Het is een facelift van 2004 met volledige historie. Ik heb de auto een goed half jaar nu en er staat nu 109700km op.
Ik heb de auto gekocht bij Van der Bij Auto's in Friesland. Ik heb dus in totaal 6 uur gereden om de perfecte R te vinden. Als je van auto's houdt en niet bekend bent met dit bedrijf, moet je echt een keer kijken. Om te watertanden.
Ik houd van Honda's. Maar op een andere manier als de meesten. Ik ben geen technicus, maar ik probeer alles te snappen. Ik houd van mechanika en techniek om wat het mogelijk maakt. Maar ik snap er geen ... van. Ik houd van alle bijzondere auto's en het type eigenaar wat zo'n auto koopt. Ik zou bijvoorbeeld nooit een Renault kopen, maar een vriend van mij heeft net een RS Megane gekocht en kijkt juist uit naar de uitdagingen die die auto hem gaat geven. Hij is monteur. Ik ben kok. Ik wil een auto die het blijft doen, maar wel heel bijzonder is.
Ik heb verschillende auto's gehad en verkocht, maar niets is zo speciaal als een R. Ik heb 2 S2000's gehad, niet een echte R, maar toch. Die hards zullen mijn eerste S wel herkennen. Het was de INGS+1 Showcar van Cartrend.

Hier heb ik helaas een snelweg ongeluk mee gehad en die auto is helaas total loss.
Daarna kocht ik een andere S2000 om het leed te verzachten.

Maar na 2 jaar heb ik een paar weken geleden besloten die auto te verkopen. 1 van de redenen van de verkoop is de R.
Ik was een half jaar geleden in de positie een andere daily aan te schaffen. Ik reed op dat moment een heel erg mooie Hyundai Coupe van '06, maar wilde graag een 2e Honda. Voor de symmetrie drang zeg maar. De FN2 is altijd een droom geweest, na een proefrit met een klant jaren geleden toen ik nog auto's verkocht. Maar ik kreeg Clarkson niet uit mijn hoofd. Sorry FN2 eigenaren, ik weet dat het een geweldige auto is. Ook budgetwise was een EP-3 de verstandige keuze, dus na een erg korte zoektocht bij een bedrijf aangekomen waar ik toch al graag eens heen wilde gaan, dus reed ik terug in mijn R.

Het is een facelift van '04. De vorige eigenaar (1e) was militair en heel netjes met zijn auto. Hij heeft de auto gekocht toen hij in Duitsland was gestationeerd, maar na een half jaar heeft hij de auto meegenomen toen hij weer in Nederland ging werken. Hij heeft er een ITG Carbon Airbox en Hondata flashpro met volledige remapping van de Ecu in gezet. Dit resulteert in een vermogen van 213,3pk op de dyno. Hij gaat nu op ongeveer 5400rpm over in de Vtec en heeft veel meer in de lage toeren. De auto is daardoor gretiger. Hij wilt altijd net iets meer dan zijn voorwielen aankunnen.
Toen kreeg ik laatst een ongelukje...

Ik kreeg een klap overstuur toen ik over een stalen verbindingsdeel reed. Moeilijk verhaal, 4500eu schade. Dat heb ik nu laten repareren en om mezelf een beetje te trakteren heb ik er gelijk een Quaife ATB sperdifferentieel in laten zetten bij Hontec in Zeeland(bij Nijmegen). Binnen een dag was de transplantatie gedaan en nu is hij terug. OEM+ op z'n best als je het mij vraagt.

Plannen voor de toekomst zijn een alcantara stuur, een andere B-Pipe en andere wielen. Maar alleen omdat de originele wielen zo achterlijk zwaar zijn. 10kg per stuk...

Nou, dat was het wel. Dit ben ik en misschien tot ooit!
Grtz Timo