Page 1 of 1
					
				mini-R --> ITR 1575 HELP!
				Posted: Thu Aug 05, 2004 1:58 pm
				by marco gooyaers
				Hoi lui,
De motor zit erin en loopt heerlijk (de final drive moet er nog wel in, dus de eerste versnelling heeft weinig nut nog)). Alleen werkt de achteruit niet. De pook moet vastgehouden worden, zodra je hem loslaat schiet hij uit z'n versnelling. Bekend probleem bij ITR's (synchromess????)???
De motor kwam uit een belgische ITR met typenummer 1575. Kent iemand de oude eigenaar?? Is de cambelt (als minirijder kan ik alleen in technisch engels denken :-) ) recentelijk vervangen wil ik namelijk vragen. De hele service history eigenlijk.
greetzz.,
Marco
			 
			
					
				
				Posted: Thu Aug 05, 2004 3:18 pm
				by Mau il-Vec
				Is in ieder geval geen bekend probleem bij ITR's.
			 
			
					
				
				Posted: Thu Aug 05, 2004 4:55 pm
				by Gaskleppie
				de achteruit heeft geen synchro dus dat kan niet.
Ik kan me wel voorstellen dat de lengte van de schakelstangen niet helemaal goed gemaakt is. Ik neem aan dat ze die voor de mini in moeten korten om ze te laten passen. Als je de ene korter maakt, of onder een hoek moet monteren kan ik me voorstellen dat hij in bepaalde versnellingen (of de achteruit eruit springt)
Je zou bv de schakelstang los kunnen halen terwijl hij in z'n achteruit staat, als je dan een stukje achteruit rijd en hij blijft zonder schakelstang wel zitten, weet je dat het niet in de bak zelf zit.
			 
			
					
				Re: mini-R --> ITR 1575 HELP!
				Posted: Thu Aug 05, 2004 5:07 pm
				by ITR1689
				marco gooyaers wrote:Hoi lui,
De motor kwam uit een belgische ITR met typenummer 1575. Kent iemand de oude eigenaar?? Is de cambelt (als minirijder kan ik alleen in technisch engels denken :-) ) recentelijk vervangen wil ik namelijk vragen. De hele service history eigenlijk.
greetzz.,
Marco
De distributieriem wordt meestal bij 100.000 km vervangen. Als het goed onderhouden is. Hoeveel km heeft die motor gelopen?
 
			 
			
					
				re
				Posted: Thu Aug 05, 2004 9:59 pm
				by marco gooyaers
				Aha, dus dat kan het zijn. De schakelstangen zijn namelijk ingekort, daar zal de fout wel zitten phew. Mooi, dat mag Watsonsrally dus oplossen.
100000, uhm hij had 60900 of iets gelopen of zo, ook goed nieuws dus 

 . Kan ik nog even rijden.
Thx.,
Marco
 
			 
			
					
				
				Posted: Fri Aug 06, 2004 6:07 am
				by Gaskleppie
				Vervang hem nou maar lekker voor de zekerheid.
Als dat ding vroegtijdig springt kost je dat gewoon een compleet blok, niks meer van over!
			 
			
					
				re
				Posted: Fri Aug 06, 2004 10:49 am
				by marco gooyaers
				hi gaskleppie,
We moeten eens praten over onderhoud (forum is superhandig, maar ik heb veel vragen 

 ). Bij een mini is het simpel. Dit is "iets" geadvanceerder. 
De oplossing die jij voorstelde had Watsonsrally al geprobeerd. Was het niet 

 . Ze gaan er naar kijken, de finaldrive moet er toch nog in.
Ik kom wel eens naar een meeting. Ken je ook een goed ITR service bedrijf in de buurt van Apeldoorn?
Marco
 
			 
			
					
				
				Posted: Fri Aug 06, 2004 11:31 am
				by ITR1689
				Je hebt toch dat ITR service manual (pdf)? Volg gewoon dat tabel voor onderhoud.
Veel garages doen niks en presenteren jou een rekening van enkele honderden euro's.
			 
			
					
				re
				Posted: Fri Aug 06, 2004 1:00 pm
				by marco gooyaers
				Nee heb ik niet, kan ik die dl-en???
Kijk hieronder, daar schrikt een minirijder wel ff van^^> Met name clutch-adjustment.
1,500 Mile Service  
Change Engine Oil and Filter
Adjust Parking Brake 
Retorque Suspension Mounting Bolts 
Check Tire Pressure and Fluid Levels  
7,500 Mile Service  
Change Engine Oil and Filter 
Inspect and Service Front Brakes 
Inspect Parking Brake 
Adjust Clutch 
Rotate and Balance Tires 
Check Tire Pressure and Fluid Levels 
Retorque Suspension Mounting Bolts 
Inspect Power Steering System  
15,000 Mile Service (Repeated at 45000, 75000, 105000, etc.)  
Change Engine Oil and Filter 
Inspect and Service Front Brakes 
Inspect Rear Brakes 
Adjust Parking Brake 
Inspect Brake Hoses and Lines 
Inspect Anti-Lock Brake System
Adjust Clutch 
Inspect Power Steering System, Tie Rods, CV Boots 
Retorque Suspension Mounting Bolts 
Rotate and Balance Tires 
Check Tire Pressure and Fluid Levels 
Adjust Valves 
Align Front and Rear Wheels 
Change Transmission Fluid 
Inspect Throttle and Transmission Cables 
Flush and Replace Anti-Freeze (Not Required at 15,000)  
30,000 Mile Service (Repeated at 60000, 90000, 120000, etc.)  
Includes All Items of 15,000 Service Above Except Flushing of Anti-Freeze
Plus the Following 
Service Anti-Lock Brake System (Except RS) 
Change Brake Fluid 
Inspect Exhaust System 
Adjust Alternator and Power Steering Belts 
Change Transmission Fluid 
Replace Air Filter 
Replace Spark Plugs (GS-R and Type R Every 60,000 Miles 
Replace Ignition Cap and Rotor (Except Cap at 30,000) 
Replace Fuel Filter
			 
			
					
				
				Posted: Fri Aug 06, 2004 3:53 pm
				by ITR1689
				De meeste dingen zijn helemaal niet van toepassing, want je hebt alleen de motor en de bak.
Dit zijn de belangrijke dingen:
- Motor olie vervangen, elke 10.000 km
- Olie filter vervangen, elke 20.000 km
- Lucht filter vervangen (als het een stock filter is), elke 40.000 km
- Klepspeling checken, elke 40.000 km
- brandstoffilter vervangen, elke 40.000 km
- Bougies vervangen (platina), elke 100.000 km
- distributieriem vervangen, elke 100.000 km
- koelvloeistof vervangen, eerste keer 80.000 km daarna elke 40.000 km
- versnellingsbak olie vervangen, elke 80.000 km
De rest is niet van toepassing voor jou, want je hebt geen Integra remmen en chassis etc.
			 
			
					
				re
				Posted: Fri Aug 06, 2004 9:17 pm
				by marco gooyaers
				is waar, valt eigenlijk wel mee. komt goed 

 .
Marco