mini-R --> ITR 1575 HELP!

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

mini-R --> ITR 1575 HELP!

Post by marco gooyaers »

Hoi lui,

De motor zit erin en loopt heerlijk (de final drive moet er nog wel in, dus de eerste versnelling heeft weinig nut nog)). Alleen werkt de achteruit niet. De pook moet vastgehouden worden, zodra je hem loslaat schiet hij uit z'n versnelling. Bekend probleem bij ITR's (synchromess????)???

De motor kwam uit een belgische ITR met typenummer 1575. Kent iemand de oude eigenaar?? Is de cambelt (als minirijder kan ik alleen in technisch engels denken :-) ) recentelijk vervangen wil ik namelijk vragen. De hele service history eigenlijk.

greetzz.,

Marco
Mau il-Vec
Posts: 404
Joined: Mon Mar 01, 2004 9:23 pm
Contact:

Post by Mau il-Vec »

Is in ieder geval geen bekend probleem bij ITR's.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

de achteruit heeft geen synchro dus dat kan niet.
Ik kan me wel voorstellen dat de lengte van de schakelstangen niet helemaal goed gemaakt is. Ik neem aan dat ze die voor de mini in moeten korten om ze te laten passen. Als je de ene korter maakt, of onder een hoek moet monteren kan ik me voorstellen dat hij in bepaalde versnellingen (of de achteruit eruit springt)
Je zou bv de schakelstang los kunnen halen terwijl hij in z'n achteruit staat, als je dan een stukje achteruit rijd en hij blijft zonder schakelstang wel zitten, weet je dat het niet in de bak zelf zit.
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Re: mini-R --> ITR 1575 HELP!

Post by ITR1689 »

marco gooyaers wrote:Hoi lui,

De motor kwam uit een belgische ITR met typenummer 1575. Kent iemand de oude eigenaar?? Is de cambelt (als minirijder kan ik alleen in technisch engels denken :-) ) recentelijk vervangen wil ik namelijk vragen. De hele service history eigenlijk.

greetzz.,

Marco

De distributieriem wordt meestal bij 100.000 km vervangen. Als het goed onderhouden is. Hoeveel km heeft die motor gelopen?
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

re

Post by marco gooyaers »

Aha, dus dat kan het zijn. De schakelstangen zijn namelijk ingekort, daar zal de fout wel zitten phew. Mooi, dat mag Watsonsrally dus oplossen.

100000, uhm hij had 60900 of iets gelopen of zo, ook goed nieuws dus :) . Kan ik nog even rijden.

Thx.,

Marco
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Vervang hem nou maar lekker voor de zekerheid.

Als dat ding vroegtijdig springt kost je dat gewoon een compleet blok, niks meer van over!
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

re

Post by marco gooyaers »

hi gaskleppie,

We moeten eens praten over onderhoud (forum is superhandig, maar ik heb veel vragen :) ). Bij een mini is het simpel. Dit is "iets" geadvanceerder.

De oplossing die jij voorstelde had Watsonsrally al geprobeerd. Was het niet :( . Ze gaan er naar kijken, de finaldrive moet er toch nog in.

Ik kom wel eens naar een meeting. Ken je ook een goed ITR service bedrijf in de buurt van Apeldoorn?

Marco
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

Je hebt toch dat ITR service manual (pdf)? Volg gewoon dat tabel voor onderhoud.
Veel garages doen niks en presenteren jou een rekening van enkele honderden euro's.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

re

Post by marco gooyaers »

Nee heb ik niet, kan ik die dl-en???

Kijk hieronder, daar schrikt een minirijder wel ff van^^> Met name clutch-adjustment.

1,500 Mile Service
Change Engine Oil and Filter
Adjust Parking Brake
Retorque Suspension Mounting Bolts
Check Tire Pressure and Fluid Levels
7,500 Mile Service
Change Engine Oil and Filter
Inspect and Service Front Brakes
Inspect Parking Brake
Adjust Clutch
Rotate and Balance Tires
Check Tire Pressure and Fluid Levels
Retorque Suspension Mounting Bolts
Inspect Power Steering System
15,000 Mile Service (Repeated at 45000, 75000, 105000, etc.)
Change Engine Oil and Filter
Inspect and Service Front Brakes
Inspect Rear Brakes
Adjust Parking Brake
Inspect Brake Hoses and Lines
Inspect Anti-Lock Brake System
Adjust Clutch
Inspect Power Steering System, Tie Rods, CV Boots
Retorque Suspension Mounting Bolts
Rotate and Balance Tires
Check Tire Pressure and Fluid Levels
Adjust Valves
Align Front and Rear Wheels
Change Transmission Fluid
Inspect Throttle and Transmission Cables
Flush and Replace Anti-Freeze (Not Required at 15,000)
30,000 Mile Service (Repeated at 60000, 90000, 120000, etc.)
Includes All Items of 15,000 Service Above Except Flushing of Anti-Freeze
Plus the Following
Service Anti-Lock Brake System (Except RS)
Change Brake Fluid
Inspect Exhaust System
Adjust Alternator and Power Steering Belts
Change Transmission Fluid
Replace Air Filter
Replace Spark Plugs (GS-R and Type R Every 60,000 Miles
Replace Ignition Cap and Rotor (Except Cap at 30,000)
Replace Fuel Filter
ITR1689
Posts: 1250
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:00 pm

Post by ITR1689 »

De meeste dingen zijn helemaal niet van toepassing, want je hebt alleen de motor en de bak.

Dit zijn de belangrijke dingen:
- Motor olie vervangen, elke 10.000 km
- Olie filter vervangen, elke 20.000 km
- Lucht filter vervangen (als het een stock filter is), elke 40.000 km
- Klepspeling checken, elke 40.000 km
- brandstoffilter vervangen, elke 40.000 km
- Bougies vervangen (platina), elke 100.000 km
- distributieriem vervangen, elke 100.000 km
- koelvloeistof vervangen, eerste keer 80.000 km daarna elke 40.000 km
- versnellingsbak olie vervangen, elke 80.000 km
De rest is niet van toepassing voor jou, want je hebt geen Integra remmen en chassis etc.
marco gooyaers
Posts: 159
Joined: Sun Jun 13, 2004 8:16 pm

re

Post by marco gooyaers »

is waar, valt eigenlijk wel mee. komt goed :) .

Marco
Locked