Ik vroeg me af hoeveel mm de crank removal tool moet zijn voor een k20a2? is dit 50 of 49 mm? kan er namelijk 2 vinden op ebay weet niet welke ik moet kopen. (en nee ik heb geen schuifmaat bij de hand
Ketting vervangen is wel te doen met het blok er nog in. Timing moet uiteraard goed staan en het is een enorm gepriegel om alles weer te monteren ivm beperkte ruimte. Pak wel gelijk de kettingspanner mee en kijk of de vtc solenoid niet vervuild is als je daar toch zit. Niet te gierig (en niet overdreven gul) zijn met vloeibare pakking ivm olielekkage. Soms wil de kering van de deksel gaan lekken dus het is slim om die te vervangen.
lekken doet de deksel nu idd al haha dus hoop dat dat dalijk is opgelost. spanner en ketting is onderweg vanuit japan (oem honda) komtg helemaal goed. ik had een uitgebreide video gevonden op youtube (geniaalste vid op heel youtube) : https://www.youtube.com/watch?v=fQSn4FuUVXE
Nu ff serieus Symptonen voor spanner is inderdaad een ratel bij met name koude start en als die slecht is kan je ketting verspringen. Voor de ketting krijg je foutcode (dacht p0143) wanneer die uit zn tolerantie is geraakt. Ik heb kettingen vervangen die wel 2 tot 4 schakels langer waren. veel in de revlimiter zitten of slecht onderhoud doet geen goed.