Civic Type-R
Civic Type-R
Hallo allemaal
Ik heb onlangs via via een civic type-r aangeboden gekregen, en heb daar wat vragen over.
De auto is van eind 2001 en heeft rond de 50000 KM gelopen. Het zou volgens zeggen om een goedonderhouden exemplaar gaan, met tevens een aantal aanpassingen die ook op het nieuwere model zouden zitten (modificatie ivm moeilijk te selecteren 2e versnelling bij koud weer, nieuwe synchromesh van alle versnellingen, nieuwe koppelingsplaat en aangepaste reactiestangen achterwielophanging). De auto is verder schadevrij en met airco.
Mijn vraag is wat een redelijke prijs voor deze auto is. Wellicht dat iemand ook nog tips heeft om mogelijke problemen te spotten.
Alvast mijn dank!
Ik heb onlangs via via een civic type-r aangeboden gekregen, en heb daar wat vragen over.
De auto is van eind 2001 en heeft rond de 50000 KM gelopen. Het zou volgens zeggen om een goedonderhouden exemplaar gaan, met tevens een aantal aanpassingen die ook op het nieuwere model zouden zitten (modificatie ivm moeilijk te selecteren 2e versnelling bij koud weer, nieuwe synchromesh van alle versnellingen, nieuwe koppelingsplaat en aangepaste reactiestangen achterwielophanging). De auto is verder schadevrij en met airco.
Mijn vraag is wat een redelijke prijs voor deze auto is. Wellicht dat iemand ook nog tips heeft om mogelijke problemen te spotten.
Alvast mijn dank!
Nieuwe synchromesh ringen en nieuwe koppelingsplaten na 50.000 km? :-?
Dat lijkt me geen normaal onderhoud voor 50.000 km.
Dat lijkt me geen normaal onderhoud voor 50.000 km.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Toch lijkt het me allemaal wel mogelijk hoor.
Als ik lees dat er modificaties zijn mbt. de versnellingsbak dan komt mij dat niet vreemd voor, en als je toch de bak eruit haalt om dat te fixen dan zou ik ook de koppelingsplaat en alle synchromeshringen vervangen, de arbeid kost meer dan die onderdelen.
De reactiestangen achter is mij ook bekend bij de CTR, ik weet alleen niet meer welk technisch bulletin nummer daarvoor was, heb jij die info meegekregen defiler?
Neem een potlood mee, en tik op wat panelen met de gum. Plaats het potlood op wat richels en naden om zo de gap te meten. Neem een emmer mee en wat schoonmaakspullen en vraag of je de auto mag wassen, dan ga je beter naar de lak kijken (als hij nu buiten staat en vies is zeker een aanrader!).
Maak een afspraak om te gaan kijken/rijden en neem iemand mee met verstand van CTR's/Honda's (bijv. iemand die er zelf ook eentje heeft hier op het forum).
Als ik lees dat er modificaties zijn mbt. de versnellingsbak dan komt mij dat niet vreemd voor, en als je toch de bak eruit haalt om dat te fixen dan zou ik ook de koppelingsplaat en alle synchromeshringen vervangen, de arbeid kost meer dan die onderdelen.
De reactiestangen achter is mij ook bekend bij de CTR, ik weet alleen niet meer welk technisch bulletin nummer daarvoor was, heb jij die info meegekregen defiler?
Neem een potlood mee, en tik op wat panelen met de gum. Plaats het potlood op wat richels en naden om zo de gap te meten. Neem een emmer mee en wat schoonmaakspullen en vraag of je de auto mag wassen, dan ga je beter naar de lak kijken (als hij nu buiten staat en vies is zeker een aanrader!).
Maak een afspraak om te gaan kijken/rijden en neem iemand mee met verstand van CTR's/Honda's (bijv. iemand die er zelf ook eentje heeft hier op het forum).
Welke Honda dealer is dit? Ik heb weleens in een CTR gereden die men voor testritten ingezet had, alleen had het arme ding maar 200KM op de teller toen wij het meekregen, en men had al de hele ochtend mee lopen knallen, en toen wij de dealer vroegen of dat geen probleem was zei hij dat er geen inrijdtijd meer nodig was, dat men dat tegenwoordig af fabriek al gedaan had! :shock:
Wij hebben toen ook maar mee geknald, maar ik zou het zelf niet hebben gekocht hoor!
Wij hebben toen ook maar mee geknald, maar ik zou het zelf niet hebben gekocht hoor!
Beetje jammer dat het dan toch een demo auto is geweest, heb daar niet zoveel trek in. Ik kreeg door dat de auto van de eigenaar zelf is geweest.
De auto zal waarschijnlijk op naam van het bedrijf staan waardoor je ook nooit meer kan nagaan of dit een demo auto is geweest. Ik zal van hem zelf vast en zeker een mooi verhaal krijgen ...
Iedergeval bedankt voor de reacties en ik ga zowiezo zondag een stukje rijden. Mijn enige ervaring in een honda is meerijden in een ATR. Ik kan nu iedergeval kijken of deze auto mij bevalt (zal vast wel).
Gr Michiel
De auto zal waarschijnlijk op naam van het bedrijf staan waardoor je ook nooit meer kan nagaan of dit een demo auto is geweest. Ik zal van hem zelf vast en zeker een mooi verhaal krijgen ...
Iedergeval bedankt voor de reacties en ik ga zowiezo zondag een stukje rijden. Mijn enige ervaring in een honda is meerijden in een ATR. Ik kan nu iedergeval kijken of deze auto mij bevalt (zal vast wel).
Gr Michiel