Hoi,
Tis een tijd geleden maar ik vraag me af naar welke punten ik moet kijken bij aankoop fn2.
Welke zaken verdienen de meeste aandacht?
Alle info welkom
Grt
Fn2 checkpunten
Re: Fn2 checkpunten
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Maar je hebt al een fn2 gekocht toch?
thx heren....maar ben al voorzien:
Minpunten tot nu toe:
-Remmen extreem slecht
-passagierstoel beetje stroef
-koppelingpedaal piept
-hoesje schakelpook (verslijt snel denk ik)
Maar in de plaats heb ik nu heel veel goodies
Full option
Minpunten tot nu toe:
-Remmen extreem slecht
-passagierstoel beetje stroef
-koppelingpedaal piept
-hoesje schakelpook (verslijt snel denk ik)
Maar in de plaats heb ik nu heel veel goodies
Full option
Deze leren pookhoes had ik hier besteld.
http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CIVIC-TYPE-R-2006-GEAR-GAITER-GAITOR-RED-STITCH-NEW-/280702078139?
http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CIVIC-TYPE-R-2006-GEAR-GAITER-GAITOR-RED-STITCH-NEW-/280702078139?
Hey Luc,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
OEM Pookhoes slijt inderdaad heel snel. Ik heb ook een soortgelijke pookhoes als HarryKTM besteld en vervangen. 100× beter dan de OEM.
OEM remmen van de FN2 zijn technisch zo'n beetje het zwakste punt. Ik heb behoorlijk wat (negatieve) ervaringen opgedaan voordat ik het goed voor elkaar had. Als je alleen voor straatgebruik wilt upgraden, moet je volgende doen:
1. hardere schijven voor.
2. staal gevlochten remleidingen rondom.
3. Ferodo DS 2500 blokken.
Dat is al een wereld van verschil. Ga je ook meedoen met trackdays, dan adviseer ik je het volgende:
1. Stoptech of Tarrox Big Brake Kit voor.
2. stalen remleidingen rondom.
3. mistlampen vervangen voor airducts en de schijven van binnen uit koelen.
andere zeer nuttige upgrades voor de FN2 als je die nog niet hebt:
1. LSD (Quaife)
2. KW Variant 2 of 3 onderstel
daarna heeft het pas echt nut om eventueel het vermogen op te hogen van de FN2, mocht je dat willen.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
OEM Pookhoes slijt inderdaad heel snel. Ik heb ook een soortgelijke pookhoes als HarryKTM besteld en vervangen. 100× beter dan de OEM.
OEM remmen van de FN2 zijn technisch zo'n beetje het zwakste punt. Ik heb behoorlijk wat (negatieve) ervaringen opgedaan voordat ik het goed voor elkaar had. Als je alleen voor straatgebruik wilt upgraden, moet je volgende doen:
1. hardere schijven voor.
2. staal gevlochten remleidingen rondom.
3. Ferodo DS 2500 blokken.
Dat is al een wereld van verschil. Ga je ook meedoen met trackdays, dan adviseer ik je het volgende:
1. Stoptech of Tarrox Big Brake Kit voor.
2. stalen remleidingen rondom.
3. mistlampen vervangen voor airducts en de schijven van binnen uit koelen.
andere zeer nuttige upgrades voor de FN2 als je die nog niet hebt:
1. LSD (Quaife)
2. KW Variant 2 of 3 onderstel
daarna heeft het pas echt nut om eventueel het vermogen op te hogen van de FN2, mocht je dat willen.
Deus Ex Machina!
ATR iid ingeruild, na bijna 9 jr wel ff wennen....einde tijdperk hardcore vtec's
Zelf de buurman kwam ff zeggen: eh..je bak is weg????, de straat ziet er nu wat minder spannend uit lol.
Mijn vrouw wilt niet meer erin rijden sinds wat pech en ikzelf rijdt in een zuinige schilpad
Er zal niet zoveel gebeuren met deze auto denk ik....de Turbo is zo uit, dus u never know...
Zelf de buurman kwam ff zeggen: eh..je bak is weg????, de straat ziet er nu wat minder spannend uit lol.
Mijn vrouw wilt niet meer erin rijden sinds wat pech en ikzelf rijdt in een zuinige schilpad
Er zal niet zoveel gebeuren met deze auto denk ik....de Turbo is zo uit, dus u never know...
Wat veel voorkomt is dat de spiegels niet meer inklappen, dat kan je snel repareren door een verbeterde shut off device unit (76209-SMG-EO1) in je spiegels te zetten. Per stuk kosten ze ongeveer 39,23 euro bij de dealer.
Hey Rev,
Dat heb ik na bijna 8 jaar en bijna 130k km's ook aan 1 kant, vroeg me al af wat dat was. Goeie tip, ga ik zeker toepassen.
Dat heb ik na bijna 8 jaar en bijna 130k km's ook aan 1 kant, vroeg me al af wat dat was. Goeie tip, ga ik zeker toepassen.
Deus Ex Machina!
thx rev,
Ik gebruik het nooit...alleen 1 keer uit nieuwsgierigheid getest of ie inklapt als je aan het rijden bent...ja dus
Wel heb ik problemen met de juiste positie van de stoel.....de Recaro's van de ATR waren dan veel beter
Ik gebruik het nooit...alleen 1 keer uit nieuwsgierigheid getest of ie inklapt als je aan het rijden bent...ja dus
Wel heb ik problemen met de juiste positie van de stoel.....de Recaro's van de ATR waren dan veel beter