Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Even wat info en specs van de Beat Omdat vandaag de zon scheen en het weer kriebeld om met de Beat te gaan rijden!
Het hele verhaal en veel foto's zijn hier te vinden :
http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic ... 60&t=53606
Filmpje van de Beat.
http://www.youtube.com/watch?v=H3Q2zs74 ... ature=plcp
Honda Beat Productie tussen 1991-1996
Kei Car carrosserievorm.
2-deurs roadster.
Plannen :
- Trouwauto voor 10-9-2010.
- Volledige re-spray in originele kleur.
- Auto terug naar volledig standaard met OEM opties. ( stuur, radio, pookknop ed)
- Gebruik van alleen OEM Honda onderdelen.
- Nieuwe kap ( dak )
Bouwjaar, 1991.
Motor :
Motorcode :E07A
Inhoud : 656 cc Injectie. 12v SOHC
MTREC : Multi Throttle Responsive Engine Control System
Vermogen : 63pk - 8100rpm. Redline 8500rpm.
Acceleratie 0/100 : 13.4 sec.
Transmissie :
-5-versnellingsbak
Wielbasis : 2.280 mm
Lengte : 3.295 mm
Breedte : 1.395 mm
Hoogte : 1.175 mm
Leeggewicht 760 kg
Ontwerper: Pininfarina.
Benzinetank: 24 liter.
Afmetingen velgen en banden:
Voor: 155/65R13
Achter: 165/60R14
De Honda Beat is een auto met middenmotor ( Mid-engine)
Deze twee-zits roadster is geproduceerd vanaf mei 1991 tot februari 1996.
De Beat is de laatste wagen die werd goedgekeurd door Soichiro Honda, voordat hij in 1991 overleed.
Het totaal aantal geproduceerde auto's was rond 33.600. Het merendeel van de productie (ongeveer tweederde) is verkocht in het eerste jaar, daarna daalde de productie en de verkoop drastisch.
Het ontwerp van de auto afkomstig is van Pininfarina, die vervolgens het ontwerp plan verkocht aan Honda.
Dee Beat was een van de vele auto's die ontworpen zijn om te profiteren van fiscaal efficiënte K klasse Japan. ( belastingtarief in Japan)
Er waren twee modellen van de Beat (de PP1-100 en de PP1-110) en een paar van de limited edition versies. Variaties op het eerste model waren alleen maar cosmetisch updates. Alleen het tweede model had ook mechanische verschillen. Alle auto's werden aangeboden met de mogelijkheid van kant een bestuurdersairbag.
(optie)
Zoals we gewend zijn van Honda gebruikt ook deze motor geen turbo of supercharger. De 656 cc motor is aangepast met de MTREC (Multi Engine Responsive Throttle Control) systeem, met individuele gasklephuizen voor elk van de drie cilinders, tot en met 63 pk bij 8100 tpm en een topsnelheid van 135 kmh (84 mph). Alleen een handgeschakelde transmissie was beschikbaar. Het ontwerp van de motor met word ook gebruikt in de Honda Today ( 1993) in Japan.
The Beat maakte deel uit van een golf van kei-cars en sportauto's in de vroege jaren 1990.
De concurrenten waren , de Suzuki Cappuccino en Mazda's Autozam AZ-1. Alle drie zijn de vroege voorlopers op op de komst van de Smart Roadster ruim een decennium later, terwijl Japan later komt met de Daihatsu Copen. Op 5.09.2010, werd er een parade gehouden op het Twin Ring Motegi circuit als een onderdeel van de jaarlijkse bijeenkomst van Beat eigenaren. 569 Honda Beats maakte deel uit van de parade die door de Guinness World Records gecertificeerd zijn als de grootste parade van Honda auto's ooit. Het record wordt weergegeven in het Guiness-boek in 2011, tenzij er een grotere Honda parade komt.
Het hele verhaal en veel foto's zijn hier te vinden :
http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic ... 60&t=53606
Filmpje van de Beat.
http://www.youtube.com/watch?v=H3Q2zs74 ... ature=plcp
Honda Beat Productie tussen 1991-1996
Kei Car carrosserievorm.
2-deurs roadster.
Plannen :
- Trouwauto voor 10-9-2010.
- Volledige re-spray in originele kleur.
- Auto terug naar volledig standaard met OEM opties. ( stuur, radio, pookknop ed)
- Gebruik van alleen OEM Honda onderdelen.
- Nieuwe kap ( dak )
Bouwjaar, 1991.
Motor :
Motorcode :E07A
Inhoud : 656 cc Injectie. 12v SOHC
MTREC : Multi Throttle Responsive Engine Control System
Vermogen : 63pk - 8100rpm. Redline 8500rpm.
Acceleratie 0/100 : 13.4 sec.
Transmissie :
-5-versnellingsbak
Wielbasis : 2.280 mm
Lengte : 3.295 mm
Breedte : 1.395 mm
Hoogte : 1.175 mm
Leeggewicht 760 kg
Ontwerper: Pininfarina.
Benzinetank: 24 liter.
Afmetingen velgen en banden:
Voor: 155/65R13
Achter: 165/60R14
De Honda Beat is een auto met middenmotor ( Mid-engine)
Deze twee-zits roadster is geproduceerd vanaf mei 1991 tot februari 1996.
De Beat is de laatste wagen die werd goedgekeurd door Soichiro Honda, voordat hij in 1991 overleed.
Het totaal aantal geproduceerde auto's was rond 33.600. Het merendeel van de productie (ongeveer tweederde) is verkocht in het eerste jaar, daarna daalde de productie en de verkoop drastisch.
Het ontwerp van de auto afkomstig is van Pininfarina, die vervolgens het ontwerp plan verkocht aan Honda.
Dee Beat was een van de vele auto's die ontworpen zijn om te profiteren van fiscaal efficiënte K klasse Japan. ( belastingtarief in Japan)
Er waren twee modellen van de Beat (de PP1-100 en de PP1-110) en een paar van de limited edition versies. Variaties op het eerste model waren alleen maar cosmetisch updates. Alleen het tweede model had ook mechanische verschillen. Alle auto's werden aangeboden met de mogelijkheid van kant een bestuurdersairbag.
(optie)
Zoals we gewend zijn van Honda gebruikt ook deze motor geen turbo of supercharger. De 656 cc motor is aangepast met de MTREC (Multi Engine Responsive Throttle Control) systeem, met individuele gasklephuizen voor elk van de drie cilinders, tot en met 63 pk bij 8100 tpm en een topsnelheid van 135 kmh (84 mph). Alleen een handgeschakelde transmissie was beschikbaar. Het ontwerp van de motor met word ook gebruikt in de Honda Today ( 1993) in Japan.
The Beat maakte deel uit van een golf van kei-cars en sportauto's in de vroege jaren 1990.
De concurrenten waren , de Suzuki Cappuccino en Mazda's Autozam AZ-1. Alle drie zijn de vroege voorlopers op op de komst van de Smart Roadster ruim een decennium later, terwijl Japan later komt met de Daihatsu Copen. Op 5.09.2010, werd er een parade gehouden op het Twin Ring Motegi circuit als een onderdeel van de jaarlijkse bijeenkomst van Beat eigenaren. 569 Honda Beats maakte deel uit van de parade die door de Guinness World Records gecertificeerd zijn als de grootste parade van Honda auto's ooit. Het record wordt weergegeven in het Guiness-boek in 2011, tenzij er een grotere Honda parade komt.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Geweldige Honda fanaat ben je dickie, heb nog wel foto's op het parkeerterrein van centerp. van de Motul naast mijn ITR vorig jaar op Jaf. Alleen had ie toen al wel schade...
dit jaar weer een Honda terrein op Jaf?
dit jaar weer een Honda terrein op Jaf?
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Super leuke ding die beat
Keep it going :bday:
Keep it going :bday:
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Dag DickieCRX-VT,
Leuk man die Honda beat, niet echt mijn auto smaak maar wel zeker leuk om is te zien
Keep it up
Greets
Leuk man die Honda beat, niet echt mijn auto smaak maar wel zeker leuk om is te zien
Keep it up
Greets
Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Rikky wrote:
Verd-- Dát ziet er mooi uit! Zowiezo is die Beat super!
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Thanx allemaal!
Honda-plaza 2012 is nog niet zeker
Phoe, wat een weekend..
Vrijdagmiddag begonnen aan de Civic en Zaterdagochtend weer hard verder gegaan :blush:
De lange lijst is nu flink kleiner aan het worden!
- De achterste ITR swaybar zit erop.
- Achterste AST schokdempers gemonteerd.
- Achterwielen meer camber gegeven.
- Voorste torsiestaven vervangen.
- Voorste swaybar vervangen.
- Crx AS stuurhuis gemonteerd.
De torsiestaven vervangen kost me toch wel wat tijd. Wilde het te netjes doen.. Maar het is gelukt en alles staat weer in elkaar.
Volgende stap is om de achterste wielremcilinders te vervangen en hopelijk andere draagarmen voor. Verder moet er nog genoeg gebeuren.. :blush:
Foto time!
AST dempers achter.
Subframe los.
Subframe met oude torsiestaven en swaybar.
Civic vs Shuttle/wagon swaybar ( 16mm -- 20mm ) :
Civic vs Shuttle/wagon torsionbar ( 20mm---21mm en korter )
Alles gemonteers op subframe :
Onder de auto :
Front swaybar :
Rear ITR swaybar ( 24mm )
Honda-plaza 2012 is nog niet zeker
Phoe, wat een weekend..
Vrijdagmiddag begonnen aan de Civic en Zaterdagochtend weer hard verder gegaan :blush:
De lange lijst is nu flink kleiner aan het worden!
- De achterste ITR swaybar zit erop.
- Achterste AST schokdempers gemonteerd.
- Achterwielen meer camber gegeven.
- Voorste torsiestaven vervangen.
- Voorste swaybar vervangen.
- Crx AS stuurhuis gemonteerd.
De torsiestaven vervangen kost me toch wel wat tijd. Wilde het te netjes doen.. Maar het is gelukt en alles staat weer in elkaar.
Volgende stap is om de achterste wielremcilinders te vervangen en hopelijk andere draagarmen voor. Verder moet er nog genoeg gebeuren.. :blush:
Foto time!
AST dempers achter.
Subframe los.
Subframe met oude torsiestaven en swaybar.
Civic vs Shuttle/wagon swaybar ( 16mm -- 20mm ) :
Civic vs Shuttle/wagon torsionbar ( 20mm---21mm en korter )
Alles gemonteers op subframe :
Onder de auto :
Front swaybar :
Rear ITR swaybar ( 24mm )
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Nice
Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Oef....
Lang geleden dat ik hier gepost heb in dit topic...
Crx is verkocht en heb nu een witte EP3
http://www.type-r.nl/showthread.php?15668-Een-nieuwe-auto-een-groot-avontuur!&highlight=motul
Vorig jaar het hele Time Attack kampioenschap gereden en mn tijd flink verbeterd door de onderstel upgrades!
Ben nu druk bezig met nieuwe updates voor dit seizoen?
Wat? Dat hou ik nog even stil, maar het beloofd weer iets bijzonders te zijn!
Zo nu en dan speur ik het WWW af naar info en foto's van de Mugen Motul Civic.
Heb wat foto's en filmpjes gevonden die ik gewoon moet laten zien
Eindelijk wat duidelijke enginebay en interieur pics.
Ook p1 is weer fris :cheers:
Foto van de werkplaats van Mugen waar ze de Group A Civic's bouwde in half jaren 80.
Warm-up
http://www.youtube.com/watch?v=LatWfGp5tm8
Original Mugen Civic.
http://www.youtube.com/watch?v=4grK-hLvXmY
Lang geleden dat ik hier gepost heb in dit topic...
Crx is verkocht en heb nu een witte EP3
http://www.type-r.nl/showthread.php?15668-Een-nieuwe-auto-een-groot-avontuur!&highlight=motul
Vorig jaar het hele Time Attack kampioenschap gereden en mn tijd flink verbeterd door de onderstel upgrades!
Ben nu druk bezig met nieuwe updates voor dit seizoen?
Wat? Dat hou ik nog even stil, maar het beloofd weer iets bijzonders te zijn!
Zo nu en dan speur ik het WWW af naar info en foto's van de Mugen Motul Civic.
Heb wat foto's en filmpjes gevonden die ik gewoon moet laten zien
Eindelijk wat duidelijke enginebay en interieur pics.
Ook p1 is weer fris :cheers:
Foto van de werkplaats van Mugen waar ze de Group A Civic's bouwde in half jaren 80.
Warm-up
http://www.youtube.com/watch?v=LatWfGp5tm8
Original Mugen Civic.
http://www.youtube.com/watch?v=4grK-hLvXmY
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Wat een werkplaats...!
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom! Mooie Motul replica
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Vandaag de Civic klaargemaakt voor Time Attack.
Nou ja, bijna klaar... :mrgreen:
De ramen moeten er nog in en worden deze week geleverd.
Vandaag lekker bezig geweest.
Gewoon wat routine klusjes voor een trackday.
- Olie ververst.
- Remvloeistof ververst.
- Remmen rondom schoongemaakt.
- Kleppen gesteld.
- Wielen gepolijst.
- Wielen gebalanceerd.
- auto gepoetst :mrgreen:
- en verder alles goed nagelopen.
Nou ja, bijna klaar... :mrgreen:
De ramen moeten er nog in en worden deze week geleverd.
Vandaag lekker bezig geweest.
Gewoon wat routine klusjes voor een trackday.
- Olie ververst.
- Remvloeistof ververst.
- Remmen rondom schoongemaakt.
- Kleppen gesteld.
- Wielen gepolijst.
- Wielen gebalanceerd.
- auto gepoetst :mrgreen:
- en verder alles goed nagelopen.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Ramen zijn gister geleverd!!
De achterste ruitjes heb ik meteen gemonteerd, morgen weer verder
Vandaag het rechtervoorraam gemonteerd :mrgreen:
Morgen de rest
De achterste ruitjes heb ik meteen gemonteerd, morgen weer verder
Vandaag het rechtervoorraam gemonteerd :mrgreen:
Morgen de rest
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Ziet er goed uit! Scheelt zeker aardig wat gewicht?
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Bedankt woord en sponsoren :
Mn vrouw Jinske, bedankt voor alles wat je voor me hebt gedaan dit weekend!
De HCN crew, bedankt voor het lachen, de shoarma en de gezelligheid!
Showoffimports, voor de broodjes aankleding en plekje voor de Civic!
Petroworkz voor alle steun, vriendschap, samenwerking en trouw!
Beukers Toyota, voor het gebruiken van onze oprijauto! De Dna was ook even een weekend weg
Funky Design, voor het leveren van de stickers!
R-Developments, voor het ondernemen voor de ontwikkeling voor de prototype lexaan ramen.
Plastics for Performance, voor het ontwikkelen van de ramen.
Wat een weekend..
Afgelopen week nog flink bezig geweest aan de Civic.
De lexaan ramen waren nog net op tijd binnen om gemonteerd te worden.
Helaas gebeurde Vrijdagochtend het onverwachte. Ik was niet lekker en werd later op de dag ziek.
Vrijdagmiddag zijn we naar m'n werk gereden om daar op de oprijauto te wachten, want die was nog aan het werk.
Zodra die klaar was kon de Cvic mee achterop naar Assen. Gelukkig hoefde we niet lang te wachten.
Na een half uur rijden was ik het zat en te ziek, zodat Jinske het stuur overnam tot aan het vakantiepark.
Snel een hete douche, want ik was niet meer warm te krijgen.. lekker soepje en proberen te slapen.
Zaterdag :
Na een redelijk nacht voelde ik me wat beter als Vrijdagavond.
Eerst een lekker ontbijtje en dan wat boodschapjes doen. Maar na het boodschappen doen ging het niet veel beter.. weer een hete douche en het bed in.
2 uur later was het etenstijd en daarna zijn we richting het circuit gereden in een lang convooi
Snel alle spullen uit de Civic en natuurlijk de auto van de oprijauto afrijden. Muziekje erbij en het was toch wel even gezellig, maar was duidelijk te ziek.
Samen met Jinske ben ik via een pikdonkere pitstraat naar de keuring gereden.
Zoals verwacht liep de keuring meer als soepel en de Civic was klaar voor een nieuw seizoen!
Nadat alles was afgesloten zijn we terug gereden naar het park en na weer een hete douche heb ik het bed opgezocht.
Zondag :
Deze nacht was echt 1 van de slechtere.. Rillend van de kou en een paar uur later zwemmend in het zweet..
We hadden samen afgesproken dat als ik me niet goed genoeg voelde we de Civic zouden ophalen en naar huis zouden gaan.
Maar ondanks de erg slechte nacht stond ik redelijk fris op en "de dag des Streetpowers" was begonnen!
Ow jee... het begint te sneeuwen... Dat word dus Snowpower..
Eenmaal aangekomen op het circuit snel op play gedrukt en de koffie was ook al geregeld!
De tempratuur was opzich wel goed, alleen de sneeuw stopte niet.. Dat duurde tot 11 uur..
Door de honingdropjes en de koffie kon ik af en toe nog wel een praatje maken, maar dat deed de keel niet veel goeds.
Time Attack, warm-up:
Toch was het moment daar om in de auto te stappen en te gaan rijden. Ik voelde me goed genoeg alleen de baan was glad.
Bandenspanning op 1,7 voor en 1,8 achter en de achterste schokdempers erg zacht ingesteld..
Overal aan, handschoenen en zelfs met de muts op heb ik me flink opgewarmt in de auto. Of kwam die warmte ineens van die Pyromaniak??
Zonder enige vorm van stress zette ik de Civic in de eerste versnelling en reed de baan op.
Lekker glad
Na de eerste ronde kreeg ik behoorlijk vertrouwen in de auto en haalde zeer veel deelnemers in zonder zelf te zijn ingehaald!
1 Keer brak de achterkant even te veel uit, maar kon meteen goed wegrijden.
In ronde 3 of 4 dacht ik dat de Civic in de grindbak zou komen in de Geert Timmerbocht. Dit kwam door blokkerdende remmen, maar haalde de bocht net, met een behoorlijke glijparty.
Ik had er echt veel plezier in om in deze omstandigheden te rijden, de Civic was namelijk erg goed handelbaar!
Toch was er een benouwde situatie. De oranje BMW brak flink uit en bleef slingeren, terwijl ik net naast een andere auto reed die ik inhaalde en achter me reed een Skyline die ook die auto inhaalde.
Je kan je voorstellen wat dat voor een situatie werd.. Maar de BMW rijder kreeg de auto onder controle en reed door. Helaas liet hij mij er niet voorbij en bleef dus driften.
Toch kwam ik de BMW voorbij en toen ik in mn binnenspiegel keek ging de oranje BMW behoorlijk wijd en spinde flink.
Na een erg korte sessie.. ( dacht dat het 25min zou zijn ipv 15min ) de Civic in de pitbox geparkeerd en met een glimlach de auto geknuffeld!
Wat zeker erg merkbaar was is dat het nog lichtere gewicht door de lexaanramen zeker invloed heeft op de acceleratie van de Civic!
Bandenspanning was gestegen naar 2,1 bar en de banden-tempratuur was 16 graden op de voorbanden... jeetje..
Al met al een 5e plek gereden met een tijd van 2.33.776. Erg tevreden!
Snel de bandenspanning terug gezet naar 1.5 voor en 1.6 achter.
Kwalificatie!
Juist... kwalificatie.. nou, daar gaan we.. No Stress.. En allemaal tegelijk de baan op en idereen meteen vol gas..
Wat doe je dan? Meerijden, rustig rijden, of racen..
Racen was de enige goede oplossing.. Met flink was stuurmanskunsten en uitremacties de eerste ronde ongeveer 25 auto's ingehaald.
Het wegdek was redelijk opgedroogd maar was wel verradelijk, maar ik had gevoeld wat de Civic kon met nat weer dus ik ging ervoor!
Af en toe wat onder en overstuur, maar er was genoeg grip!
Na een ronde of 3 kwam ik de Supergarged CRZ van Micheal Verhagen tegen en dat werd een leuke strijd! Micheal zei me later dat hij me er niet voorbij wilde laten gaan en dit duurde zo een 3 ronde's!
Ik had veel vertrouwen in Micheal omdat deze in de groene S2000 meedoet aan de Dutch Supercar Challance en dus weet waar te remmen, gas geeft en geen onnodige acties zou uithalen. Zodoende kon ik flink op de bumper blijven hangen.
Wat ik ook echt prachtig vind is dat zelfs het baan personeel, zowel op Zandvoort en Assen bijna allemaal met hun duimpjes omhoog staan als de sessie is afgelopen! ( of doen te dat alleen naar mij? ) :mrgreen:
Na deze sessie ( die iets langer duurde ) de pitstraat in en hopen op een finale race! Voor mn gevoel zat dat er echt in!
Helaas... net een halve seconde te laat en ik eindigde op de 11 plek met een tijd van 2.18.393. Geen nieuw record, maar in de omstandigheden en erg goede tijd voor wederom de auto met het minste vermogen!
Toen storte ik volledig in en wilde echt snel naar huis.. De rit terug was een hel.. We reden rond half 6 het circuit af, brachten om kw v 9 spullen thuis, toen moest de Civic en de oprij auto nog terug en waren pas om 10uur thuis.
Hoop dat het nog gelukt is met filmen Davy! Zou leuk zijn als je de film upload ook al is het niet goed gelukt
Heb al wat filmpjes gevonden waarop mn auto te zien is.
Mn vrouw Jinske, bedankt voor alles wat je voor me hebt gedaan dit weekend!
De HCN crew, bedankt voor het lachen, de shoarma en de gezelligheid!
Showoffimports, voor de broodjes aankleding en plekje voor de Civic!
Petroworkz voor alle steun, vriendschap, samenwerking en trouw!
Beukers Toyota, voor het gebruiken van onze oprijauto! De Dna was ook even een weekend weg
Funky Design, voor het leveren van de stickers!
R-Developments, voor het ondernemen voor de ontwikkeling voor de prototype lexaan ramen.
Plastics for Performance, voor het ontwikkelen van de ramen.
Wat een weekend..
Afgelopen week nog flink bezig geweest aan de Civic.
De lexaan ramen waren nog net op tijd binnen om gemonteerd te worden.
Helaas gebeurde Vrijdagochtend het onverwachte. Ik was niet lekker en werd later op de dag ziek.
Vrijdagmiddag zijn we naar m'n werk gereden om daar op de oprijauto te wachten, want die was nog aan het werk.
Zodra die klaar was kon de Cvic mee achterop naar Assen. Gelukkig hoefde we niet lang te wachten.
Na een half uur rijden was ik het zat en te ziek, zodat Jinske het stuur overnam tot aan het vakantiepark.
Snel een hete douche, want ik was niet meer warm te krijgen.. lekker soepje en proberen te slapen.
Zaterdag :
Na een redelijk nacht voelde ik me wat beter als Vrijdagavond.
Eerst een lekker ontbijtje en dan wat boodschapjes doen. Maar na het boodschappen doen ging het niet veel beter.. weer een hete douche en het bed in.
2 uur later was het etenstijd en daarna zijn we richting het circuit gereden in een lang convooi
Snel alle spullen uit de Civic en natuurlijk de auto van de oprijauto afrijden. Muziekje erbij en het was toch wel even gezellig, maar was duidelijk te ziek.
Samen met Jinske ben ik via een pikdonkere pitstraat naar de keuring gereden.
Zoals verwacht liep de keuring meer als soepel en de Civic was klaar voor een nieuw seizoen!
Nadat alles was afgesloten zijn we terug gereden naar het park en na weer een hete douche heb ik het bed opgezocht.
Zondag :
Deze nacht was echt 1 van de slechtere.. Rillend van de kou en een paar uur later zwemmend in het zweet..
We hadden samen afgesproken dat als ik me niet goed genoeg voelde we de Civic zouden ophalen en naar huis zouden gaan.
Maar ondanks de erg slechte nacht stond ik redelijk fris op en "de dag des Streetpowers" was begonnen!
Ow jee... het begint te sneeuwen... Dat word dus Snowpower..
Eenmaal aangekomen op het circuit snel op play gedrukt en de koffie was ook al geregeld!
De tempratuur was opzich wel goed, alleen de sneeuw stopte niet.. Dat duurde tot 11 uur..
Door de honingdropjes en de koffie kon ik af en toe nog wel een praatje maken, maar dat deed de keel niet veel goeds.
Time Attack, warm-up:
Toch was het moment daar om in de auto te stappen en te gaan rijden. Ik voelde me goed genoeg alleen de baan was glad.
Bandenspanning op 1,7 voor en 1,8 achter en de achterste schokdempers erg zacht ingesteld..
Overal aan, handschoenen en zelfs met de muts op heb ik me flink opgewarmt in de auto. Of kwam die warmte ineens van die Pyromaniak??
Zonder enige vorm van stress zette ik de Civic in de eerste versnelling en reed de baan op.
Lekker glad
Na de eerste ronde kreeg ik behoorlijk vertrouwen in de auto en haalde zeer veel deelnemers in zonder zelf te zijn ingehaald!
1 Keer brak de achterkant even te veel uit, maar kon meteen goed wegrijden.
In ronde 3 of 4 dacht ik dat de Civic in de grindbak zou komen in de Geert Timmerbocht. Dit kwam door blokkerdende remmen, maar haalde de bocht net, met een behoorlijke glijparty.
Ik had er echt veel plezier in om in deze omstandigheden te rijden, de Civic was namelijk erg goed handelbaar!
Toch was er een benouwde situatie. De oranje BMW brak flink uit en bleef slingeren, terwijl ik net naast een andere auto reed die ik inhaalde en achter me reed een Skyline die ook die auto inhaalde.
Je kan je voorstellen wat dat voor een situatie werd.. Maar de BMW rijder kreeg de auto onder controle en reed door. Helaas liet hij mij er niet voorbij en bleef dus driften.
Toch kwam ik de BMW voorbij en toen ik in mn binnenspiegel keek ging de oranje BMW behoorlijk wijd en spinde flink.
Na een erg korte sessie.. ( dacht dat het 25min zou zijn ipv 15min ) de Civic in de pitbox geparkeerd en met een glimlach de auto geknuffeld!
Wat zeker erg merkbaar was is dat het nog lichtere gewicht door de lexaanramen zeker invloed heeft op de acceleratie van de Civic!
Bandenspanning was gestegen naar 2,1 bar en de banden-tempratuur was 16 graden op de voorbanden... jeetje..
Al met al een 5e plek gereden met een tijd van 2.33.776. Erg tevreden!
Snel de bandenspanning terug gezet naar 1.5 voor en 1.6 achter.
Kwalificatie!
Juist... kwalificatie.. nou, daar gaan we.. No Stress.. En allemaal tegelijk de baan op en idereen meteen vol gas..
Wat doe je dan? Meerijden, rustig rijden, of racen..
Racen was de enige goede oplossing.. Met flink was stuurmanskunsten en uitremacties de eerste ronde ongeveer 25 auto's ingehaald.
Het wegdek was redelijk opgedroogd maar was wel verradelijk, maar ik had gevoeld wat de Civic kon met nat weer dus ik ging ervoor!
Af en toe wat onder en overstuur, maar er was genoeg grip!
Na een ronde of 3 kwam ik de Supergarged CRZ van Micheal Verhagen tegen en dat werd een leuke strijd! Micheal zei me later dat hij me er niet voorbij wilde laten gaan en dit duurde zo een 3 ronde's!
Ik had veel vertrouwen in Micheal omdat deze in de groene S2000 meedoet aan de Dutch Supercar Challance en dus weet waar te remmen, gas geeft en geen onnodige acties zou uithalen. Zodoende kon ik flink op de bumper blijven hangen.
Wat ik ook echt prachtig vind is dat zelfs het baan personeel, zowel op Zandvoort en Assen bijna allemaal met hun duimpjes omhoog staan als de sessie is afgelopen! ( of doen te dat alleen naar mij? ) :mrgreen:
Na deze sessie ( die iets langer duurde ) de pitstraat in en hopen op een finale race! Voor mn gevoel zat dat er echt in!
Helaas... net een halve seconde te laat en ik eindigde op de 11 plek met een tijd van 2.18.393. Geen nieuw record, maar in de omstandigheden en erg goede tijd voor wederom de auto met het minste vermogen!
Toen storte ik volledig in en wilde echt snel naar huis.. De rit terug was een hel.. We reden rond half 6 het circuit af, brachten om kw v 9 spullen thuis, toen moest de Civic en de oprij auto nog terug en waren pas om 10uur thuis.
Hoop dat het nog gelukt is met filmen Davy! Zou leuk zijn als je de film upload ook al is het niet goed gelukt
Heb al wat filmpjes gevonden waarop mn auto te zien is.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Dank je!
Filmpje vanuit m'n Civic.
Helaas is de kwaliteit deze keer wat minder, maar toch leuk om te kijken.
Goed te zien is de foute actie van de grijze Celica, af en toe wat corrigeren in het stuur door de gladheid, te trage rijders, de drukte op de baan en de fun die ik heb in deze Civic
Let op je speakers..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZCG-PpDk9F4
Filmpje vanuit m'n Civic.
Helaas is de kwaliteit deze keer wat minder, maar toch leuk om te kijken.
Goed te zien is de foute actie van de grijze Celica, af en toe wat corrigeren in het stuur door de gladheid, te trage rijders, de drukte op de baan en de fun die ik heb in deze Civic
Let op je speakers..
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZCG-PpDk9F4
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Updatetje aan de Beat :
Oem Gathers unit voor de Beat!
Na lang wachten is ie er dan eindelijk!
De 120watt Gathers unit.
Met heel veel dank aan Jesse!
Radio zit er in, helaas is de middenconsole behoorlijk verzaagd voor de oude radio.
Maar... De Honda dealer heeft me goed geholpen en er ligt er nog 1 in Japan!!
Die is nu ook onderweg! Ben benieuwd hoelang het gaat duren!
Hoe het word.. Even een plaatje geleend :mrgreen:
Even nieuwe clips gemonteerd in de achterbumper.
Die van Toyota passen niet lekker en waren niet mooi..
oud :
Nieuw.
En de radio met een tijdelijke oplossing voor het middenconsole.
Oem Gathers unit voor de Beat!
Na lang wachten is ie er dan eindelijk!
De 120watt Gathers unit.
Met heel veel dank aan Jesse!
Radio zit er in, helaas is de middenconsole behoorlijk verzaagd voor de oude radio.
Maar... De Honda dealer heeft me goed geholpen en er ligt er nog 1 in Japan!!
Die is nu ook onderweg! Ben benieuwd hoelang het gaat duren!
Hoe het word.. Even een plaatje geleend :mrgreen:
Even nieuwe clips gemonteerd in de achterbumper.
Die van Toyota passen niet lekker en waren niet mooi..
oud :
Nieuw.
En de radio met een tijdelijke oplossing voor het middenconsole.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Ben nu heel erg nieuwsgierig waar jij morgen in komt aanrijden!
Blood, sweat and gears. Life in between the racing stripes.
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
encho wrote:Ben nu heel erg nieuwsgierig waar jij morgen in komt aanrijden!
Leuk je even gesproken te hebben!
Gister met de Beat naar Honda Fest geweest.
Was een lekker stukje rijden en het motortje snorde lekker 5500/6000rpm op de snelweg :mrgreen:
Veel leuke reacties en opmerkingen gehad over de Beat, vooral over onze speciale koelbox :cheesygrin:
Ook heeft de Beat meegedaan aan de Show and Shine en daar ook wat leuke opmerkingen gehad en was de spreker behoorlijk onder de indruk.
Tegen alle verwachtingen in een prijs gewonnen! Best of Retro 8) Helemaal trots!
Heerlijk rustig terug gereden, maar wel met het dakje dicht, anders konden onze stoeltjes niet mee terug :roll:
Gelukkig kan het achterruitje opengeritst worden, dus we hadden toch nog lekker een koel briesje.
Ook nog even stiekum een klein fotoshootje naast de grote gele broer van Bas.. maar helaas... betrapt.. :crazy:
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.