Rikky - CRX Gen1 1.6 16v
Rikky - CRX Gen1 1.6 16v
Ondank de meeste mij hier (goed) kennen zal ik me even voorstellen.
Ik ben Rikky, nu 22 jaar oud en heb mijn ultieme droom auto nu voor 4 jaar in bezit, zie de Integra boven aan de pagina.
Als dagelijkse auto heb ik vrijwel altijd VW gereden, niet zozeer omdat ik dit een leuk merk vind (tegendeel zelfs) maar omdat mijn familie/vrienden nogal VW minded zijn. Nu kreeg ik de kans om voor mijn nummer 2 ultieme droom auto te gaan. En heb dan ook met veel plezier mijn goede (no sarcasm) VW Polo verkocht om een Honda CRX Gen1 1.6 16v te kopen.
Hij is gister aangekomen uit Nederland vanuit Zwitserland. Hij heeft genoeg puntjes, maar hij is mooier dan de meeste hier in NL. Dit zal mijn dagelijkse auto gaan worden, waar ik hopelijk vele jaren plezier in ga beleven.
km stand: 100.765 km
Exterieur,
-Minimale roest, deze zomer aanpakken.
-Lak schade rondom, laten spuiten.
-Lak is grouw/vaal, Dap900 gaat het licht weer zien.
Interieur,
-Tapijt gaat vervangen worden.
-Nieuwe linker voor stoel (lichte instap schade)
-Voor de rest, spotless.
Motorisch,
-Geen plannen, perfecte history
Technisch,
Hij komt te staan op de Honda Pirelli velgen van de Duitse Prelude EX 1984/1985
Foto's
Ik ben Rikky, nu 22 jaar oud en heb mijn ultieme droom auto nu voor 4 jaar in bezit, zie de Integra boven aan de pagina.
Als dagelijkse auto heb ik vrijwel altijd VW gereden, niet zozeer omdat ik dit een leuk merk vind (tegendeel zelfs) maar omdat mijn familie/vrienden nogal VW minded zijn. Nu kreeg ik de kans om voor mijn nummer 2 ultieme droom auto te gaan. En heb dan ook met veel plezier mijn goede (no sarcasm) VW Polo verkocht om een Honda CRX Gen1 1.6 16v te kopen.
Hij is gister aangekomen uit Nederland vanuit Zwitserland. Hij heeft genoeg puntjes, maar hij is mooier dan de meeste hier in NL. Dit zal mijn dagelijkse auto gaan worden, waar ik hopelijk vele jaren plezier in ga beleven.
km stand: 100.765 km
Exterieur,
-Minimale roest, deze zomer aanpakken.
-Lak schade rondom, laten spuiten.
-Lak is grouw/vaal, Dap900 gaat het licht weer zien.
Interieur,
-Tapijt gaat vervangen worden.
-Nieuwe linker voor stoel (lichte instap schade)
-Voor de rest, spotless.
Motorisch,
Technisch,
Hij komt te staan op de Honda Pirelli velgen van de Duitse Prelude EX 1984/1985
Foto's
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Rikky - CRX Gen1 1.6 16v
Gaaf! Zo te zien onverpest ook.
-
Wauw!! deze hoort in een museum!!!
hier ga je toch niet echt een dagelijkse auto van maken???
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
CTR-Asch wrote:Gaaf! Zo te zien onverpest ook.
Hij is inderdaad on verpest. En hij zal er alleen maar beter uit komen te zien.
Dickiecrx-vt wrote:Wauw!! deze hoort in een museum!!!
De mening over een museum is niet gedeeld, het blijft een auto wat het ook is. Ze zijn gemaakt om km's te rijden. Onthoud dan ook dat ik al bijna 2 jaar opzoek ben naar een goed exemplaar en hij zal niet minder behandeld worden als mijn Integra... zegt voor sommige misschien genoeg.
Ray wrote:Ziet er zeker knap uit !
Ze is ook nog best knap, heeft wat puntjes. Maar deze worden aangepakt, zou zonde zijn als hij vergaat!
Leuk ding man! Gaaf dat je tegen zoiets kan aanlopen zeg!
-
Hele mooie aankoop zeg. Wat gaaf
Mooie bak Rik, houd hem heel.
een oldtimer! ik kom een keertje kijken rikky!
-
Rikky wrote:Hij is inderdaad on verpest. En hij zal er alleen maar beter uit komen te zien.
De mening over een museum is niet gedeeld, het blijft een auto wat het ook is. Ze zijn gemaakt om km's te rijden. Onthoud dan ook dat ik al bijna 2 jaar opzoek ben naar een goed exemplaar en hij zal niet minder behandeld worden als mijn Integra... zegt voor sommige misschien genoeg.
Ze is ook nog best knap, heeft wat puntjes. Maar deze worden aangepakt, zou zonde zijn als hij vergaat!
Ik vind het zonde als je er dagelijks mee gaat rijden..
Zoals je misschien weet zijn de Type 1 ( AS ) Crx zo goed als bijna niet meer te vinden in deze staat en de onderdelen zijn zeer schaars.
OEM Honda onderdelen zijn soms niet eens meer leverbaar.
Als we nog meer van deze winter krijgen, dan zie ik het somber in.. Met tectyl en dergelijke ga je het niet tegenhouden.
Daar komt bij dat deze CRXjes erg onvoorspelbaar zijn en dat mede de populatie naar beneden heeft gebracht..
Ik twijfel niet aan de aandacht die je ook deze gaat geven.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat je zo een zeldzaam exemplaar dagelijks gaat gebruiken met alle gevolgen van dien.
Maar dat is mij mening als Honda liefhebber.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Heel dik,precies beste model gekozen
Heel apart stoer man!
En niet rijden en in een garage laten verstoffen heb je ook niks aan...
En niet rijden en in een garage laten verstoffen heb je ook niks aan...
Old school, gaaf!
Ik deel wel Dickie's mening dat de kwaliteit van het Honda plaatstaal de Nederlandse winters en dan voornamelijk het zoutgehalte niet gaat overleven. Maar zo leer je wel lassen Rikky. :-)
Ik deel wel Dickie's mening dat de kwaliteit van het Honda plaatstaal de Nederlandse winters en dan voornamelijk het zoutgehalte niet gaat overleven. Maar zo leer je wel lassen Rikky. :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HONDA wrote:Old school, gaaf!
Dit klopt wel Sander, alleen ik ben wel een dude die ook de onderkant wast omdat ik het leuk vind.
En ja het is misschien zonde dat hij als daily gebruikt word en niet zoals mijn Integra. Maar koop er dan zelf 1 die je weg zet, want dit is MIJN keuze.
Geloof mij dat ik het niet laat gebeuren dat hij weg roest/rot. Want damn dit is uniek.
Maar kom op jongens. Een auto die 1 jaar heeft stil gestaan wil je niet omdat daar de keerringen zo droog zijn dat hij olie lekt, beter een auto waar gewoon mee gereden word en die goed onderhouden word! (en dan niet alleen motorisch!)
Voor de rest, thanks voor de reacties!
Rikky wrote:En ja het is misschien zonde dat hij als daily gebruikt word en niet zoals mijn Integra. Maar koop er dan zelf 1 die je weg zet, want dit is MIJN keuze.
Hihihi en gelijk heeftie eigenlijk wel al snap ik ook wel dat het soms zonde is als bepaalde dingen vergaan, maar anderzijds, het is een ding en als je die goed onderhoud gaatie ook lang mee.
Daarom, overigens is een grote beurt uitgevoerd, distributie is gewisseld. Morgen naar het RDW
En als je meent dat de spullen schaars zijn zoek je niet goed genoeg, of je hebt te weinig connecties.
En 2 stoelen zijn gekocht in nieuw staat, om het klein beetje instap schade te vervangen voor nieuw.
En als je meent dat de spullen schaars zijn zoek je niet goed genoeg, of je hebt te weinig connecties.
En 2 stoelen zijn gekocht in nieuw staat, om het klein beetje instap schade te vervangen voor nieuw.
- Knite Force
Gefeliciteerd makker!
Gewoon lekker rijden!
Gewoon lekker rijden!
-
Het was ook mijn mening..
En nee, ik koop er zelf niet 1... Heb al een Civic uit 1987 waar ik circuit mee rij, een EP3 voor dagelijks verkeer, een Honda Beat voor fun ritjes en is onze trouwauto geweest, als dat niet zeldzaam is weet ik het niet... en ook hebben we nog een CRX ED9 die als dagelijkse auto gebruikt word door het vrouwtje.
En onderhoud, is mijn middelste naam
Nogmaals, het was een mening van mijn kant.
En nee, ik koop er zelf niet 1... Heb al een Civic uit 1987 waar ik circuit mee rij, een EP3 voor dagelijks verkeer, een Honda Beat voor fun ritjes en is onze trouwauto geweest, als dat niet zeldzaam is weet ik het niet... en ook hebben we nog een CRX ED9 die als dagelijkse auto gebruikt word door het vrouwtje.
En onderhoud, is mijn middelste naam
Nogmaals, het was een mening van mijn kant.
Knite Force wrote:Gefeliciteerd makker!
Gewoon lekker rijden!
Thanks kerel!
Dickiecrx-vt wrote:Het was ook mijn mening..
En die mening mag je ook zeker hebben! Ik wil je ook niet op die manier aanvallen, maar ik verdedig wel mijn mening.
Zojuist ingevoerd, als alles mee zit heb ik de papieren over 5 werkdagen in de bus.