
Guest

Post by Guest »

Dat van die 2de versnelling is waar maar als de olie van de versnellings bak eenmaal op temp is schkelt ie bij mij gewoon smooth.
ITR1689

Post by ITR1689 »

IvoG wrote:Die ene waar ik het over had was een xwarte.

Die zwarte was de pers auto (Autovisie, Autoweek). Helemaal afgetrapt op het circuit en op straat.
De rode was de klantenauto voor proefritten. Ook helemaal afgetrapt op straat (door mij iig.)
ITR1689

Post by ITR1689 »

SlyDawg wrote:Dat van die 2de versnelling is waar maar als de olie van de versnellings bak eenmaal op temp is schkelt ie bij mij gewoon smooth.

Helpt andere MTF niet? Mischien die nieuwe Honda MTF II? Of Motul, etc.?
Guest

Post by Guest »

Helpt andere MTF niet? Mischien die nieuwe Honda MTF II? Of Motul, etc.?

Is misschien te proberen, je weet maar nooit.
Guest

Post by Guest »

Beetje jammer dat het dan toch een demo auto is geweest, heb daar niet zoveel trek in. Ik kreeg door dat de auto van de eigenaar zelf is geweest.

De auto zal waarschijnlijk op naam van het bedrijf staan waardoor je ook nooit meer kan nagaan of dit een demo auto is geweest. Ik zal van hem zelf vast en zeker een mooi verhaal krijgen ...

Iedergeval bedankt voor de reacties en ik ga zowiezo zondag een stukje rijden. Mijn enige ervaring in een honda is meerijden in een ATR. Ik kan nu iedergeval kijken of deze auto mij bevalt (zal vast wel).

Gr Michiel
Locked