Heb gisteren toen ik de verwarmings draaiknop voor de temp wilde draaien, hoorde ik knak.
Normaal gesproken als je draait, zit er een bepaalde weerstand op, en voel je dat ie meepakt.
Nu is het alsof de knop los is en geen weerstand meer biedt. Maw, staat nu op de laatste stand dat ie stond en dat is koud hahahaha
Ik weet niet hoe de unit van de achterkant eruit ziet, maar dit lijkt me een 2ehands unit maar op de knop tikken?
Of is dit een bekende easy fix?
Bij voorbaat dank.
Verwarmingsknop EP3
Verwarmingsknop EP3
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Re: Verwarmingsknop EP3
Ik zou je dash open halen en kijken of het mechanisch in orde is, ik denk dat het "staal" kabel is losgeschoten op een 1 of andere manier. Zelf heb ik dit ookgehad met het terugplaatsen van de dash. Kan je wel zegge dat het een hoop gekl**t is.
Re: Verwarmingsknop EP3
wss kabel/klem losgeschoten.
Re: Verwarmingsknop EP3
slydawg wrote:wss kabel/klem losgeschoten.
Yup, heb ik ook twee keer gehad...
Re: Verwarmingsknop EP3
is dat een klem/kabel in de unit of buiten de unit zelf?
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06
Re: Verwarmingsknop EP3
Onder de kap kan je in een opslag zien of de kabel daar bij de kachelslang goed zit. Is dat niet t probleem dan weet je genoeg ...
Re: Verwarmingsknop EP3
Bij de unit zelf kan die losschieten of onder de motorkap.
Als onder de motorkap goed zit moet je t paneel losmaken en daar kijken.
Als onder de motorkap goed zit moet je t paneel losmaken en daar kijken.
Re: Verwarmingsknop EP3
Yeah, you cant access it that easily, I think I fixed it with a zip-tie in the end. I actually have a brand new Honda cable/assembly sitting in Hillegom (that I never picked up), if they still have it next time I go there, I can give it to you as a replacement.
Didnt know you had an Ep3...
Didnt know you had an Ep3...
Re: Verwarmingsknop EP3
bij mij zit het zwaar draaien in een probleem bij de klep achter het zekeringskastje onder bij het stuur...
deze loopt zwaar open en dan gaat de kabel door de spanning bol staan en schiet los op het middenconsole
daardoor gaat de thermostaatklep bij de motor ook maar voor 20% open van 0%(koud)
wil morgen beginnen met te kijken wat enz.
de kabel die wegloopt van het console houd daar op en dan gaat via dat mechanisme een andere kabel na de klep bij de motor.
het klemmetje van de kabel bij de het middenconsole kan je makkelijker terugzetten door de radio(+ vakje) te verwijderen en dan de klem erop
te zetten en dan het vakje/ radio terugzetten.
nadeel is wel als je een vakje hebt kan je alleen de voorste schroeven erin kunt draaien.
deze loopt zwaar open en dan gaat de kabel door de spanning bol staan en schiet los op het middenconsole
daardoor gaat de thermostaatklep bij de motor ook maar voor 20% open van 0%(koud)
wil morgen beginnen met te kijken wat enz.
de kabel die wegloopt van het console houd daar op en dan gaat via dat mechanisme een andere kabel na de klep bij de motor.
het klemmetje van de kabel bij de het middenconsole kan je makkelijker terugzetten door de radio(+ vakje) te verwijderen en dan de klem erop
te zetten en dan het vakje/ radio terugzetten.
nadeel is wel als je een vakje hebt kan je alleen de voorste schroeven erin kunt draaien.
Re: Verwarmingsknop EP3
ik had mijn radio ff eruit getrokken aangezien die er nog los in zat.
Toen zag ik dat de kabel onderop de unit los was geschoten, maar niet stuk was. Dus heb m gewoon weer erin geschoven en nu doet ie het gewoon weer.
Easy fix! Thanks voor de tips guys.
Toen zag ik dat de kabel onderop de unit los was geschoten, maar niet stuk was. Dus heb m gewoon weer erin geschoven en nu doet ie het gewoon weer.
Easy fix! Thanks voor de tips guys.
Honda history: EK3 '00 / EK4 '96 Facelift / AL '87 / AP1 '00 / EP3 '03 Facelift / FK2 '06