Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
--------------------------------------------------------------------------------
Veel Foto's!
Het is een heel lang verhaal, maar ik hou het kort.
Replica Motul Civic Video
http://www.youtube.com/watch?v=NmFIapij ... r_embedded"
Original Mugen Civic.
http://www.youtube.com/watch?v=ZKP27K4LUD0"
Driveby video and crash
http://www.youtube.com/watch?v=R7qXqyfe"
Speedhunters repo
http://speedhunters.com/archive/2011/04 ... entmessage"
De auto's
-Honda Civic Motul Mugen Si Race Car Replica.
-Honda Crx EE8 vtec.
-Honda Crx ED9 DOHC.
-Honda Civic EG4. sinds vorig verkocht.
-Honda Beat.
Driver name: Dick Storm.
Team : Petroworkz Racing.
Leeftijd : 31 jaar.
Bestuurslid HCNOnline, afd. Meetings en Evenementen.
2012.
Zoals velen weten rij ik met de Motul Mugen Civic SI Race Car.
Dit is een replica die ik heb gebouwd na voorbeeld van de race Civic waarmee Honda en Mugen in 1987 superieur waren in de groep A klasse.
Dit word m'n 2e seizoen dat ik meedoe met Time Attack.
Ik heb regelmatig een aantal vrijrijden sessie's gereden op Zandvoort en heb me in 2010 aangemeld voor Time Attack tijdens het Japanse Autosportfestival.
In 2011 heb ik het volledige kampioenschap meegereden. Door m'n tijd van 2.14.222 werd ik na de eerste race op Assen overgeplaatst van de Semi-pro-klasse naar de Pro klasse.
Op het Japanse Autosportfestival op Zandvoort reed ik een tijd van 2.16.051. Helaas na de 4e ronde ging het mis en spinde de Civic, met gevolg dat de radiateur kapot was gegaan door de klap tegen de bandenstapel. Helaas moest ik daardoor uitvallen.
Tijdens Super Sunday, de finale races, stond de civic weer aan de start om het kampioenschap uit te rijden.
Nu in 2012 hoop ik na de nodige aanpassingen zeker weer een snellere tijd neer te zetten.
Het begin
Het begon allemaal 5 jaar geleden toen ik een auto nodig had voor woon-werk verkeer, het werd een 1.3 carb Civic uit 1987.
Na een maand kwam ik foto's tegen van de Motul Mugen Civic SI Race Car en het project begon en is nog steeds niet klaar.
De Civic word de laatste 3 jaar niet maar als dagelijkse auto gebruikt, maar is vaak te zien op Evenementen en Trackdays.
Ondertussen heb ik heel veel info gevonden, mede dankbaar aan diverse sites.
De auto word zelfs een legende genoemd..
Trouwen
In September 2010 ben ik ben met m'n vrouw getrouwd en de trouwauto zou iets bijzonders zijn!
Natuurlijk werd het een Honda, dus zijn we naar Engeland gereids om een Honda Beat op te halen.
Na een avontuur van bijna 1000km staat "Bobby" te glimmen in onze garage.
Ook heeft Bobby na aankomst in Holland meteen een nieuwe laklaag gekregen.
Originele Motul Civic :
Motul Mugen Civic Si Race Car.
De Mugen Motul Civic, die de eindoverwinning van het All Japan Touring Auto Championship behaalde in 1987, was een Groep A raceauto die was gebaseerd op het twin-cam Si-model dat deel uitmaakte van de derde-generatie Civic-lijn in 1984.
De Si, de eerste Honda productieauto met een DOHC-motor in 20 jaar, had zijn hoge prestaties zelfs als productieauto bewezen en was zeer geschikt voor Groep A. Mugenontwinkkelde de au to verder via races en ging onderdelen leveren voor privéteams.
In 1987, het derde jaar dat de auto deelnam aan het kampioenschap, werd de Mugen Motul Civic nr.16 bestuurd door Osamu Nakako en Hideki Okada. De Civic racete in Divisie 1, voor auto's met een cilinderinhoud van 1001cc tot 1600cc, maar haalde niet alleen auto's in uit de hogere Divisie 2, maar ook af en toe auto's uit Divisie 3, voor motoren van meer dan 2500cc. Niet zelden zag je een Civic hoog in de totaalrangschikking van welke race dan ook.
In de openingsrace van het West Japan Circuit won de civic niet alleen zijn eigen klasse maar benutte ook zijn voordeel van voorwielaandrijving door bij nat wegdek een BMW 635 CSi in te halen en de tweede plaats in het totaalklassement te veroveren. In de derde ronde bij een verschroeiende hitte op het Tsukuba Circuit werd de auto opnieuw tweede in het totaalklassement. Uiteindelijk won de Civic alle zes rondes in zijn klasse en dat leverde Honda de constructeurstitel op.
Eigenlijk hadden Nakako en Okada gemakkelijk de rijderstitel kunnen halen, maar ze hadden pech omdat de regels van het puntensysteem in hun nadeel werkte. De titel ging dus aan hun neus voorbij. Toch kon je stellen dat de Mugen Motul Civic in 1987 heer en meester was in Groep A.
Replica Motul Mugen Civic Si Race Car.
-Civic AG 3rd Gen 1.6SI -1987-
-Replica Mugen Motul Civic Si Race Car.
Type Engine
-ZC1 1600cc 16 Valve. 125ps +- 750kg.
Color
-Wit.
Rims.
-Mugen MR5.
Tires:
- Yokohama R032 Semi Slicks.
-195-55-15
Brakes
-Front : Nitrac 260mm Brakes with ITR Brackets.
-Ferodo DS2500 brakepads.
-Rear : Stock drumbrakes.
-Stainless steel brakelines.
Engine.
-ZC1 Crx AS swap.
-Hondata intake gasket.
-Open side exhoust.
-Cold air intake.
Visual.
-Replica Mugen Motul Civic Si Race Car.
Winner of all group A races in 1987.
-Spoon style mirrors.
-Front towinghook.
-Rear towinghook.
-Hoodpins.
-Sidepipe.
-SI frontspoiler.
Interior.
-Fully stripped interieur.
-Black dash.
-Black doorpanels.
-Sparco bucket seats.
-Bleu race harnas.
-Killswitch.
-Momo 70cm steeringwheel.
-4 point rollcage.
-CRX AS cluster.
Adjustments.
-Upper strutbar.
-Koni Shockabsorbers.
-Modified front shocks and torsionbar-suspension.
-Killswitch.
Audio:
-None
Afgelopen Maart 2011 was de 2e race in het Time Attack kampioenschap.
Helaas ging het in de warm-up fout.
Ik spinde en raakte de bandenstapel..
De Civic is sinds afgelopen maand weer rijdbaar en heeft al weer 2 circuits gezien
[im
The Motul Civic
the original.
Driveby video and crash
http://www.youtube.com/watch?v=R7qXqyfe ... re=related"
Veel Foto's!
Het is een heel lang verhaal, maar ik hou het kort.
Replica Motul Civic Video
http://www.youtube.com/watch?v=NmFIapij ... r_embedded"
Original Mugen Civic.
http://www.youtube.com/watch?v=ZKP27K4LUD0"
Driveby video and crash
http://www.youtube.com/watch?v=R7qXqyfe"
Speedhunters repo
http://speedhunters.com/archive/2011/04 ... entmessage"
De auto's
-Honda Civic Motul Mugen Si Race Car Replica.
-Honda Crx EE8 vtec.
-Honda Crx ED9 DOHC.
-Honda Civic EG4. sinds vorig verkocht.
-Honda Beat.
Driver name: Dick Storm.
Team : Petroworkz Racing.
Leeftijd : 31 jaar.
Bestuurslid HCNOnline, afd. Meetings en Evenementen.
2012.
Zoals velen weten rij ik met de Motul Mugen Civic SI Race Car.
Dit is een replica die ik heb gebouwd na voorbeeld van de race Civic waarmee Honda en Mugen in 1987 superieur waren in de groep A klasse.
Dit word m'n 2e seizoen dat ik meedoe met Time Attack.
Ik heb regelmatig een aantal vrijrijden sessie's gereden op Zandvoort en heb me in 2010 aangemeld voor Time Attack tijdens het Japanse Autosportfestival.
In 2011 heb ik het volledige kampioenschap meegereden. Door m'n tijd van 2.14.222 werd ik na de eerste race op Assen overgeplaatst van de Semi-pro-klasse naar de Pro klasse.
Op het Japanse Autosportfestival op Zandvoort reed ik een tijd van 2.16.051. Helaas na de 4e ronde ging het mis en spinde de Civic, met gevolg dat de radiateur kapot was gegaan door de klap tegen de bandenstapel. Helaas moest ik daardoor uitvallen.
Tijdens Super Sunday, de finale races, stond de civic weer aan de start om het kampioenschap uit te rijden.
Nu in 2012 hoop ik na de nodige aanpassingen zeker weer een snellere tijd neer te zetten.
Het begin
Het begon allemaal 5 jaar geleden toen ik een auto nodig had voor woon-werk verkeer, het werd een 1.3 carb Civic uit 1987.
Na een maand kwam ik foto's tegen van de Motul Mugen Civic SI Race Car en het project begon en is nog steeds niet klaar.
De Civic word de laatste 3 jaar niet maar als dagelijkse auto gebruikt, maar is vaak te zien op Evenementen en Trackdays.
Ondertussen heb ik heel veel info gevonden, mede dankbaar aan diverse sites.
De auto word zelfs een legende genoemd..
Trouwen
In September 2010 ben ik ben met m'n vrouw getrouwd en de trouwauto zou iets bijzonders zijn!
Natuurlijk werd het een Honda, dus zijn we naar Engeland gereids om een Honda Beat op te halen.
Na een avontuur van bijna 1000km staat "Bobby" te glimmen in onze garage.
Ook heeft Bobby na aankomst in Holland meteen een nieuwe laklaag gekregen.
Originele Motul Civic :
Motul Mugen Civic Si Race Car.
De Mugen Motul Civic, die de eindoverwinning van het All Japan Touring Auto Championship behaalde in 1987, was een Groep A raceauto die was gebaseerd op het twin-cam Si-model dat deel uitmaakte van de derde-generatie Civic-lijn in 1984.
De Si, de eerste Honda productieauto met een DOHC-motor in 20 jaar, had zijn hoge prestaties zelfs als productieauto bewezen en was zeer geschikt voor Groep A. Mugenontwinkkelde de au to verder via races en ging onderdelen leveren voor privéteams.
In 1987, het derde jaar dat de auto deelnam aan het kampioenschap, werd de Mugen Motul Civic nr.16 bestuurd door Osamu Nakako en Hideki Okada. De Civic racete in Divisie 1, voor auto's met een cilinderinhoud van 1001cc tot 1600cc, maar haalde niet alleen auto's in uit de hogere Divisie 2, maar ook af en toe auto's uit Divisie 3, voor motoren van meer dan 2500cc. Niet zelden zag je een Civic hoog in de totaalrangschikking van welke race dan ook.
In de openingsrace van het West Japan Circuit won de civic niet alleen zijn eigen klasse maar benutte ook zijn voordeel van voorwielaandrijving door bij nat wegdek een BMW 635 CSi in te halen en de tweede plaats in het totaalklassement te veroveren. In de derde ronde bij een verschroeiende hitte op het Tsukuba Circuit werd de auto opnieuw tweede in het totaalklassement. Uiteindelijk won de Civic alle zes rondes in zijn klasse en dat leverde Honda de constructeurstitel op.
Eigenlijk hadden Nakako en Okada gemakkelijk de rijderstitel kunnen halen, maar ze hadden pech omdat de regels van het puntensysteem in hun nadeel werkte. De titel ging dus aan hun neus voorbij. Toch kon je stellen dat de Mugen Motul Civic in 1987 heer en meester was in Groep A.
Replica Motul Mugen Civic Si Race Car.
-Civic AG 3rd Gen 1.6SI -1987-
-Replica Mugen Motul Civic Si Race Car.
Type Engine
-ZC1 1600cc 16 Valve. 125ps +- 750kg.
Color
-Wit.
Rims.
-Mugen MR5.
Tires:
- Yokohama R032 Semi Slicks.
-195-55-15
Brakes
-Front : Nitrac 260mm Brakes with ITR Brackets.
-Ferodo DS2500 brakepads.
-Rear : Stock drumbrakes.
-Stainless steel brakelines.
Engine.
-ZC1 Crx AS swap.
-Hondata intake gasket.
-Open side exhoust.
-Cold air intake.
Visual.
-Replica Mugen Motul Civic Si Race Car.
Winner of all group A races in 1987.
-Spoon style mirrors.
-Front towinghook.
-Rear towinghook.
-Hoodpins.
-Sidepipe.
-SI frontspoiler.
Interior.
-Fully stripped interieur.
-Black dash.
-Black doorpanels.
-Sparco bucket seats.
-Bleu race harnas.
-Killswitch.
-Momo 70cm steeringwheel.
-4 point rollcage.
-CRX AS cluster.
Adjustments.
-Upper strutbar.
-Koni Shockabsorbers.
-Modified front shocks and torsionbar-suspension.
-Killswitch.
Audio:
-None
Afgelopen Maart 2011 was de 2e race in het Time Attack kampioenschap.
Helaas ging het in de warm-up fout.
Ik spinde en raakte de bandenstapel..
De Civic is sinds afgelopen maand weer rijdbaar en heeft al weer 2 circuits gezien
[im
The Motul Civic
the original.
Driveby video and crash
http://www.youtube.com/watch?v=R7qXqyfe ... re=related"
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom!
Gruwlijke Motul Mugen Civic, ik was bij de crash op Zandvoort tijdens de JAF. Zag er niet bepaald prettig uit..
Maargoed, wel goed om te horen dat hij weer volledig hersteld is
Gruwlijke Motul Mugen Civic, ik was bij de crash op Zandvoort tijdens de JAF. Zag er niet bepaald prettig uit..
Maargoed, wel goed om te horen dat hij weer volledig hersteld is
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Super cool!
En nu lid worden ;-)
En nu lid worden ;-)
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom bij Type-R Club Benelux Dick, wij hebben elkaar weleens eerder ontmoet maar je herkent me vast niet Ik was samen met Lars op JAF. Jammer van je ongeluk toen, dat was vast een hele ervaring. Ik heb je video's bekeken en ik moet zeggen, je motul civic klinkt goed hoor !
- Rise 'n Shine! -
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Als die bestuurslid is van HCN, zal die vast niet lid worden bij ons. :silly: Maar uiteraard een dick welkom op ons forum hier!
Motul Civic: Respect! (jammer van de crash uiteraard)
Honda Beat: Had ik tot en met het lezen van dit topic nog nooit van gehoord. ops: Gaaf wagentje!!
CRXen: Altijd goed, veel leden hier zijn begonnen met CRX. (including me)
[quote="Jo&"]Super cool!
En nu lid worden ]
Motul Civic: Respect! (jammer van de crash uiteraard)
Honda Beat: Had ik tot en met het lezen van dit topic nog nooit van gehoord. ops: Gaaf wagentje!!
CRXen: Altijd goed, veel leden hier zijn begonnen met CRX. (including me)
[quote="Jo&"]Super cool!
En nu lid worden ]
Deus Ex Machina!
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
unicorn wrote:Als die bestuurslid is van HCN, zal die vast niet lid worden bij ons. :silly: Maar uiteraard een dick welkom op ons forum hier!
Ohw haha :clap
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom Dick,
Erg bekende Civic, en helaas heb ik je chrash ook zien gebeuren...
De Beat heb ik vorig jaar op de Foodstrip ( of was het het jaar ervoor al?? ) bewondert.
Bijzonder leuk klein autootje
Erg bekende Civic, en helaas heb ik je chrash ook zien gebeuren...
De Beat heb ik vorig jaar op de Foodstrip ( of was het het jaar ervoor al?? ) bewondert.
Bijzonder leuk klein autootje
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom DIck
Stiekem toch van plan om een Type-R te halen? :lol:
Stiekem toch van plan om een Type-R te halen? :lol:
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom Dick
Heb je Motul civic ook in het echt mogen bewonderen
Super tof ding! echt respect daarvoor
Heb je Motul civic ook in het echt mogen bewonderen
Super tof ding! echt respect daarvoor
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Hey Dick,
Welkom, prachtige wagens.
Spreek je vast wel op Streetpower
Welkom, prachtige wagens.
Spreek je vast wel op Streetpower
'98 JDM Integra Type-R
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom, mooie wagentjes.. :worshippy:
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Welkom Dick...
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Thanx allemaal!
Iemand interesse in de spec list en filmpje van de Beat?
Enuh... Misschien word ik wel lid hoor 8)
Update en preview:
http://www.rpmvision.nl/features/494/ti ... eek-part-1
M'n Drivers Profile is hier te vinden. Hierin vind je de verslagen van de Time Attack events, tijden en de nodige info van de berijder.
http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic ... 43&t=62337
Eerste update van velen :-D
Nieuwe raamband!
De oude heeft veel meegemaakt dus tijd voor een nieuwe!
Vorige week een oliekoeler gemonteerd!
De oliekoeler komt van een Toyota Carina.
Deze oliekoeler word aangesloten voor de warmtewisselaar ( bij oliefilter ) en de olie word dan gekoeld doormiddel van koelvloeistof.
Zoals je ziet moeten de slangen nog aangesloten worden.
To Do list voor Streetpower :
- Oliekoeler.
- verstelbare schokdempers.
- Aangepaste wielophanging ( daarover snel meer )
- Meer camber voor en achter.
- Korter stuurhuis.
- Verstevigde carrosserie .
- Stukje onderhoud, zoals gedaan word voor elke track day. ( olie, remvl, kleppen stellen, remmen schoon ed..)
- Nieuwe banden.
- Motorsteunen opvullen.
- Goede remkoeling voor de trommelremmen.
- Nieuwe wielremcilinders voor de trommelremmen.
- aangepaste sandwichplate voor oliedruk ed.
Hopelijk dit jaar :
- Volledige rolkooi.
- aangepaste koppeling,
- Lichter uitlaatspruitstuk.
Nog 6 a 7 zaterdagen te gaan!
500 Stuks stalen popnagels gekocht.
Weet niet hoeveel gaatjes ik geboord heb, maar zullen er tussen de 3 en 400 zijn..
Niet alles is nog gedaan maar veel wel. Armpje werd toch een beetje zwakjes...
Diverse plaatdelen zitten aan elkaar en ook rond de schokdempertoren, binnen en in de wielkast.
Natuurlijk is alles behandeld tegen roest.
Gaatjes:
Popnagels.
:thumbs:
Iemand interesse in de spec list en filmpje van de Beat?
Enuh... Misschien word ik wel lid hoor 8)
Update en preview:
http://www.rpmvision.nl/features/494/ti ... eek-part-1
M'n Drivers Profile is hier te vinden. Hierin vind je de verslagen van de Time Attack events, tijden en de nodige info van de berijder.
http://www.hcnonline.nl/forum/viewtopic ... 43&t=62337
Eerste update van velen :-D
Nieuwe raamband!
De oude heeft veel meegemaakt dus tijd voor een nieuwe!
Vorige week een oliekoeler gemonteerd!
De oliekoeler komt van een Toyota Carina.
Deze oliekoeler word aangesloten voor de warmtewisselaar ( bij oliefilter ) en de olie word dan gekoeld doormiddel van koelvloeistof.
Zoals je ziet moeten de slangen nog aangesloten worden.
To Do list voor Streetpower :
- Oliekoeler.
- verstelbare schokdempers.
- Aangepaste wielophanging ( daarover snel meer )
- Meer camber voor en achter.
- Korter stuurhuis.
- Verstevigde carrosserie .
- Stukje onderhoud, zoals gedaan word voor elke track day. ( olie, remvl, kleppen stellen, remmen schoon ed..)
- Nieuwe banden.
- Motorsteunen opvullen.
- Goede remkoeling voor de trommelremmen.
- Nieuwe wielremcilinders voor de trommelremmen.
- aangepaste sandwichplate voor oliedruk ed.
Hopelijk dit jaar :
- Volledige rolkooi.
- aangepaste koppeling,
- Lichter uitlaatspruitstuk.
Nog 6 a 7 zaterdagen te gaan!
500 Stuks stalen popnagels gekocht.
Weet niet hoeveel gaatjes ik geboord heb, maar zullen er tussen de 3 en 400 zijn..
Niet alles is nog gedaan maar veel wel. Armpje werd toch een beetje zwakjes...
Diverse plaatdelen zitten aan elkaar en ook rond de schokdempertoren, binnen en in de wielkast.
Natuurlijk is alles behandeld tegen roest.
Gaatjes:
Popnagels.
:thumbs:
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
fan van de Motul :thumbs: jammer van de crash :cry:
en de Beat: altijd al een tof karretje gevonden
en de Beat: altijd al een tof karretje gevonden
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Waarom las je niet gewoon ipv popnagels?
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
unicorn wrote:gewichtsbesparing denk ik?
Mooier is?
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
hij kan niet lassen en wil het uitbesteden :mrgreen:
Wlekom.
Civic heb ik in actie gezien. Ziet er dik JDM uit.....
Wlekom.
Civic heb ik in actie gezien. Ziet er dik JDM uit.....
-
- Posts: 187
- Joined: Tue Apr 03, 2007 12:05 pm
Re: Motul Mugen Civic Si Race Car. En andere Honda's
Als je gaat lassen is er een kans dat het materiaal te heet word en kan krom trekken, daarbij komt dat als je de carrosserie wil gaan doorlassen je het beste alle delen los kan halen waardoor de carrosserie niet onder spanning staat.
een opeens juichende uitlaatbrul geeft aan dat Dr Jekyll achterin is gaan zitten en dat Mr Hyde de macht heeft overgenomen.