Greddy Turbo
Greddy Turbo
Ik zit te denken om een Greddy Turbo kit (incl BOV, Intercooler e.d.) aan te schaffen, maar ik kan nergens goede informatie vinden.
Heeft iemand specs, grafieken en/of foto's van een CTR met Greddy turbo?
Heeft iemand specs, grafieken en/of foto's van een CTR met Greddy turbo?
Lees de diverse Honda forums eens na (CRX Club Holland, SLH, etc). Een Honda is niet zonder slag of stoot turbo proof.
Het is ook niet de aard van het beestje...
Het is ook niet de aard van het beestje...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 404
- Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
- Contact:
Ik weet dat er een hoop bij komt kijken, ik ben ook al in overleg met TCC.
Eerst wilde ik ook voor de Jackson supercharger gaan, maar die is niet leverbaar voor de CTR. Alleen voor de Si en dat schijnt dan weer net anders te zijn ivm toeren e.d.
Ik wil ook eerst alles onderzoeken voordat ik met zoveel geld ga smijten
Eerst wilde ik ook voor de Jackson supercharger gaan, maar die is niet leverbaar voor de CTR. Alleen voor de Si en dat schijnt dan weer net anders te zijn ivm toeren e.d.
Ik wil ook eerst alles onderzoeken voordat ik met zoveel geld ga smijten

- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Mau il-Vec wrote:Honda en Turbo, blijft lastig, als je er veilig mee wilt rijden komt er meer bij kijken dan turbo kit, BOV,intercooler.
Als je zoveel geld wilt gaan uitgeven kun je beter voor een Impreza of een Lancer gaan.
Deze blokken zijn er standaard al voor gemaakt om een turbo te verdragen.
Daar sta ik volledig achter. Alleen als je niets maar dan ook niets anders wil dan Honda is dit te overwegen. Maar het kost pakken geld.
Fred, geef eens een indicatie wat de turbo setup je nu ongeveer gekost heeft.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
VTECCIE wrote:Fred, geef eens een indicatie wat de turbo setup je nu ongeveer gekost heeft.
Tja, dat is moeilijk hoor. Maar je kan eens bij mijn spec's gaan zien en dan zo de prijzen gaan opzoeken. En sommige onderdelen maal twee of drie en vier :roll: . En dan de dichtingen niet vergeten want die dat is precies goud. Werkuren ook niet vergeten als je zelf niet doet. Natuurlijk is ook wel zo als je met zo'n zaken begint dat je ergens eens gaat babbelen over prijzen en enz...
Ik moet zonder overdrijven zeggen met 10.000 € kom je er niet. maar dan bedoel ik wel een deftige Turbo set-up. Je kan natuurlijk goedkoper starten. En ik zit al dik boven dat bedrag.
@Dimer
Gemiddelde CTR is 20.000 euro
Turbo setup is 10.000 euro
Totaal 30.000 euro
Daar heb je op 4.000 euro een EVO voor.
Gemiddelde CTR is 20.000 euro
Turbo setup is 10.000 euro
Totaal 30.000 euro
Daar heb je op 4.000 euro een EVO voor.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
EVO VIII is volgens mij 50.000,- en die van daarvoor vind ik niks, misschien de EVO V, maar dan toch liever een CTR
Na wat verder research gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat er in engeland een zaakje zit die JRSC bouwt voor de CTR. Dat is een stuk betrouwbaarder dan een turbo en het geeft alsnog een flinke dosis vermogen.
De kit die ik wel zie zitten (SC incl grotere injectoren, K-Pro ECU, JR headers, test-pipe en andere toebehoren) geeft zo'n 230 pk op de wielen en vanaf 1500 tpm heeft ie al meer koppel dan het max van een std CTR. En dit alles betrouwbaar!
De eigenaar van die zaak heeft dezelfde kit op z'n CTR, maar dan met een hogere boost en hij rijdt er elke dag mee naar z'n werk, naar en op de dragstrip.
En het inbouwen van de hele zooi kan ik zelf, m'n vader en ik hebben de NSX al meerdere keren uit elkaar gehaald (ook de SC).
Zondag ga ik met de NSX naar Almere om de koppeling te vervangen :twisted:

Na wat verder research gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat er in engeland een zaakje zit die JRSC bouwt voor de CTR. Dat is een stuk betrouwbaarder dan een turbo en het geeft alsnog een flinke dosis vermogen.
De kit die ik wel zie zitten (SC incl grotere injectoren, K-Pro ECU, JR headers, test-pipe en andere toebehoren) geeft zo'n 230 pk op de wielen en vanaf 1500 tpm heeft ie al meer koppel dan het max van een std CTR. En dit alles betrouwbaar!
De eigenaar van die zaak heeft dezelfde kit op z'n CTR, maar dan met een hogere boost en hij rijdt er elke dag mee naar z'n werk, naar en op de dragstrip.
En het inbouwen van de hele zooi kan ik zelf, m'n vader en ik hebben de NSX al meerdere keren uit elkaar gehaald (ook de SC).
Zondag ga ik met de NSX naar Almere om de koppeling te vervangen :twisted:
Dat is tegenwoordig normaal bij Tuningsbedrijven. Ik heb een half jaar geleden twee emails naar AVB gestuurd over een besteding van het luttele bedrag van 2000 euro. Toch geen kattepis lijkt me, ik moet nog antwoord krijgen...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007